/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MediaPlayer og TDC-musik
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 1712 gange
500 point
Dato : 18-12-06 18:13

Jeg har købt nogle musik-numre hos TDC-Musik, men min MediaPlayer vil ikke afspille dem. Jeg har været i kontakt med TDC-suppert flere gange, men de kan ikke finde ud af det - siger det er MediaPlayeren, der er fejl i. Men jeg har lige downloadet version 11, og ved opgraderingsforsøg får jeg at vide, at der ikke er opdateringer, og at alt er OK.
Det er denne meddelelse, jeg får:
Citat
Windows Media Player skal oprette forbindelse til internettet for at bekræfte rettighederne til mediet for filen. Opret forbindelse til internettet, og prøv derefter igen.

Men jeg er jo på Nettet hele tiden.
Engang imellem er det denne meddelelse, der popper op:
Citat
Windows Media Player kan ikke afspille, synkronisere eller brænde den beskyttede fil, fordi der opstod et problem med Windows Media Player DRM-systemet (Digital Rights Management) . Du skal muligvis oprette forbindelse til internettet for at opdatere DRM-komponenterne. Klik på Onlinehjælp for at få yderligere oplysninger. Hvis du vil have mere hjælp, skal du klikke på Onlinehjælp

Men der er ingen ting i den online-hjælp, der virker.
Er der nogen her, der er smartere end dem i TDC??? Jeg har kæmpet med det her i en uge nu og er lige ved at give op - julen er jo snart forbi, og det er julemusik, det drejer sig om - men der kunne jo være andre ting, man fik lyst til at downloade.
Jeg skal lige sige, at musik, der lå på computere inden de hersens juledownloads, fungerer udmærket.

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 510 point
Dato : 18-12-06 19:06

måske har du en firewall der blokkerer for at den nye media player kan få forbindelse til internettet.
Det skal den have da der skal hentes ophavsrettigheds fil.
prøv og kik i de programmer der har adgang til nettet om den nye ikke skulle være blokkeret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-06 19:38

Ja - du mangler licensen......

Og med al sandsynlighed er det din firewall der blokerer....

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 18-12-06 21:11

Når du får det til at virke, så skal du lige afspille numrene så du kan få brudt licensen før du kan brænde musikken ned på en cd, mere hvis du ikke lige vidste det i forvejen.

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 18-12-06 21:47

Tak for svaret nielsjs. Hold da fest. Jeg havde været inde og sætte sikkerheden på laveste m.v., men jeg havde godt nok ikke tænkt på firewalen. Nu spiller julemusikken lystigt i baggrunden mens jeg skriver dette.
Men er det ikke mærkeligt, at ingen fra TDC's hjælpe-hold har foreslået det (jeg har skrevet med 4 forskellige)?
Jeg ved godt, at man skal spille musikken igennem for at at kunne brænde den ud, men det var altså det, jeg ikke kunne, spille den altså.
Rigtig glædelig jul - og godt nytår til alle og tak for svarene.
fra Dean Martin (Let it snow) og Petra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 22:20

send linket til tdc så de ved hvor de kan få hjælp