/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ungdomshuset så stopper festen
Fra : dansk.no
Vist : 1537 gange
100 point
Dato : 17-12-06 21:07

Giv din underskrift for lukning af Ungdomshuset på denne side.Din underskrift kan være med til at sikre at Ungdomshuset på Nørrebro nedlægges, grundloven overholdes og den private ejendomsret respekteres.

Alle underskrifter vil blive overbragt til Københavns Borgerrepræsentation og Folketinget.
http://rydungdomshuset.dk/

Nåe ja, der skal vel være et entlig spørgesmål her også.Så det er her.
Hvordan kan man udsmykke sig med div. fredstegn og samtidig opfordre til vold og terror?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 17-12-06 21:30

Hvem opfordrer til vold og terror???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-06 22:23

Jeg sad og så klip fra "begivenheden" på TV i går.

Og min uforbeholdne mening er, at politet burde have haft monteret et par maskingeværstande på deres pansrede biler....og brugt dem.......

Det kan F...... ikke være rigtigt, at sådan en flok forbandede møgunger og ballademagere tror de kan slippe afsted med at rasere en hel bydel, angibe politi, smadre folks biler og andre ejendele, bare fordi de ikke kan få deres vilje og ikke vil acceptere hvordan loven fungerer her i landet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 17-12-06 22:41

Hvis I så tv, så I så også HVILKE unge, det var, der lavede balladen??? var det ungerens unge, eller var det nogle bøller, som så deres snit til lige at lave lidt rabalder?

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 17-12-06 22:41

det tager i sku helt fejl af i sin tid blev der lavet en aftale.... og en aftale er vel.....

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 17-12-06 22:46

en aftale :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-06 22:51

Har ungdomshuset ikke en "fond" som ville kunne betale ca. 10 mill. for overtagelse af huset.

Det er så ikke blevet til noget, men den samme fond burde betale for de ødelæggelser, som nu er begået af "beboerne" af "huset".
Uskyldige forretningsdrivende i området har fået ødelagt deres forretninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-06 00:00

Der er åbenbart både for og imod......

Men argumenterne for dem der er for at beholde huset holder ikke......

Hvis ikke det er at opfordre til vold og ballade at invitere alle europas ballademagere herop - så ved jeg sgu ikke

De kan da bare "købe" sig et andet hus hvis de har så mange penge.... (og helst på en ø i nordsøen)

Hvis jeg gik ned og smadrede en rude i brugsen og stjal en pakke cornflakes, ville jeg blive arresteret i løbet af få minutter...

Beslaglæg deres 10 mill. of del dem ud til de folk der har lidt skade.....

Det er IKKE politiet der har lavet skaderne....

Og når nu huset skal ryddes mødes der op med gummekigler (der skal bruges) og skarpe skud som bagtrop....

EEN advarsel og 1-2 timer til at forlade arealet - derefter må skydes

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 18-12-06 00:13

så I tv2news i går?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-12-06 00:19

Citat
.....at politet burde have haft monteret et par maskingeværstande på deres pansrede biler....og brugt dem

Så så rolig nu Dova LOOL Et par gedigne vandkanoner kunne såmænd gøre jobbet ret hurtigt..... spule dem langt fanden i vold hjem til deres tåbelige forældre. Og giv så lige forælderne til børn og unge under 18 år en en klækkelig bøde for at have undladt at tilføre deres afkom et minimum af alm. opdragelse.

Men det får vi nok aldrig indført, da de unge nemt kan pådrage sig en slem forkølelse. Samme vandkanon kan bruges til at vaske hooligans agressive adfærd væk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-12-06 00:23

dansk.no

Der er vist skrevet nok under.... Tror du ikke de underskrevne papirer fra 3 retsinstanser skulle være nok??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-06 01:11

Jeg mener politiet skulle have gået på juleferie, og så have overladt disse fanatiske, ensporede, uintelligente, asociale, udemokratiske, møgunger til rockerne..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-06 01:13

Men så vil de jo selvfølgelig ikke kunne pive over politivold.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 18-12-06 02:12

at lave en demonstration mod at lukke ungdomshuset er sådan set godt nok......hvis det foregår fredeligt men men det der skete igår er fuldstændigt uacceptabelt og det skal de selvfølgelig ikke slippe af sted med. De arme stakkels mennesker der har fået ødelagt deres biler, forretninger m.m burde få det dækket med nogle af de mange millioner der er i fonden. De unge mennesker har nok for alvor fået ødelagt den sympati de måske havde fra os andre / naboer osv. ved at opføre sig så uopdragent og selviske. ja det var lige min mening

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 18-12-06 11:51

Nanabanana....
Hvis du skulle være i tvivl om, hvorvidt "Ungeren's" unge er nogle voldelige bøller eller ej, så prøv lige at læse denne artikel:
http://www.bt.dk/article/20061218/KRIMI/61218004/1039/A

Jeg fatter ikke, hvorfor der ikke bliver lukket for vand, el og varme i Ungdomshuset, så skal de små forkælede møgunger nok give op efter kort tid.
Og ja...puds bare rockerne på dem. For min skyld ingen alarm!

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 18-12-06 13:17

Citat
Jeg fatter ikke, hvorfor der ikke bliver lukket for vand, el og varme i Ungdomshuset, så skal de små forkælede møgunger nok give op efter kort tid.

Helt enig! Det var sgu da måden at gøre det på, de skal nok komme ud når de er sultne, tørstige, kolde og beskidte. Hvis det ikke går hurtigt nok har jeg ikke noget problem med at politiet tæppebomber dem med tåregas og gummikugler, det er selvforskyldt!

Hvorfor tror de at de kan slippe af sted med at opføre sig sådan. Det er ligesom efter 18 maj urolighederne hvor der var ramaskrig over at der blev skudt!!?? Hallo, når man kaster bølge efter bølge at sten mod politiet så må man tage konsekvensen! Hvis man ikke vil skydes så må man blive hjemme!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-06 14:24

Politiet agerede som Voldspsykopater på stoffer!

http://www.indymedia.dk/article/753

Citat
Vi er nogle, som netop er vendt hjem efter at have deltaget i lørdagens demonstration i solidaritet med Ungdomshuset. Da vi så TV-mediernes dækning af begivenhederne, måtte vi konstatere, at politiets og de fleste journalisters udtalelser på ingen måde refererer til de faktiske begivenheder. Derudover blev vi præsenteret for en række såkaldte ”øjenvidner”, som efter deres udsagn om ”skrækslagne politifolk” at dømme må formodes at være forudindtaget imod ungdomshuset.

Vi er derimod reelle øjenvidner, for vi var på Jagtvej i aftes og måtte fastslå, at det helt entydigt var
politiet, som med en uhyrlig brutal fremfærd klart og tydeligt fremprovokerede denne konfrontation. Demonstrationen fik slet ikke lov til at bevæge sig af sted. I stedet blev vi spærret inde af politivogne foran os og bagved os. Demonstranterne stod og overvejede, hvad der nu ville ske. Så fyrede politiet med tåregas og hollændervognene kørte fremad mod os. Mens politiet isolerede og startede masseanholdelse af den forreste del af demonstrationen, angreb politiet
den del af demonstrationen, som befandt sig omkring Jagtvej / Jægersborggade. Vi oplevede, at politiet råbende og skrigende gik helt amok med deres knippelslag og sparkede folk ned. Vi kunne ikke undvige. Mange skrækslagne og panikslagne unge, der ville gå deres vej, fik som svar brutale knippelslag i hoved og ansigt. Når de faldt eller forsøgte at komme væk – hvad der var svært, fordi politiet blokerede alle veje – fik de knippelslag på ryggen og i baghovedet. Resultatet var mange sårede på demonstranternes side. Ikke et ord om dette i journalisternes reportager !

Uden grund for politiet frem med en uhyrlig brutalitet, som om var de på stoffer. Først bagefter kom reaktionerne med, at politiet blev overdynget med forskelligt skyts. Journalisterne og de såkaldte ”eksperter” har fuldstændigt udklamret disse begivenheder, som gik forud for konfrontationerne. De fortier kronologien, lader politifolkenes udsagn stå uimodsagte hen på TV skærmen og har endnu engang fremstillet sagen så manipuleret og løgnagtig, at alle lov-og-orden politikere og reaktionære af enhver slags må klappe i deres hænder.

Politiets strategi er gået op.
Deres provokationer og brutale adfærd har resulteret i et ragnarok i det lokale område omkring Ungdomshuset. Formålet er klart: Ungdomshusets aktivister og lokalbefolkningen skal splittes og sættes op imod hinanden. Det ser ud til, at dette er en del af politiets forberedelse til at storme Ungdomshuset.
Der er ingen tvivl om, at politiet spiller med fordækte kort: På den ene side udtaler politiledelsen sig afbalanceret i medierne og bedyrer, at man ikke ønsker en eskalation – på den anden side går betjentene på gaden helt amok og opfører sig som voldspsykopater på stoffer.

Det er ikke overraskende, at journalisterne mod bedrevidende agerer som politiets mikrofonholdere og udvælger ”øjenvidner”, der samstemmende gengiver politiets løgnagtige fremstilling . Et af disse såkaldte øjenvidner udtalte således til TV2, at ”politiet lavede ingenting og så begyndte demonstranterne at kaste sten!” og ”politiet var så skræmte, at de måtte gemme sig bag deres hollændervogne”! Disse udsagn har absolut intet at gøre med de faktiske begivenheder på Jagtvej i aftes.
At SFs formand pr. automatik ensidigt fordømte demonstranterne er beskæmmende, ikke mindst på baggrund af, at det var politiet, der startede balladen…

Ungdomshuset og Christiania ER nogle af de efterhånden meget få tilholdssteder, der fungerer på en ikke-kommerciel og alternativ kulturel måde, baseret på selvforvaltning og brugerdemokrati. Den nuværende situation omkring Ungdomshuset kan hverken løses med politivold eller med politikerarrogance.

Ungdomshuset blir’ – hvad I end sir’!

Ja undskyld, men det er vist tæt på at være det mest latterlige jeg nogensinde har læst

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 18-12-06 14:30

Hvor dumme tror de folk er????
Det vil sige, at de billeder vi så i tv, hvor de unge demonstrerede iført elefanthuer og sikkerhedshjelme og med våben i hænderne, de billeder var altså billedmanipulerede, eller hvad??
Og hvad med alle de biler og butiksvinduer, der er blevet smadret og overhældt med maling, er det så politiet, der provokeret demonstranterne til at begå dette??
Nej, nu må de fandme tage sig sammen!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-06 14:40

Min personlige holdning er, at de smårollinger i det sidste stykke tid har forsøgt at få ynk og sympati fra befolkningen ved at råbe op om politivold!

Deres forældre er jo hoppet på den, så det er klart at de ikke ved bedre end at forsøge at få resten af os til at tro på, at de udsættes for grov vold, bare de kigger i den forkerte retning..

Hele Internettet flyder med "vi bliver tæsket gule og blå" når vi laver fredelige og lovlige demonstrationer"..

Nope - dén strategi virker altså ikke her hos mig. Jeg finder det tværtimod ynkeligt

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 18-12-06 17:36

Der er en ting de ønsker "køre på frihjul på andre bekostning" røvforkælede som vil nyde men ikke yde.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-06 18:19

Selvhypnose af allerhøjeste karat.......LOOOL

Nogenlunde ligeså "sjovt" som Christiania-rakkerpakket. Med deres "fristad". Som styres enevældigt, og bygger på stjålne værdier, lig Ungdomshuset.

....eller for nu at fortsætte med rockerne's: "Jamen vi er jo bare en motorcykel-klub". Wauw, og det fede er at de selv åbenbart tror på det!

At sige de skal exporteres fra staden er ikke nogen fornuftig ide. Jylland og Fyn har deres egne problemer i form af Vollsmose og Brabrand. Sidstnævnte sted optræder pt rigeligt i medierne med taknemmelige unge mennesker, der afbrænder andres bohave og synes det er sejt at bombardere strømerne med brosten og crysantemum-bomber.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-06 20:26

I TV 2 nyhederne sagde de at " Huset" skyldte 50.000 kr. i el-udgifter, men Dong Energi vil ikke gøre noget.

Havde det været en "almindelig" familie, var de sat på gaden for lang tid siden.

Københavns Kommune "Borgerrepræsentationen" er også uenige om der skal slukkes for vand,varme og el. Men lægger nu ansvaret på Faderhuset, da de er ejere.

Børn i 12 årsalderen har deltaget i demonstrationen. De børn burde fjernes fra deres hjem, hvis amn kan finde dem

Som tidligere nævnt mener jeg stadig at fonden bør betale. Dels for udgifterne på de skader, der er blevet forvoldt i løbet af weekenden samt de faste udgifter på ejendommen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-06 20:27

"amn" = man

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 10:30

Ikke et ord mere om 'episoderne' på Nørrebro. At man bryder loven: Det kan alle fatte, ikke holder i et demokratisk retssamfund.

Det 'underlige' i debatten er derimod at det totalt 'overses'/'ignoreres' at bevæggrundene for de unges protester bunder i dette faktum:

Københavns Kommune solgte huset med en klausul om at de unge skulle have brugsretten til huset. Man havde dog ikke lavet en servitut om at dette også skulle gælde ved videresalg. Derfor kunne en 'stråmand' for Faderhuset købe ejendommen og sælge det til Faderhuset UDEN denne klausul og derfor kunne de unge nu sættes ud med lov og politi på sin side. (Hvilket kommunen aldrig havde haft til hensigt)

Dette ville svare til at en importør kunne annoncere og sælge varer med livsvarig garanti, men at detailhandleren solgte varene videre til kunderne uden denne garanti. Jeg tror de fleste kunder ville føle sig snydt og sympatien ligge et andet sted end hos datailhandleren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 10:50

Glem nu ikke at holde øje med dine egne børn i forargelselsen over andres børn!

Synes nu nok den her sag smuldrer lidt når man ser på mængden af dem der blev anholdt og dem der rent faktisk fik anholdelsen opretholdt!

Men TV2 news fik da sit gennembrud, mens verdenen buldrede forbi udenfor DK som sædvanlig!

Intet nyt fra andedammen!.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 11:11

Hvis de undge skal betale for hærværket (..hvilket jeg iøvrigt finder rimeligt), så burde det også gælde f.eks. deltagere i det årlige københavnske karnevalg, deltagere ved fodboldkampe i Parken, gæster ved rockkoncerter og andre steder hvor der 'hærges' i det offentlige rum, men dette har jeg aldrig hørt nogen foreslå

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 11:14

200.000 kr. var 'udgifterne ifbm. urolighederne. Gæt hvad en FCK/Brøndby kamp i Parken eller en landskamp mod f.eks. England koster

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-06 11:22

Molo....

Alt det der med at de andre må - så må jeg også........

Det holder jo ikke en meter....

Er ungdommen blevet "snydt" med den klausul har de bare ikke været dygtige nok.....

Og så må de tage konsekvenserne

Uanset HVAD der var kommunens hensigt fra start - så gælder det jo ikke mere.....

Loven siger noget andet og det er det der gælder.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-06 11:24

"Hansen" inde ved siden af tæver sine unger og kører fuld hjem hver fredag.....

Så vil jeg også have lov

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 11:37

refi -> Dette har jeg på ingen måde udtalt:
Citat
Alt det der med at de andre må - så må jeg også........

Tværtimod parantes bemærkede jeg:
Citat
Hvis de unge skal betale for hærværket (..hvilket jeg iøvrigt finder rimeligt),

Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved, hvornår bedsteborgerne føler sig stødt på mangetterne og hvornår de ikke gør. En form for selektiv foragelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-06 11:48

Nu skal vi ikke kløves om ordene......

Men jeg skrev vist heller ikke at du havde SAGT sådan - det var blot en omformulering

I øvrigt er jeg overbevist om at de fodboldbøller der bliver "fanget" - får lov at betale ved "kasse 1"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 12:12

refi ->

I øvrigt er jeg overbevist om at de ungdomsbøller der bliver "fanget" - får lov at betale ved "kasse 1"

..problemet var bare at politiet havde 'glemt' at det også skulle bevises, hvem som havde lavet hvad.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-06 14:49
Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-06 14:51

LOOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-06 15:02

..og heldigvis er klaphattene og deres forældre så "fornuftige" at sørge for at politiet får deres beviser. Tumperne lægger nemlig den dejligste dokumentation på nettet i form af de fineste video-optagelser. Dem kan strømerne selvfølgelig også dowloade. Hvor tumpet har man lov til at være?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 19:13

3773 -> Jeg spørger også mig selv og andre i 'miljøet':
Citat
Hvor tumpet har man lov til at være?

Det er desværre ( ..præcis som i politik )
..IKKE altid de klogeste og mest kompetente individer, som styrer ordet ..og/eller slagets gang
Dette gælder vist, så vidt jeg kan bedømme som lægmand, for begge 3-4 indvolverede parter !!!
'Ungdommere', Faderhus, Københavns kommune, samt politiet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-06 19:27

Skal vi nu ikke lige starte med at friholde politiet. De passer deres arbejde. Dernæst kan vi friholde faderhuset (dette er ikke et spørgsmål om sympatier), men faktuelt har de købt et hus, og så er den ikke længere. Hvorvidt vi synes deres opførsel er smart eller ej, betyder intet i denne sammenhæng. De har købt et hus og vil ikke sælge det igen. Så er den ikke længere.

Det lader os så tilbage med en flok utilpassede snotunger, der ved hjælp af vold, hærværk, trusler og ballade vil sætte gældende lovgivning ud af kraft. Ikke heldigt.

Dernæst har vi en flok politikere, anført af overpamperen over alle, der har skidt så gevaldigt i nælderne og opført sig klodset ud over alle grænser. Men i dette tilfælde må man dog medgive Ritt en sympati for at hun ikke vil give efter for terror (EB idag). Hatten af for det!

Men strømerne og faderhuset kan man ikke give skylden for balladen. Den ligger suverænt ved politikerne og især ungerne.

Så den rotterede skal ryddes - jo før jo bedre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 19:38

Jeg kaster lige ('en bold') op....

TÆNK:

Hvis Islamisk Tros-samfund, Abu Laban m. Hiz-but-Tharir i rykken havde 'købt' ungdomshuset via 'stråmand' Ali Ban Laden Und Gören ..og så havde forlangt en rydning til hundrede tusinder af kroner?

Hvordan mon så 'sympatien' og lovens lange arm havde forholdt sig, i forhold til de 'oprindelige' brugere?

..og hvad skulle huset i så fald bruges til?

Bare en tanke !!!

*IMHO* </PERSPEKTIVEN>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-06 19:38

HEHE

Ja og så lige ham Jubi Juhu advokaten og manipulationsmesteren for Ungeren og Christania - Knud Foldschack -, som nu trækker sig af angst for at blive taget som gidsel i sagen, efter at geniet massivt i de sidste måneder i pressen, TV og radio har gjort alle andre end de søde unge til "The Bad Guys"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-06 19:42

Ja eller Satanister som spiser småbørn eller ...... eller .... eller bla. bla. bla...... forhold dig til det faktuelle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-06 19:46

Det er ikke den situation vi diskuterer, men den der foregår i øjeblikket. Ungerne suser rundt og udøver hærværk, optøjer, terror og vold mod tjenestemænd i funktion. Det må man ikke. Hvorfor? Fordi de forsøger at stjæle et hus der ikke er deres.

Ergo - ud med rosset.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-06 19:49

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=97846 læs spørgsmålet igen.

Skriv under hvis du sympatiserer, lad være hvis du ikke gør.

Hopper i havnen (igen)!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 19:59

UNGER?

HJEM med rosset ...hjem til far og mor; som har så travlt med at tjene penge, så de ik' har tid at finde ud af hvad deres egne poder i nærområdet laver

.....gælder også de på landet; med deres ulovlige scootere, downloads, tyvfiskeri, week-end vold, butikstyveri, stofindtag, drikfældighed, smugleri mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-06 20:05

Mødte Chefkriminalinspektør Per Larsen og frue i går aftes under juleshopping i den indre by, og kunne selvfølgelig ikke dy mig for at sige pænt goddag, og komplimentere ham og hans folk for deres fine arbejde i lørdags, omend jeg gjorde ham opmærksom på, at de såmænd godt kunne gå lidt hårdere tilværks uden at blive upopulære.

Han smilede sit skæve smil og sagde, at det jo ikke var så ligetil en sag, men at der selvfølgeliug kom en ordning på den. Han er fandme høj....... 2,00 m tror jeg LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-06 20:05

Citat
Derfor kunne en 'stråmand' for Faderhuset blablabla

Nu er jeg jo bare en nyttig idiot, og derfor kan det måske virke usympatisk, når jeg nu siger:

Hvad fanden rager det mig, hvad en flok religiøse fanatikere har haft af bagtanker, med at købe en egendom?! ...Nada

Ruth etellerandet har mig bekendt udtalt, at det banner brugerne af huset hang på Ungdomshuset, da det blev klart at huset ville blive sat til salg, var med til at hun ville købe huset. Husker jeg korrekt, så var ordlyden: "Til salg - inklusive 500 stenkastende autonome voldspsykopater fra Helvede" ...sån' cirka..

Og ærlig talt, så er jeg flintrende kold overfor, hvad hun har tænkt sig at gøre med huset. For min skyld kan hun forsøge sig med at uddrive ondskaben fra huset, hun kan lave en kaffeklub, hun kan male hytten lilla, eller rive lortet ned. Hendes forening er ejere af huset, og så længe de holder sig inden for lovens rammer, så rager det mig en bønne, hvad grundlaget har været. Og det rager egentlig heller ikke dig en skid..

Citat
TÆNK:

Hvis Islamisk Tros-samfund, Abu Laban m. Hiz-but-Tharir i rykken havde 'købt' ungdomshuset via 'stråmand' Ali Ban Laden Und Gören ..og så havde forlangt en rydning til hundrede tusinder af kroner?

Hvordan mon så 'sympatien' og lovens lange arm havde forholdt sig, i forhold til de 'oprindelige' brugere?

Vil du være plat, så lad mig spørge dig, hvor vil din sympati ligge, hvis det var Dansk Front, der i sin tid havde fået brugsretten til huset, og moster Vera fra Jylland købte det, men ikke kunne få lov til at flytte ind?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-06 20:13

Citat
HJEM med rosset ...hjem til far og mor; som har så travlt med at tjene penge, så de ik' har tid at finde ud af hvad deres egne poder i nærområdet laver

.....gælder også de på landet; med deres ulovlige scootere, downloads, tyvfiskeri, week-end vold, butikstyveri, stofindtag, drikfældighed, smugleri mm.

Nu gør du det igen!!!

Man kan altså ikke retfærdigøre noget som helst i denne verden med sige, at fordi andre gør et eller andet, der ikke smart, så er det i orden at andre gør noget der slemmere.

En sådan logik fører os direkte til kaos.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-06 20:19

Men du vil gerne gøre det til et moralsk anliggende, Molo - og skal jeg forholde mig til problematikken moralsk, så er jeg ederrøvme ikke tilhænger af små minisamfund, der er hævet over loven

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-06 20:20

Molo er det af erfaring du taler

Citat
molokyle

Dato : 19-12-06 19:59

--------------------------------------------------------------------------------
UNGER?

HJEM med rosset ...hjem til far og mor; som har så travlt med at tjene penge, så de ik' har tid at finde ud af hvad deres egne poder i nærområdet laver

.....gælder også de på landet; med deres ulovlige scootere, downloads, tyvfiskeri, week-end vold, butikstyveri, stofindtag, drikfældighed, smugleri mm.

</MOLOKYLE>

Så er det igen ved at blive en Molo-tråd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 21:26

Molo-tråd?

Nåeh... jeg har vel lov at kommenterer, lige såvel, som alle andre ans?

..og creamygirl kan ikke se ironien
og underkender dermed, at huset var sat til salg MED brugsret for de unge (sympatiske eller ej), men at juridiske 'finurligheder' gjorde at dette kunne 'omgås ...og blev det!

????????????

..og 4773 kan ikke se skoven for bare træer.

..og Klumme fortæller som jeg; historier fra 'de varme lande', men siger sin mening: = RESPEKT!
Citat
...de såmænd godt kunne gå lidt hårdere tilværks uden at blive upopulære.

</*LOL*>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 23:31

Jeg er faneme ved at brække mig over jer! Jeres holdninger er sg mere religiøse end faderhuset! Det er børn vi snakker om her og mange af jer har selv børn! Men de kan jo altid opdrages af et par flade selvom korporligt afstraffelse blev afskaffet i 1999! Eller skyd alle dem der ikke indfinder sig under konformiteten!
Hvad har I gang i?

Omkring 200 unge i KBH der ikke ønsker jeres liv, så er det helt i orden at sætte massive politistyrker ind på at "opdrage" dem!!!

Det her kan komme til at koste liv enten fra de unges side eller politiets side! Og så skal bagklogskabens store bagspejl nok komme i brug!

Når man læser de her indlæg så er det ikke DK man bor i men Baghdad men det er vel osse lige fedt hvis man kun ser verden fra Jylland eller Gentofte!

Fy for pokker det er altså mennesker vi snakker om her og løsninger man kan få hvis man bare lige snakker lidt sammen!

Skam jer og God Jul!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-06 23:36

Gud fader i skuret din selvretfærdige latterlige alkoholiserede bums. Er der noget der er kvalmt og brækfremkaldende er det da dig. Du fatter IKKE EN SKID af hvad der foregår uden for dine alkoholtåger

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 23:40

Næh klumme jeg må hellere bekende mig til tv2 news og sende en helikopter op og få KBH til at ligne raceurolighederne i LA! Vorherre bevares! Den demonstration vi snakker om blev overhoved ikke nævnt i udenlandske medier bare for lige at få propertionerne i vinkel!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 23:41

Og jeg vil hellere være en alkoholiseret bums end "retfærdigøre" jagten på alt man ikke kan forstå!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-06 23:47

Og?????????????????

Det er pishamrende ligemeget hvad den ene eller den anden presse/ avis skriver eller siger. Det eneste det handler om er, at de slumstormere - børn eller ej.... uden opdragelse - bare skal fise af fra en ejendom som ikke er deres. Kan de ikke forstå dette og lystre, så må de tage konsekvenserne af deres hjernedøde adfærd. At det kan koste menneskeliv er ikke usandsynligt og dybt tragisk, hvis det er en politimand der er ofret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 23:48

"You can shine your shoes and wear a suit
You can comb your hair and look quite cute
You can hide your face behind a smile
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside

You can wear a mask and paint your face
You can call yourself the human race
You can wear a collar and a tie
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside

Well now you know that your
Cat has nine lives
Nine lives to itself
But you only got one
And a dog's life ain't fun
Mamma take a look outside

You can go to church and sing a hymn
You can judge me by the color of my skin
You can live a lie until you die
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside

Well now you know that your
Cat has nine lives
Nine lives to itself
But you only got one
And a dog's life ain't fun
Mamma take a look outside

You can go to church and sing a hymn
You can judge me by the color of my skin
You can live a lie until you die
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside

One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside "

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 23:52

Jeg er osse dybt bekymret over at min niece skal blive invalideret eller slået ihjel over for noget så latterligt som et faderhus! Elsk din næste!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-06 23:53

Lad mig se om jeg kan lokke dig til at udstille din egen idioti.....

Giv her et rids af en løsningsmodel, som tilgodeser ejerens indiskutable juridiske rettigheder.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-06 23:56

Hvis du er så bekymret for hende, så kan du jo give hende det gode onkelråd, at hun skal fjerne sig fra andres ejendom, hvilket forælderne for længst skulle have lært hende.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 23:57

Indiskutable juridiske rettigher my ass! Loool har du aldrig hørt om revolutioner lille ven?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-06 23:59

Det nok lidt svært da hun er politibetjent i KBH! Men jeg kan jo opfordre hende til at nægte at deltage i et mediashow!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:05

Revolution LOOOOOOOOOOL

Glem det tedd. Det anede mig at du var så stor en idiot, og at du ikke var den eneste i din kreds.

Men erfaringsmæssihgt ved jeg, at det er fuldkommen ligegyldigt og det ultimative tidsspilde at drøfte noget som helst med dig. Du ser stadig verden gennem dine hashtåger og dine ret tåbelige standpunkter

Husk nu at advare din niece

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-06 00:08

Eller at deltage i noget der kun kan katagoriseres som den laveste fællesnævner!

Sandheden mine venner er jo bare at I er så angste overfor livet at det gør ondt!

Panodil er meget godt men dem kan man jo kun tage 8 af om dagen hvis man ikke vil dø en smertefuld død af nyresvigt!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:08

Okay.... så er der sgu da een i din familie, som har behold sin hjerne.

Min store kompliment til hende, og hils hende fra mig og sig, at jeg synes de laver ef fandens fint arbejde, og at hun selvfølgelig skal passe på. Det er jo psykopater hun skal tumle med.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-06 00:13

Well jeg prøver stadigvæk at nå ind til dit inderste jeg Klumme, selvom det er svært at nå igennem dine "hashtåger og alkoliserede bums" projektioner! Men jeg gir ikke op!

One day! One Day!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-06 00:17

Og man kan jo selvfølig udsætte nyresvigtet lidt ved at stemme på DF så har man kun brug for 7 panodiller om dagen! fælleshjerne kræver jo ikke så meget!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:18

Tag det roligt tedd.

Du er inde og det blir ikke anderledes.... du må fortsat sidde alene med fugtige hashøjne lytte til dit 60 musik shit, mens du varmer dig i hønsestrik og alpebør under en plakat af che guevara LOOOOOL

Prøv at vende dig om... selv din røv griner af dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:19

Det er vist det nærmeste du kommer en revolution LOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:23

LOOOL Kommer til at tænke på, at dine revolutionære visioner svarer til at Fidel, Che og Raoul i revolutionære fællestanker, drømmer om at nationalisere den lokale isbar på havnen i Havana

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-06 00:27

Det har jo noget med din tankegang at gøre! Det er jo ikke en revolution at lukke lort ud fra begge huller!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-06 00:33

øh! Tankegang er nok for stærkt et ord, lad os sige impulser fra reptilhjernen så er vi nok lidt nærmere!

Diine argumenter går jo mest på at slå alt ihjel der ikke er istand til at stave til dit budskab der hedder LOOOOOOOOL!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:45

Øhhh det var da dig der talte om revolution. Store ord i en lille bitte mands mund LOOOL

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=97846#1063105

Baj Baj tedd. Jeg vil ikke forstyrre planlægningen af din store revolution

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:51

Mange store revolutioner er skabt af subjekter på et værtshus, hvor hele intelligenseliten er samlet over et par kubikmeter øl. Ohhhhh så viist LOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-06 00:55

Okay... du er lidt utryg hwa Du skulle absolut lige vise, at du kunne stave til LOOOL

Og nu er det altså baj baj tedd. Jeg har ikke tid til at pjatte og lege med dig, og keder mig forøvrigt bravt når jeg sætter mig ned på det plan, hvor du kan følge med.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-12-06 03:43

Citat
..og creamygirl kan ikke se ironien

Så må du jo gøre dig mere umage, når du forsøger at være ironisk

Citat
og underkender dermed, at huset var sat til salg MED brugsret for de unge (sympatiske eller ej), men at juridiske 'finurligheder' gjorde at dette kunne 'omgås ...og blev det!

Som du skriver, så fik de brugsret og ikke en ejendomsret i 1982. Kbh Kommune var jo stadig ejere af ejendommen, og kunne derfor gøre hvad de vil med den. Vælger man at sælge til 3. mand, så skal det være uden andre servitutter ( dvs. brugsrettigheder)

Det ville være utrolig naivt at tro aftalen kun ville kunne opsiges hvis huset blev fjernet via en ny lokalplan. Man kan tale om der foreligger bristede forudsætninger - det ville da være uacceptablet, hvis kommunen aldrig nogensinde, ville kunne gøre ejendomsret gældende.

Desuden blev aftalen jo ændret den. 10. april 1997 -->kilde: Politiken.dk (din favorit avis), Hvorefter de kunne udsættes med 3 måneders varsel fra årets udgang. Således kan Borgerrepræsentationen godt sælge huset til Human A/S.

Der er ikke tale om smuthuller, som bruges til at retfærdige salget. De brugte præcis de aftaleretlige beføjelser, som kontrakten giav dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-06 05:36

creamygirl -> Jeg benægter ikke at Faderhuset har retten på sin side. Jeg anfægter deres 'forretningsmetoder', som blot er et led i et privat korstog. Jeg nægter at tro at de købte ungdomshuset som et led i deres missioneren og af næstekærlighed.

Som jeg ser det; ville det have været klogest af de unge at holde fast i den aftale som blev indgået med Kramer Mikkelsen i sin tid og som gik ud på, at såfremt de af den ene (salg) eller anden (lokalplan) grund skulle miste brugsretten til huset, så skulle de have tilbudt et alternativ i form af en anden bygning i København.

Så kunne Faderhuset eller andre rabiate 'foreninger' sidde med deres, i alle andre henseender, ubrugelige og nedslidte bygning på en, selv for erhverslivet, ubrugelig grund.

At du ikke kan se ironien i min kommentar, så både du og ans fandt det nødvendigt at gentage min kommentar? Tjaeh... det siger vel sig selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-06 05:42

Derudover finder jeg det hylende morsomt at Faderhusets repræsentant på Jord, handler og udtaler, efter sigende på direkte ordre fra Gud, at man ikke forhandler med terrorister (...som får deres ordrer direkte fra ...øeh ..Gud?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-12-06 12:23

Nå jeg kan ikke se træerne?!?!? Nu bruger jeg ikke bevidsthedsudvidende medikamenter og er derforfriholdt for små blå mænd og den slags finurligheder.

Til gengæld kan jeg se nogle strømere der passer deres job. Nogle mennesker der har købt et hus. Nogle utilpassede snotunger der mener de er hævet over loven og tror de får deres vilje vha voldelig konfrontation og nogle politikere der har uendelig travlt henne ved håndvasken.

Men det er da imponerende at du liiige forstår det hele Molo!

Kommentar
Fra : dansk.no

Dato : 21-12-06 18:02

Det her har da vist udviklet sig..Hvad er det her dog for et sted
Og sikken en fin tone.Alkoholikere,Hashvrag,blind og døv!.Der er vist nogen som er lidt for meget sammen herinde hehe!!
Nå ja når der også kun er 10 aktive brugere såee!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-06 18:45

Som tedd mener jeg : ... strømere der passer deres job med at tæve børn

Jeg ku' sagtens pege på et par andre krimminelle grupper, som trængte til; ...som Klumme så poetisk med opbakning fra vores alle sammens Chefkriminalinspektør Per Larsen citerer:

Citat
... de såmænd godt kunne gå lidt hårdere tilværks uden at blive upopulære.

Han smilede sit skæve smil og sagde, at det jo ikke var så ligetil en sag, men at der selvfølgeliug kom en ordning på den.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-12-06 09:09

Tedd og du har samme interesser kan jeg forstå?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 09:24

Hvorfor ikke bare "låne" 5 mand fra Vollsmose.....

De kan løse problemet på et øjeblik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 09:25

Det er snart nytår

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-12-06 10:33

Nix Refi, det er vennerne fra Brabrand der render rundt med tændstikker!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 11:11

Ved jeg da godt, men man må jo ikke opfordre svage sjæle

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-06 11:21

Citat
Tedd og du har samme interesser kan jeg forstå?

Tjaeee og de hører osse til den gruppe af danskere, som omtales herunder.
Læs hele indlægget her: http://www.business.dk/borsnyt/okonomi/artikel:aid=2016T

Citat
Der er ikke stor praktisk forskel på at have et arbejde eller ikke at have et, og der er masser af opportunistiske stemmer, der synger sirenesange om alt, hvad en borger i Danmark har krav på - uden nogen målbar modydelse eller forpligtigelse. Og hvad er mentalt nemmere for en utilpasset, doven eller umoralsk person end at kræve sin "ret" - og samtidig fordømme de kapitalistiske aktiviteter, der brandbeskattes for at betale for en endeløs række af statslige ydelser.

Denne moderne dansker (og han er et moderne fænomen, fordi der ikke var noget eksistensgrundlag for ham før politikere skabte det i 60erne og fremefter), der føler sig i sin gode ret til at blive forsørget af samfundet og fordele dets værdier mere "retfærdigt" - hvorfor skulle han ikke også selv vælge om han ønsker at bo på Jagtvej uden smålig skelen til privat ejendomsret?

I denne danskers optik bliver folk, der skaber værdi opfattet som umoralske udbyttere, mens den sande elite udgøres af ham og hans intellektuelle kammerater, der har ambitioner om at skabe et mere retfærdigt samfund - gerne ved brug af vold, hvis ikke folket kan forstå det af sig selv.

Forståelsen af, at velstand danner grundlaget for velfærd er ikke eksisterende hos store befolkningsgrupper - folk tror faktisk oprigtigt at samfundets værdier udgør en statisk kage, der kan skæres ud efter forgodtbefindende uden konsekvenser for størrelsen af samme kage. Og folk tror faktisk, at de har et moralsk krav på et meget stort stykke af denne kage, blot fordi de geografisk befinder sig i det område, den bliver bagt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-06 11:37

Motto for Jagtvej 69

Boller op boller ned, boller vil vi have. Hvis vi ingen boller får, så laver vi ballade.

Så skal vi bare igen igen ha' den sædvanlige smøre fra den hashtågede tedd om laveste fællesnævner - Konspirationsteorier - Revolution, og til dessert en lille lallende engelsk sangtekst, mens Molo forbander Esplanaden ned i helvede og afsværger "Med rettidig omhu" samt statens udbytteri på de stakkels kontanthjælpsmodtagere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-06 11:53

Sorry linket virker øjensynligt ikke mere, men artiklen i sin helhed kan læses her:

http://www.kandu.dk/Spg97650.aspx#1064114

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 11:58

Politiets indsats i givne situation var på sin plads, men jeg efterlyser en lignende ildhu og engagement, når det kommer til 'blue color crimes' som f.eks. økonomisk krimminalitet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 11:59

Sludder: 'White color crimes' hedder det jo selvfølgelig...
...når denne foregår på de bonede gulve.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-06 12:00

Er der nogen speciel grund til, at du konsekvent på typisk Molomaner forsøger at fjerne fokus fra emnet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 12:08

Ja, det er sandelig vægtige argumenter og applausskabende lommefilosofi, som præger denne elitære 'tænker'. Har har aldrig hørt om solidaritet? Det såkaldte 'velfærdsamfund' er skabt af en lille kapitalstærk minoritet ifølge denne fantast:
Citat
Det store spørgsmål er imidlertid, hvornår desillusionen sætter ind hos den minoritet, der skaber værdierne til at opfylde alle andres mange krav.

Det får mig til at tænke på den såkaldte 'Mudsill' teori :
Citat
James Henry Hammond was a senator and wealthy plantation owner from South Carolina. This excerpt is from a speech he made to the Senate on March 4, 1858, in which he lays out his famous "mudsill theory" and states, "In all societies that must be a class to do the menial duties, to perform the drudgery of life." This class, says Hammond, makes it possible for the higher class to move civilization forward.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 12:13

Klumme -> Politik indvolvere alle aspekter af samfundslivet. Det kan ikke begrænses til en enkeltsag.
Vil man forstå ungdomshus problematikken kan man ikke bare fokusere på den private ejendomsret.
I hvert fald ikke uden at holde kikkerten for det blinde øje eller er mentalt handicappet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-12-06 12:20

Nå ja det er jo sandt. Der er aldrig noget der bliver bøffet for underslæb og andre former for økonomisk kriminalitet. F. eks. da de nuppede Brixtofte, skabte han sig som en idiot og overdængede politiet med brosten og crysantemumbomber. Derfor måtte politiet anvende magt for at hive ham i salatfadet. Det husker man jo tydeligt! Sammenligner vi æbler og pærer her?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 12:24

JO

DET DREJER SIG KUN OM DEN PRIVATE EJENDOMSRET

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 12:30

Herregud - hvis de er/var så glade for det hus kunne de jo have købt det fra start.....

Men Nej

De vil have det gratis - og nu er det for sent......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 12:42

Øeh... hvor mon det er, at Hr. Brixtofte befinder sig netop nu? Hvor blev han anholdt? Med hvilke midler? Hvor var det nu lige han sad varetægtsfængslet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 12:50

..og var det 50.000 kr i elregning og oprydning for 200.000 kr. han blev 'knaldet' for i Farum?

..var der ik' også 'noget' med privat ejendomsret og borgernes penge i dén sag?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-12-06 12:53

Han er skam på fri fod, fuldstændig lig alle snotungerne fra jagtvej. Men mit varmeste håb er da de låser ham inde meget længe.

På vanlig dansk facon løslader man alle der ikke lige har røvet en bank eller slået nogle ihjel.

Nåh nej, pusheri kan også give lidt varetægt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 13:05

"molo"

Nu er du igen igang med "må den ene må jeg vel også"

Lad være med at blande tingene

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-12-06 13:07

Foreløbig fægter de stadig i retten, men i sommers blev han dømt til et par år bag tremmer. Men den er vist anket.

Men lad os nu forlade ham og ikke på bedste Molo-maner fjerne fokus fra Ungdomshuset! Få ryddet det hus. Al støtte til ordensmagten i den sag. Vi skal ikke lade os diktere af autonome og andre volds-styrede grupper. Vi har demokrati i dk og et sæt spilleregler. De gælder for du og jeg og alle de andre. Det kan ikke nytte noget at utilpassede grupperinger tyr til vold, optøjer, hærværk og ildpåsættelse hver gang de ikke får deres vilje. Giver du efter får vi jo det rene anarki.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-12-06 14:05

Citat
Fra : molokyle Dato : 20-12-06 05:42

Derudover finder jeg det hylende morsomt at Faderhusets repræsentant på Jord, handler og udtaler, efter sigende på direkte ordre fra Gud, at man ikke forhandler med terrorister (...som får deres ordrer direkte fra ...øeh ..Gud?)

Jeg kan ærlig talt slet ikke se pointen med dine irrelevante forsøg på at diskutere hvad faderhuset står for - med mindre det er fordi du vil flytte opmærksomheden væk fra lov og ret ved at hænge anderledes tænkende ud for at være anderledes?!

Jeg har ikke sat mig ind i hvad faderhuset er (står for), fordi det i mine øjne er ligegyldigt. Det vigtige hér er, at de har KØBT et hus, som de ikke kan få lov til at rykke ind i.

Om salget er foregået ordentligt er en retslig vurdering, der så vidt jeg er oplyst også er taget.

Du vil bare ikke acceptere det - og forsøger derfor at hænge anderledes mennesker ud, præcis den dybe intolerance det hus mere og mere tydeligt står for, mens de råber op om det modsatte.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 15:11

Joeh ...creamygirl; som du vil kunne læse anfægter jeg ikke jura'en i spørgsmålet. Jeg modsiger heller ikke at politiets indgriben var/er på sin plads. Vi lever trods alt i et retssamfund.

Dét jeg sætter spørgsmålstegn ved er, at sagen kunne have været håndteret helt anderledes (jf. henvisning til Brixtofte [...parantesbemærket; ..ikke af undertegnede!] og vi kunne såmen tage Amdis Pedersen med i denne 'sammenblanding'), med 'langmodighed' fra statsmagtens side. Hvorved at en voldelig konfrontation kunne være undgået ....eller iværksættelsen af denne trukket i langdrag eller udsat på ubestemt tid.

Men da det er den 'svage' part som er krænker, skal der absolut køres frem med bål og brand. De 'stærke' bliver pakket ind i vat og bomuld.

Jeg skal ærligt indrømme at jeg derudover ikke har den store sympati for, hverken 'styregruppen' i ungdommeren eller sekten; Faderhuset

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-01-07 17:01
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 18:15

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article259115.ece

Så kører hende Marerittet (den vamle ko) Line Barfods "højt begavede ide (ideer som kun Enhedslisten kan fostre) over på Helge Sander i videnskabsministeriet, som så kan sidde med aben.

Hvad fanden blander Ritt Bjerregaard sig for? Det er ikke Københavns kommunes bygning - Det er ikke kommunens penge, og hun har tidligere meddelt, at det forøvrigt ikke er hendes problem, og at Københavns kommune ikke kan gøre noget ved sagen.

Kør nu de uopdragne slumstormere ud af Jagtvej 69 og få hele huset væltet. Kan de unge ikke holde snotten væk, så anhold hele bundtet i 3 døgn.... længere tid skulle ikke være nødvendigt for at fjerne den bunke skrot, så de ikke har noget at vende tilbage og skabe sig over. Er der ingen danske nedrivningsfirmaer som tør, så sæt polakkerne til det. De vil gerne tjene pengene

Gu skal de da ej ha Jagtvej 155. Den ejendom er rømmet forlængst på grund af sammenstyrtningsfare og burde jo i så fald heller ikke kunne bruges. Omend problemet, hvis det braser sammen, jo så måske er løst - men det ville være for grumt et ønske, som jeg derfor vil afholde mig fra. Den bygning skal væltes og bruges til det formål den oprindelig var tiltænkt i ministerielt regi.

Det kan da ikke være rigtigt, at en flok "utilpassede unge" ( kors for et pædagogudtryk ) bare skal ha' hvad de peger på, og hvis de ikke får det, så laver de ballade.... LÆS VOLD.

Man bliver samtidig ved med fra fjolser som ham slumstormeradvokaten Knud Foldschack igen og igen at fremhæve, at disse stakkels unge har fået Jagtvej 69 foræret.

GU HAR DE DA EJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De fik en brugsret, hvilket i flg. mine ordbøger ikke er helt det samme. Men det er nok for svært for en jurist at indse. Det er nok osse nyt for samme advokat, at en ejer af en ejendom som regel har et skøde på ejendommen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-07 21:10

NED MED LORTEN: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article259211.ece

Så kan Ruth & Co. sidde tilbage med en 'dyr' abe

Brandstationen : http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article259115.ece

..hvor de unge før har fået 'tæv' med bl.a. med tåregas...

..er for mit vedkommende en 'fornuftig' løsning

Både for 'De Unge' ..og for 'De Gamle'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 21:32

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article259211.ece

Det er da kun fordi de ellers løber ind i en tilbagekøbspligt LOOOL og så går der fuldkommen kage i den.

Og NEJ...Gu skal de ikke ha nogen brandstation. De kan få en byggelegeplads på flyvestation Værløse, hvor de kan øve sig i at opføre sig ordentligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-07 21:51

Er der ikke en øde ø, de kan få. Så kan de selv "fange" drivtømmer, som de kan bygge deres hus af.
De vil både lære at svømme og evt. byggeteknik.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 21:57

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4172834

Men det rækker klovneadvokatens midler vist desværre ikke til

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-07 22:06

LOOOOL

Prins Roy !!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 22:11

Ja ik?? LOOL Godt man ikke er kældermester på det "slot"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-07 22:27

Næeh... vel Klumme ?

Ud på en 'øde ø' er skam hørt før

Så hellere en 'sund' opdragelse af de 'nye' Christianitter ...ik' ?

1.) http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article258779.ece
2.) http://politiken.dk/debat/ledere/article223538.ece

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 22:32

?????? Molo

Gik det godt på rådhuset idag?? Hvornår skal du starte??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-07 22:59

Var der ikke en stram konsensus om, at holde sig til emnet Klumme?

Nåeh.. men: http://www.kandu.dk/spg98814.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 23:45

Det kan vel være ligegyldigt, når du forlængst i denne tråd plørede emnet til med mologrums. Men det var jo osse blot en hastig forespørgsel til din succes på rådhuset.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-07 00:01

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 21-01-07 04:19

Jeg har gennemgået tråden, og kopieret alle tilfælde, hvor der blev opfordret til vold:

Citat
Og min uforbeholdne mening er, at politet burde have haft monteret et par maskingeværstande på deres pansrede biler....og brugt dem.......

Og når nu huset skal ryddes mødes der op med gummekigler (der skal bruges) og skarpe skud som bagtrop.... EEN advarsel og 1-2 timer til at forlade arealet - derefter må skydes

Et par gedigne vandkanoner kunne såmænd gøre jobbet ret hurtigt.....

Jeg mener politiet skulle have gået på juleferie, og så have overladt disse fanatiske, ensporede, uintelligente, asociale, udemokratiske, møgunger til rockerne..

Og ja...puds bare rockerne på dem. For min skyld ingen alarm!

Helt enig! Det var sgu da måden at gøre det på, de skal nok komme ud når de er sultne, tørstige, kolde og beskidte. Hvis det ikke går hurtigt nok har jeg ikke noget problem med at politiet tæppebomber dem med tåregas og gummikugler, det er selvforskyldt!

Hvorfor tror de at de kan slippe af sted med at opføre sig sådan. Det er ligesom efter 18 maj urolighederne hvor der var ramaskrig over at der blev skudt!!?? Hallo, når man kaster bølge efter bølge at sten mod politiet så må man tage konsekvensen! Hvis man ikke vil skydes så må man blive hjemme!

Mødte Chefkriminalinspektør Per Larsen og frue i går aftes under juleshopping i den indre by, og kunne selvfølgelig ikke dy mig for at sige pænt goddag, og komplimentere ham og hans folk for deres fine arbejde i lørdags, omend jeg gjorde ham opmærksom på, at de såmænd godt kunne gå lidt hårdere tilværks uden at blive upopulære.

... Det blev en ordentlig bunke. Det er lidt sjovt at bemærke at hvert evigt eneste af disse voldsliderlige udgydelser kommer fra modstanderne af ungdomshuset.

Mon ikke den store forargelse over de autonome ballademagere skyldes, at de udgør en god modspiller til ens eget, voldsliderlige sindelag?

- Kasper Hviid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 09:40

dansk.no -> Du kan finde andre tungtvejende modargumenter i denne tråd: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=99157

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-07 11:25

Citat
... Det blev en ordentlig bunke. Det er lidt sjovt at bemærke at hvert evigt eneste af disse voldsliderlige udgydelser kommer fra modstanderne af ungdomshuset.

Mon ikke den store forargelse over de autonome ballademagere skyldes, at de udgør en god modspiller til ens eget, voldsliderlige sindelag?

- Kasper Hviid

Voldsliderlige sindelag *SS* Lækre ord hwa... ligger godt i munden LOOOL

Det da dig som fokuserer på volden Kasper. Jeg - bl.andre - fokuserer primært på det ulovlige ved besættelses af Jagtvej 69. Det kan da godt være, at de unge skal ha et ungdomshus, og måske flere..... aner det ikke, men een ting ved jeg, og det er, at deres ulovlige besættelse af Jagtvej 69, samt truslernes karakter, som de truer med at bruge, er så voldsomme, at det på forhånd udelukker en fredelig rømning af matriklen.

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 21-01-07 14:21

Citat
Klumme

Det da dig som fokuserer på volden Kasper. Jeg - bl.andre - fokuserer primært på det ulovlige ved besættelses af Jagtvej 69.

Voldsfascinationen blandt modstanderne er huset er da den samme, uanset om du "fokuserer" på den eller ej - jeg kunne da også på samme måde argumentere med, at jeg ikke "fokuserer" på de juridiske aspekter!

Ikke at jeg føler for at bruge den argumentation. Vi formodes at leve i et retssamfund, så selvfølgelig er politiet nød til at rydde det, så Faderhuset kan få deres ejendom.

Når dét er slået fast, vil jeg lige gennemgå selve salgsforløbet. Ikke at det ændrer på de juridiske aspekter, men det hører stadig med til det samlede billede:

I år 2000 tilbød Faderhuset at købe Ungdomshuset. Dette sagde Borgerrepræsentationen nej tak til. Da dette var det eneste bud der havde været på huset, tydede alt på at det ville forblive i kommunalt regi. I sidste sekundt blev den dog pludselig købt af aktieselskabet "Human A/S"

Citat
Berlingske Tidende, lørdag den 18. november 2000

Flertallet for at sælge huset til "Human A/S" var da også overvældende med 38 stemmer for og 15 imod. Den ansvarlige borgmester for Københavns Kommunes ejendomme var glad over at være sluppet af med huset.

"Det er en stor lettelse," siger Københavns kulturborgmester Hans Thustrup Hansen (K). Han tror, at en privat ejer bedre kan samarbejde med brugerne og få styr på huset, end kommunen har kunnet. "Nu kan de unge ikke længere spille på, at deres husvært er splittet og ikke kan tale med én stemme. Det har vi ikke kunnet, fordi venstrefløjen hele tiden har holdt hånden over dem," siger kulturborgmesteren.

Det lyder meget som om at tanken var at det skulle vedblive at fungere som ungdomshus efter salget. Jeg har hørt et rygte om at dette rent faktisk indgik i kontrakten.

Omkring et år efter bliver Human A/S opkøbt af Faderhuset, der vil lave huset om til et kristent ungdomshus, og derfor opsagde aftalen med beboerne.

Det er et åbent spørgsmål hvorvidt Human A/S var opfundet af Faderhuset. Personligt tror jeg det ikke. Men salgene af Ungdomshuset er stadig temmelig speget. Derfor støder det mig, når adskillige af vore medier koger det ned til at "Københavns Kommune solgte huset til Faderhuset", efterfulgt at en belærende foredrag om at de unge lømler skal respektere landets love.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-01-07 00:12

Citat
dansk.no -> Du kan finde andre tungtvejende modargumenter i denne tråd: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=99157

LOL den var god Molo. Var det et forsøg på at være morsom, eller var det et forsøg på at fortælle bl.a mig, at den gode Mangorossa har blacklistet mig?!

Nå, never mind – jeg skimmede lige tråden – og har ærlig talt lidt svært ved at finde det som du beskriver som tungtvejende?!

Er det mangrossas pyssenyssede værested i Odder, Café Retro, med de umådelige rummelige pædagoger der er tungtvejende?! – i så fald kan du fortælle damen, at hun er heeelt til grin, når hun vover sammenligne et værested for unge med ordnede forhold, spilleregler, OG RUMMELIGE PÆDAGOGER og så Ungeren med en styreform hun åbenlyst ikke har fattet en dyt af.

Men Mangorossa er jo så idealistisk. Beskrivelsen af Odder’s ungdomshus er næsten så sødt skrevet at det er til at tude over. Lidt eventyr over det. God grøn the og ren hygge.

Men at sammenligne det med Ungeren, er meget langt fra virkeligheden – og direkte tåbeligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-07 06:36

Citat
...meget langt fra virkeligheden – og direkte tåbeligt.

Langt fra virkeligheden ja, ..men tåbeligt?

Jeg vil mene at uanset rammerne er det at foretrække de unge har et sted til uforstyrret at udøve kulturelle- og politiske aktiviteter, frem for at have gaden som eneste alternativ. Uanset om man finder dem sympatiske eller ej vil jeg hellere møde de unge i ungdomshuset end at træffe dem i Mjølnerparken eller på Blågaards Plads. Dér kan man tale om utilpassede unge i bander ..bevæbnet til tænderne. Synderskudte dørmænd og maskinpistolsalver tværs over Nørrebrogade kan man f.eks. næppe klandre ungdomshuset og det brugere.

</MOLOKYLE>