/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
hvor kommer de fra??? de mails
Fra : chicapigen
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 18-12-06 12:01

hejsa
ja nu er jeg her igen med et spørgsmål jeg får nogle emails fra mange forskellige personer og det er ikke på dansk og emailen indeholder det samme og jeg ved ikke hvad det er for jeg tør ikke åbne dem. findes der et lille program der kan stoppe det eller er der noget jeg selv kan gøre så de ikke kommer ind ?? de kommer kun på min email og ikke på min mands selv om vi kører med den samme computer men har hver sin brugerkonti

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 18-12-06 12:06

Det lugter af spammail. Slet dem endelig. Lad være med at åbne dem, og for gud skyld, lad være med at besvarer dem. Derved ved de at "der er nogen i den anden ende", og du vil efterfølgende blive bombaderet med dem.

Der er mange programmer man kan bruge til disse spammails. Nogen er bedre end andre. Jeg bruger dog ikke nogen, da jeg mener de er af så dårlig kvalitet, og da afsenderadresserne alligevel ikke er de samme, så vil programmerne næsten aldrig fange dem

Moltov

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-06 12:11

http://www.codeode.com/spamfilter/donate.html lille nemt spamprogram til din mail - der er vejledning med - du skal lige træne den i training arena - nemt -

hvis du laver en meddelesles regel og beder den sende til slettet post kan du lige så nemt fjerne uden at klikke - og også lige nå at se om der er noget der er røget med ved en fejl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 12:12

ikke så negativ moltov - for cactus virker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-06 12:16

Der er ikke meget at gøre....

Blot det at du logger på en eller anden hjemmeside med din adresse kan være nok til at den slipper ud til uvedkommende....

Værst er det selvfølgelig hvis du logger på udenlandske sider....

Er din adresse først ude i spamlisterne bliver de ved med at bruge den.....

Da de næsten aldrig kommer FRA samme adresse hjælper det ikke alverdens at blokere for afsender...

Det allerbedste du kan gøre er at undlade at bruge den mailadresse og oprette en ny....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-06 12:20

miritdk....

Selvfølgelig hjælper spamprogrammer - men de er langt fra effektive da mailene som sagt sjælden kommer fra samme adresse....

det har været oppe at vende flere gange (incl. mig selv) og der er reelt IKKE meget at gøre andet end at skifte adresse og lære at bruge adresser (der oprettes til formålet) når man skal ind på diverse udenlandske sider....

Selv et rimelig anerkendt firma som Ashampoo sender TONSVIS af spammail ud....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 12:27

spamrobotter - it-kriminelle - lavtlønnede "slaver" udsendet - og jo - helt undgå dem kan man ikke - men jeg er meget positiv over cactus spamfilter - for i øvrigt et af stl_s anbefalinger

Man skal bare ikke lave en separat mappe til den - men lade den gå i slettet post - så kan man undlade at klikke på noget man ikke kender - og programmet husker ualmindelig godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 12:28

udsendet ????? - må jeg så be´ om en staverollator tak - der skulle stå udsender dem

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-12-06 12:34

Jeg bruger spamfighter og er vældig tilfreds med det.

Jeg modtager dagligt mellem 50 og 100 af de forbaskede mails og kun en eller to lander i min indbakke - så at kalde det nytteløst er ikke sandt.

Spamfighter fungerer således, at når en adresse er blevet blokeret et antal gange, så lægges det automatisk i spam-mappen.
Det er efterhånden et stort netværk af brugere, som ved blokering lægger adresserne i en database, hvorefter de er blokeret fra samtlige brugere. (Lige nu er er der over to millioner, der bidrager til databasen).

Spamfighter fås i en gratis-version, men kan desværre kun bruges i Microsoft Outlook og Outlook express..

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 12:42

BTW... uanset hvad er det en god ide at lige kigge på hvad din udbyder har af filter og så det til - det kan tage en hel del før det når din indbakke - og med et godt spamfilter oven i - så har du gjort hvad du kan

et lille ps - jeg har kun modtaget 12 spammail siden jeg installerede det - hvoraf de fleste har været gengangere der nu ikke kommer mere. (godt gået siden april hvor jeg satte det op )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-06 12:42

Jeg sagde ikke det var nytteløst....

Det er IKKE noget problem at sortere mails fra der IKKE står i ens adressekarkartotek...

Men du er jo stagid nødt til at "kigge" for at se om der er nogle nye "venner"...

At holde dem fra Indbakke er IKKE noget problem....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 12:43

hmm talte lige igen - modtaget spam 7 - de andre er blot uønskede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-06 12:45

Problemet med spammails er jo at de først begynder at ankomme ½ år efter adressen er sluppet ud....

Den skal "lige" sælges til folk nok

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-12-06 13:23

Citat
Problemet med spammails er jo at de først begynder at ankomme ½ år efter adressen er sluppet ud....

Den skal "lige" sælges til folk nok

Det er jo rigtigt nok - og den optimale løsning er nok også, at skifte sin emailadresse en gang imellem... Eller bruge en på nettet og en, til at kommunikere med....

Jeg har brugt den samme i ti år nu. Altså før spam var et problem... Derfor lander der også så mange hos mig...
Har nu ikke tænkt mig at skifte og er derfor rigtig glad for spamfighter

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-12-06 13:24

Dejlig vaps, Chicapigen - i øvrigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-12-06 14:19

Google sender dem selv over i spam og er der nogen som smutter forbi fortæller jeg lige google at det er spam.
Fordelen ved en mappe med spam er, at jeg lige kan nå at fange de gode mails med gratis tilbud, om den nye Vista og viagra inden de ryger helt ud.
Jeg har flere mailadresser som sorteres af gooogle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-12-06 14:52

Jeg anbefaler også Spamfighter, hvor den professionelle (købte) version har sproggenkendelse og det tynder ud i de fleste spammails og enaf fordelene ved Spamfighter er at man kan tjekke det frasorterede på egen PC og i den forbindelse skalman lige huske, at man skal slå visningspanelet fra så mails ikke åbnes da de som regel sender besked til afsenderen om at der var bid på denne adresse og derefter kommer der endnu mere.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-12-06 17:29

Som BjarneD skrev, så har Spamfighter sproggenkendelse - en af de andre gode ting den har er, at den er dansk - selv den gratis version er rigtig udmærket.

Hent den her: www.spamfighter.dk

Clou

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-06 18:06

Yes .. spamfighter er bare sagen.
Ganske gratis, og der er >2.000.000 medlemmer for nuværende.
/PG som nu også er SPAMfighter

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 18-12-06 18:26

Tak for svaret miritdk.

jeg har nu hentet og installeret cactus spam filter og håber det får bugt med det meste af det

og tak til alle jer andre for hjælpen.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 18-12-06 18:29

til vaxen

ja hun er en dejlig hund på 10 år . hun er min tro følgesvend.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 18:34

godt - husk nu at bruge training arenaen et stykke tid og markere hvad der er godt og spam