/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows drevet er ikke klar
Fra : cartho
Vist : 640 gange
143 point
Dato : 17-12-06 22:18

Jeg har fået et problem med min xp. Når jeg lukker min pc kommer der en kasse, hvor der står.

Windows - Drevet er ikke klar

Isæt en disk i drev A og forsøg igen

Pc´en er næsten lukket ned når meddelelsen kommer, så jeg har ikke mulighed for at gøre noget.
Pc´en lukker godt nok ned , men det irriterer mig, at kassen kommer frem.
Jeg mener problemet opstod ved instal. af et program [husker ikke hvilket ]

Hvis der var en kunne fortælle mig, hvordan jeg får den væk?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-12-06 22:26

Hvis det er kommet efter du har installeret et program, ville jeg da blot systemgendanne til det tidspunkt hvor den virkede perfekt.

Start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse

Clou

Kommentar
Fra : cartho

Dato : 18-12-06 01:11

Systemgendannelse går ikke for jeg har formateret pc´en i mellemtiden, hvilket heller ikke hjalp!

Kommentar
Fra : cartho

Dato : 18-12-06 02:14

Det ser sådan ud. Pc´en er næsten lukket ned

[IMG]http://img246.imageshack.us/img246/2548/att00014ga0.jpg[/IMG]

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-06 02:38

Hvis det er et program som ikke blev færdiginstaleret, ligger der sandsynligvis et og andet og spøger i nogle midlertidige mapper, prøv at tømme alle temp mapper, eventuel med Empty Temp Folders: http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/ download link nederst til venstre på siden, set på www.spywarefri.dk og der kan du også læse brugervejledning: http://www.spywarefri.dk/manualer/emptytempfolder-manual.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-06 07:55

Først skal du prøve diskettedrevet, for at se om det virker.
Se efter at stikkene virker, og er trykket ordentlig ind i drevet, og fladkablet trykket ordentligt ind mod bundkortet.

Event. koble det fra i bios. Normalt står det til Enabled, men du skal prøve at stille til disabled.
Event. koble det fysisk fra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cartho

Dato : 18-12-06 17:06

Palle jeg må sige , at det du siger lyder mest rigtig. Jeg har jo formateret pc´en.
Men der er bare det , jeg har intet diskettedrev {3,5 floppy} der sidder 4 indsatsstik istedet i en samlet enhed, hvad de er til aner jeg ikke. De hedder SD MMC, MS, SMG og CF MD. Kunne det være et af dem der går ind og erstatter floppydrevet og skaber problemet ?
Og hvad gør jeg for at slippe for denne meddelse ?
Jeg viser lige 2 screenshots, af denne comp.
+ når jeg trykker på egenskaber for floppydrev, her bliver computeren helt underlig og der går et
stykke tid, før jeg kan afslutte programmet.

http://img297.imageshack.us/img297/5514/dennecompwy8.jpg

http://img297.imageshack.us/img297/5705/floppy1oh4.jpg

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-06 22:44

Dit a drev er gået i RAW filsystem. dvs at det er ulæseligt. Prøv lige at pil det af og genstart computeren, og se hvad der sker. Efterfølgende slukker du igen og monterer drevet en gang til og ser om det har hjulpet. Når et drev går i RAW er det fordi der er sket et eller andet der har gjort det ulæseligt, lige hvad vides endnu ikke men jeg har lige haft et dvd drev i sidste uge der pludselig skabte sig på samme måde, men ved at gøre som tidligere beskrevet gik det i sig selv igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-06 22:45

og grunden til at det tager så lang tid at lukke ned er fordi den forsøger at læse fra drevet hvilket ikke lader sig gøre

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 143 point
Dato : 18-12-06 23:01

Undskyld jeg først svarer nu, men mit internet (stofa) har været væk.
Det er noget trixi noget med den meddelse.
Men hvorom alt er så har du godt nok mange drev, selvom billedet er svært at se.
Alle de flytbare drev er jo til kortaflæsere: SD MMC, MS, SMG og CF MD Altså hukommelseskort som bruges i bl.a digitalfotoapparater. Du er sikker på der ikke er skubbet et sådant kort ind i en af de forskellige størrelses revner, hvor kortene kan sidde.

I min "Denne computer" er der også:
CF/Microdrive
SD/MMC/MS
SM/xD
Men der er ikke angivet et A (Diskettedrev) som jeg heller ikke har.

Men mon ikke du kan slå det diskette drev fra i bios. Du kan jo også ændre bios til defalt (oprindelig indstilling) og trykke F10 for at gemme denne indstilling.
Eller måske løser problemet sig når du får hentet alle windows opdates, specielt SP2.

"De hedder SD MMC, MS, SMG og CF MD. Kunne det være et af dem der går ind og erstatter floppydrevet og skaber problemet." Nææ det tror jeg ikke da de jo er angivet hver især, men der foruden har du jo fået angivet et floppydrev?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-06 23:04

Fijala, det lyder rigtigt, men hvordan piller cartho et drev fra der ikke er der?

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cartho

Dato : 18-12-06 23:56

Hvis i døjer med at se de 2 billeder skal i bare maksimere dem {kassen i nederste højre hjørne}, så skulle de blive fine.
Der sidder ingen hukommelsekort i .
I "denne comp" er der vist et floppydrev, men jeg har jo ingen
Jeg har sp2 og alle opdateringer
Så hvad nu ?????????????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-12-06 00:46

Der er en på nettet der skriver, citat:
Kunne det tænkes at der ligger en gammel XP installation og driller?
Her tænker jeg på om der ligger en bootsektor på disken der har raw filsystem?

Hvis dette er tilfældet skal du bare bruge fixboot.
Citat slut.
Ja har du installert windows et andet sted end den gl. installation?
Men ellers prøv at gå i start/hjælp og skriv: diskette
Tryk så på:
få vist oplysninger om computeren

Så fortæller den alt der er værd at vide.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:35

Har du prøvet at kører et regcleaner program(ryddet op i regedit for tomme/korupte nøgler)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:37

fuldt funktions dygtigt i 30 dage>
RegSupreme Pro 1.4
http://www.macecraft.com/downloads/

Kommentar
Fra : cartho

Dato : 19-12-06 02:47

Problemet er løst, jeg gik ind i bios og slog floppydrevet fra, som du foreslog Palle. Bukker og siger mange tak til jer alle !

Godkendelse af svar
Fra : cartho

Dato : 19-12-06 02:49

Tak for svaret pallebhansen. Fedt at se, hvor hjælpsomme folk kan være

God Jul !

Kommentar
Fra : pallebhansen