/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Mug / Skimmel
Fra : Nuserboy
Vist : 1090 gange
100 point
Dato : 17-12-06 22:20

Hey

Jeg har lige opdaget noget Mug / Skimmel på vores klapvogen som har stået ude i et lukket skur

det er måske kommet fra at det har været fugtigt i luften !!!

Men mit spørgsmål er hvordan jeg skal gøre det rent hvis det kan fjernes ??

Jeg har mulighed for at tage stoffet af og komme det i vaskemaskinen , men ved bare ikke om det skal behandles med noget Anti Mug / Skimmel inde ???

MVH Nuserboy

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-12-06 22:27

Prøv Atamon, som du kan købe i ethvert supermarked/købmand.

Det tager mug.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 17-12-06 22:38

ventilation i skuret ....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-06 23:02

Hvis du bare kommer det i vaskemaskinen vil der blive ved at være sorte, "jordslåede pletter" der hvor muggen har siddet.

Hos matas kan du få en pakke med noget til at fjerne det jordslåede med inden du vasker det.

Det er to ting i pakken, som stoffet så skal behandles med, jeg kan ikke lige huske hvad det hedder.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nuserboy

Dato : 17-12-06 23:12

Skuret er ventileret da det i gavlen er lavet med flethegen ..

Som jeg da menere skulle være nok .. men kan godt være jeg skal lavet lidt mere luft huller i skuret

Til Dova
hvad gør jeg hvis jeg har noget som er vasket , som er Jordslåed ,, kan det fjernes eller er det forsent nu ???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-12-06 00:27

Klorin er fint til at slå svampene ihjel, men det affarver også mange stoffer og mørner bomuld, hvis det får for meget eller for lang tid.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-06 09:23

vask og rens grundigt med ikke blegende middel - giv det rodalon - lad tørre og luft godt ud.

atamon der smøres på er godt til at fjerne svamp og skimmel - forhindre det i at gro videre.

http://www.ask-alex.dk/7688_Fjern_jordslaaede_pletter_hurtigt_og_nemt.html kig engang her

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 18-12-06 14:03

Hej, transor har ret. Det bedste middel er klorin fortyndet med vand. Prøv et sted der ikke er synligt først for at se om det tager farven.

Jeg har selv et skur med ventilation men det er ikke nok til at undgå at tingene bliver jordslåede når børnene ligger og 'emmer' i vognen...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 14:09

børnene ligger forhåbentlig ikke og "emmer" i skuret lawitt

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 18-12-06 15:01

Godkendelse af svar
Fra : Nuserboy

Dato : 19-12-06 21:47

Tak for svaret miritdk. og Fint Link du fandt der lige hvad jeg manglede..

Hygge ,, Nuserboy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-06 09:30

velbekomme