/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Told og moms vedr. export
Fra : 2100
Vist : 5339 gange
50 point
Dato : 18-12-06 13:36

Er der nogle som kender til hvor meget der skal betales i told og moms til det land man sender sine varer.

Her er det varer til 245 kr pr. stk det drejer som om. Varen bliver sendt elektronisk på mail, da det er software det drejer sig om, så varen kommer jo ikke igennem tolden.

Men for at havde overholdt alle regler vil jeg betale told og moms af varen.

Ligeledes, en vare som sendes til udlandet, den skal man vel ikke betale dansk moms af.

Her i dette tilfælde er det Norge som ikke er medlem af EU og England.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-06 15:42
Kommentar
Fra : 2100

Dato : 18-12-06 22:44

Stouenberg : Dit link du henviser til er til varerindkøb i udlandet.

Jeg køber ikke varer i udlandet men sælger til udlandet.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-12-06 06:53

Når du sælger varer til udlandet skal du ikke betale told.
Hvis der er told på en vare er det modtageren der skal betale told.

Når du sælger til udlandet skal du have modtagerens momsnummer (i Danmark hedder det se SE-nr eller CVR-nr.). Dette nummer skal du skrive på din faktura, så er du fritaget for et pålægge moms på din faktura.

Når jeg sælger varer til en privat person i f.eks Norge som ikke har noget momsnummer skal han betale dansk moms. Dette kan undgåes med lidt fiks fakse.
Når jeg sender varer til Norge, Grønland m.m. skal jeg udfylde en tolddeklaration, som så er dokumentation for at pakken er udsendt af landet.

Håbet dette var svar nok.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 01-03-07 19:22

Tak for svaret Stouenberg.