/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
hvad hedder typen af billedet
Fra : chicapigen
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 17-12-06 12:03

hejsa
jeg skal finde et billede der er ca 110 m langt og 40-45 cm højt , som jeg skal have hængende over min fladskærm. hvad kalder man den slags billeder ??? jeg mener at det hedder noget bestemt.
håber der er en der kan fortælle mig det

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 12:05

110 m ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 12:06

aji sorry - kunne ikke dy mig - er det en pauseskærm du leder efter - eller et skrivebordstema ????

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-12-06 12:06

jeg har aldrig hørt om et billed der ca. 110 meter langt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 12:07

Citat
hængende over min fladskærm
.. ?????

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-12-06 12:12

nej selvfølgelig ikke 110m hihi nej 110 cm det jeg leder efter er et billede som jeg kan putte ind i en ramme som jeg har på 110 cm lang og 45 cm høj , og det skal hænge over min fladskærms tv inde i stuen. og jeg syntes jeg har hørt at billeder der er længere end de er høje hedder noget bestemt og det er det jeg leder efter.
venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 12:16

sofastykke

bliver dig svar skyldig - det er da også lidt svært at finde billedet EFTER man har rammen i hus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 12:19

leder du efter fotos eller malerier eller ????

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-12-06 12:20

ja det har du ret i men jeg har set aflange billeder flere steder , jeg ved bare ikke hvad man kalder det.
venlig hilsen chicapigen

ps det kan være det var nemmere hvis det var i meter

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-12-06 12:21

begge dele leder jeg efter ,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 12:25

den er godt nok lidt svær - motiv ?? - gratis eller betale ???

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-12-06 12:28

det er noget jeg gerne vil betale for, hvis billedet er det rigtige er jeg " næsten " ligeglad med prisen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 17-12-06 12:29

Formatet på billeder der er meget længere end de er høje, kaldes panoramabilleder.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 12:31

ja søreme ja dova

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-12-06 12:40

ja det er jo det de hedder , nu kan jeg lede vidre nu jeg ved det er panorama

venlig hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 17-12-06 12:43

Tak for svaret dova.
og en stor tak til miritdk for at hjælpe med at finde svaret

venlig hilsen
chicapigen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-06 13:13

Ja panorama som også kaldes widescreen, hvis vi skal snakke udenbysk
110 m - Ja det er da rart med lidt god plads, men måske lidt dyrt at varme op med de varmepriser man må finde sig i nu om dage!