/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Super god 40" fladskærm?
Fra : mikkelsmail
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 17-12-06 23:26

Jeg er på udkig efter en super god fladskærm min. 40" om det er LCD eller Plasma er ligegyldigt bare den hvor kvaliteten er den bedste. Der skal også være indgang til PC/DVI. Den skal helst være sort og selvfølgelig hænge på væggen?

Er der nogle der har nogle gode bud på hva jeg skal vælge? Jeg har hørt at Samsung laver nogle gode skærme.
Ku faktisk godt tænke mig et link til en god anmelder site på fladskærme, da jeg finder det svært at navigere rundt i alle de forskellige sprogkoder osv. og jeg er IKKE interesseret i at købe katten i sækken.
Max. prisen ligger vel på 20-25.000 kr. af hvad jeg vil spenderer, men mindre kan selvfølgelig også gøre det
Nå men vil nu, ses ... Jeg vil ik bli hvis der ligger svar i morgen.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 17-12-06 23:59

Hej Mikkel!

Jeg har lige købt et Samsung LE-40R72B LCD TV.

Og jeg er meget tilfreds med det.

Jeg købte via nettet, og sparede ca. 5.000 i forhold til den billigste pris i tv-forretningen, samtidig fik jeg det leveret gratos og skulle blot betale 13 kr. i kortgebyr.

Jeg sender dig lige linket:

http://www.befro.dk/shop/default.asp

Håber at du finder et tv.

Hilsen Jysch

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-06 22:52

jeg følge lige med her for jeg påtænker også køb at fladskærm efter nytår. Jeg er også lidt tilhænger af Samsung da jeg har læst flere test der siger god for mærket. Om det skal være en 40" tvivler jeg dog på men hvem ved

Jeg er også lidt hooked på denne fra Zepto, ????? nå nu har de sgu fjernet den ;-(

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 19-12-06 10:21

Lad os starte med teknologien:

Når vi er oppe i 40" eller mere er der efter min mening ingen tvivl om at du skal vælge Plasma. Jeg har gennemsøgt markedet gennem ½ år, og må gang på gang erkende at Plasma viser et mere naturtro billede. Det er ofte at LCD-fjernsyn viser et unaturligt skarpt billede, der pixelerer ser for "digitalt" ud. Specielt hvis du ser meget sport har de fleste LCD-tv et problem med at vise de hurtige bevægelser i billedet.

Det "sjove" ved min teknologiske påstand er, at stort set alle forhandlere i Fona, Expert, El-giganten, osv er uenige. De er alle elle-vilde med LCD, og påstår at Plasma er en død sild. Desuden påstår de at Plasma bruger mere strøm hvilket også er en skrøne.

Men når alt kommer til alt handler det om hvad netop DU synes er bedst. Så derfor må du aldrig lade specs afgøre dit valg af TV. Kontrast, osv er i princippet ligegyldigt hvis bare du kan lide billedet. Derfor skal du ud i "marken" og se en masse forskellige TV - sammenlign på kryds og tværs og vær sikker på at se forskellige signalkilder.
Læs evt. omkring teknologivalget her: http://www.plasma-lcd-fakta.dk/

Hvis du vil have Plasma kan jeg i din prisklasse anbefale Pioneer 427XD. Den koster lidt under 20.000 kr og er nok det bedste Plasma på markedet p.t. Det er fremragende billedekvalitet.
Jeg har selv købt Panasonic 42PV60 som også er et godt TV. Det koster kun 11.000 kr, og viser også super billeder. Designet er dog lidt grimmere og så er der ikke så mange funktionaliteter på den.

Summa Summarum: Køb plasma og køb enten Pioneer 427 eller Panasonic 42PV60 - det vil du med garanti ikke fortryde

Kommentar
Fra : mikkelsmail

Dato : 19-12-06 12:33

Tak for de mange gode bud ... Jeg vil cruize diverse butikker og se hvad de har og derefter sammenligne skærmene. Hvis der er flere gode forslag eller faldgrupper, jeg skal være opmærsom på er I velkommen til at byde ind.
Jeg leder også efter en side, hvor de anmelder fladskærme, da jeg synes ofte det er godt at gå efter de testede modeller. Kender siden www.gearonline.dk det har de også tests.

Kommentar
Fra : Fijala