/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
DAB radio.
Fra : TEAS
Vist : 672 gange
50 point
Dato : 06-01-03 19:53

Hvor finder jeg en AUTO eller BÆRBAR DAB RADIO med CD afspiller der er til
en fornuftig pris.

mvh
TEAS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 19:58

"TEAS" <TEAS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qfkS9.26491$Hl6.3036899@news010.worldonline.dk...
> Hvor finder jeg en AUTO eller BÆRBAR DAB RADIO med CD afspiller der er
> til
> en fornuftig pris.
>

Hvad vil du med den "fine" dab kvalitet i grej, hvor FM er al rigelig ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 20:19

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:avcjje$3p2$1@news.cybercity.dk...
>
> "TEAS" <TEAS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:qfkS9.26491$Hl6.3036899@news010.worldonline.dk...
> > Hvor finder jeg en AUTO eller BÆRBAR DAB RADIO med CD afspiller der er
> > til
> > en fornuftig pris.
> >
>
> Hvad vil du med den "fine" dab kvalitet i grej, hvor FM er al rigelig ?
Kan du ikke klare dig med denne, den har dog ikke CD, og den kræver, at du
har en postadresse i GB.

Men teknologien i DAB er da fra 1987, men det er nok politisk bestemt, at vi
skal have det.
Citat fra Ingeniøren Fredag, 07.12.2001 07:00 "Spørgsmålet er om et separat
DAB-sendenet er et reelt fremskridt - eller en investering i gammel
teknologi fra 1987, som den tekniske udvikling er løbet fra".

http://www.grab1quick.com/home/default.asp

Møller

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 06-01-03 20:44

jeg er selv hook på DAB radio...men tøver lidt pga. DAB-antennen.

nå, men jeg har fundet en Blaupunkt Woodstock DAB52 til cirka 2900,-
yderligere har den mp3, på både smartmedia kort og CD.

prisen er taget fra www.gunstiger.de (en slags edbpriser på tysk)

de 2900,- er hvis man betaler forud og jeg har også fundet et sted
hvor man kan betale med VISA...der er prisen dog 444 euro. (3300,-)

www.technikdirect.de

hvis nogen skulle kende til et andet og billigere "VISA-sted"
vil jeg blive glad for adressen.

hygge

TEAS wrote:
> Hvor finder jeg en AUTO eller BÆRBAR DAB RADIO med CD afspiller der er
> til
> en fornuftig pris.
>
> mvh
> TEAS

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 06-01-03 22:04

Tak for svarene! jeg kan forstå at DAB ikke rigtigt er sagen.
Men er der et andet digitalt system med musik i æteren som kan lyttes til i Danmark??
I en god kvalitet??
mvh
TEAS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 22:29

> jeg er selv hook på DAB radio...men tøver lidt pga. DAB-antennen.

hvad koster sådan en antenne da? 200,- ?

Henrik - Passat uden DABradio

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-01-03 23:12

Hej TEAS,

jeg kender ikke en dyt til DAB... men hvis du vil ha' nyhedsbrugerne ska' ku' læse din seneste kommentar, samt spørgsmål, ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger" ved en af dem før din besked bliver sendt ud på nyhedsgruppen... du ka' læse mere om det i dette tip fra Rellom... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

der ser der da ud til at være nogen der ved noget om det...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 07-01-03 11:06

Tak for svaret Flemming.
DAB er nok ikke sagen endnu da det åbenbart
kun er DR der sender.
Jeg lukker nu spørsmålet.
mvh
TEAS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 11:17

Det er vist mere den ufattelige grimme placering den skal have i
forruden......føj !

--
mvh.
Abel
abel@xperiment[prik]dk
- erstat [Prik] med....tja....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-01-03 11:38

Hej TEAS,

selvom du lukker spørgsmålet herinde på Kandu bliver det ikke lukket ude på nyhedsgruppen...

jeg har kukkeluret lidt mht. DAB da jeg ikke rigtig har hørt om det før dette indlæg... så har jeg også lært noget nyt... men i min søgen for at finde ud af lidt mere faldt jeg over disse steder... så ved jeg ikke om du har været inde og kigge på disse sider...

"DAB i Teleteknisk Selskab"... -->
http://www.nordini.dk/forside/artikler/DAB%20i%20Teleteknisk%20selskab.htm
der er nogle artikler i PDF format...

"DAB fremtidens Radio - DX-Fokus - November 1998"... lidt gammel måske, men komplet ny for mig...
http://home.tiscali.dk/bjve/arkiv/diverse/dab.htm
det ka' være de har mere up to date informationer omkring DAB... "Dansk DX Lytter Klub"... -->
http://home.tiscali.dk/bjve/
der nogle e-mails på siden, du ka' evt. kontakte dem, måske de vil være behjælpelige...

"DR på DAB - Det nye digitale sendenet"... -->
http://www.dr.dk/omdr/teknik/drpaadab/index.htm
"Digital Radio - fri af tid og sted"... -->
http://www.dr.dk/digitalradio/

På RadioNyt ka' du ved at skrive "DAB" i søgefeltet få en del artikler frem... -->
http://www.radionyt.com/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 16:44

Antennekablet kan udmærket forlænges og placeres f.eks. i bagerste siderude
i en st.car.

Hilsen
Gaffa

"Abel" <abel@xperiment[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:3e1aa916$0$2588$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Det er vist mere den ufattelige grimme placering den skal have i
> forruden......føj !
>
> --
> mvh.
> Abel
> abel@xperiment[prik]dk
> - erstat [Prik] med....tja....
>