/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejl i GPS?
Fra : CiviC
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 17-12-06 20:04

Hejsa

Jeg har lånt en Medion GPS af en ven her i weekenden, da jeg skulle ud på Lars Tyndskids marker. Jeg søgte først ruten på degulesider.dk. Her blev ruten 24 km og varede i 24 minutter. Herefter prøvede jeg så GPS'en. Her valgte den en helt anden vej, og afstanden blev 35 km varede i 35 minutter. Prøvede at ændre indstillingerne, men den korteste rute den kunne finde var 29 km, og ville vare 47 minutter. Nu er det så jeg spørger. Kan man indstallere andre fabrikanters kort m.m. så den virkelig KAN finde den korteste/hurtigste rute? og hvis ja hvilken skal man så vælge?

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-12-06 20:18

Hvilke indstillinger har du sat den til, den står måske til ikke at ville køre på motorveje elle omvendt, eller cykelstier eller andet.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-12-06 20:23

Den ER sat til bil og har prøvet med og uden motorvej samt alle 3 indstillinger: "hurtigste rute", "korteste rute" og økonomiske rute"

Hurtigste rute var 35 km og korteste var 29 km (men 47 minutter), Jeg kan ikke lige huske hvad den mest økonomiske rute var, men den var ihvertfald heller ikke rigtig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-06 20:53

Nu skriver du lånt.....

Det er vel ikke et "gammelt" kort der ligger i den.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-12-06 22:06

Hvad er det for en model af Medion GPS og hvilket navigationssystem og version er installeret?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-06 22:33

De GPS'er som Medion har haft på deres program, er af forskellig mærke, så der kan være meget forskel på den kortfil, som benyttes i de forskellige modeller.
Den sidste de havde på tilbud i oktober, er indentisk med TRANSONIC PNA 6000T fra Navigon i tyskland.
En dansk side http://www.navigon.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-06 22:37
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-12-06 22:57

Hej Severino, du har ret i at det er forskellige mærker, som har leveret produktet - men mig bekendt har de altid angivet deres eget model-nr på produktet.

Det gælder f.eks. den der hedder Medion Pocket PC - den har model-nr.: MDPPCC 150 og den svarer til Mio 168. Navigationssystemet er Medion-Navigator 4.2, men tilpasset til Aldi POI (d.v.s. hvor ligger deres forretninger.
Kort materiale er Tele Atlas.

Den burde f.eks. kunne opdateres til Navigon 5.0, men ikke til den sidste nye ver. 6.0.
Og på samme måde er det ikke sikkert, at andre GPS systemer kan benyttes - men hvis Civic kommer med model-nr, burde det kunne kontrolleres på

https://navigation.medion.com/site/int/da/shop/consumer

http://www.medion.com/dk/

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-12-06 23:18

Hej igen.

var lige væk lidt tid. Modellen hedder MDPNA 500T og kører med GoPal version1.1-2498 Q405, hvis det er nogen hjælp?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-12-06 00:29

Det ligner umiddelbart den model som Severino henviser til hos Harald Nyborg, men under et andet produktnavn.

Du nævner, at den kører GoPal version 1.1-2498 Q405 - jeg tror der findes en version 2.0.
Q405 kunne type på, at det er fra 4' kvartal 2005.

Mvh
Ivan

Annuller spørgsmålet
Fra : CiviC

Dato : 29-12-06 17:22

Hej igen. Har ikke lige kunnnet finde en opdatering til version 2, og gps'en er leveret tilbage, så jeg har annulleret spørgsmålet. Men mange tak for jeres indlæg.

Mvh
CiViC