/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
strikket strømper
Fra : barslev
Vist : 17516 gange
100 point
Dato : 17-12-06 11:47

håber i kan hjælpe mig med at finde eller nogle der ligger inde med opskriften på strikkede strømper i str 0 til 1 år der skal helst være strikket på 4 pinde

hilsen barslev

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 17-12-06 12:16

Hej med dig
Her er et link til strikkede sokker. Der er godt nok ikke str. 0-1 år men så må du jo tage lidt færre masker
http://www.loehmann.dk/blog/sokker.doc

Mvh Stormb

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-06 12:24

Prøv at kikke på denne side, finder du ikke hvad du søger, så skriv tilbage, jeg strikker strømer i lange baner, dog ikke så små, men den opskrift jeg har går helt ned til 44 masker, men jeg ved ikke hvilket sko nr det er

http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 17-12-06 12:33

til sormb
tak for den links men mangler stadig fra 0 til 1 år

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-06 12:45

barslev.... så gå ind i linket fra garnstudio, billedet i højre hjørne er til småbørn inckl strømer

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 17-12-06 13:54

Jeg strikker små strømper lige i øjeblikket, og har 8 masker på hver pind. Strikker ca 7 cm før hæl, og så kan du jo se dig frem til, hvor lang foden skal være. Mine er ca 6 - 7 cm før jeg begynder indtagning til tå. Men den opskrift stormb linkede til .. der kan man jo bare lave den en str mindre. Og der er masser på garnstudio

Kommentar
Fra : nira

Dato : 17-12-06 14:03

Hej, prøv at se på denne side, der er en opskrift på på babyspiralstrømper str. 1/2 - 1 år.
http://www.marknodesign.dk/group.asp?group=487&sub=0

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-06 14:26

I flere af opskrifterne på denne side er der også sokker, strikket på strømpepinde

http://www.garnstudio.com/lang/dk/soek.php

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-06 14:30

Det link duer så ikke, men det er fra Nordsted1's link

Søg i venstre side kategori "baby" dernæst søgeord "sokker"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-06 14:34
Kommentar
Fra : barslev

Dato : 17-12-06 15:07

birgitte hvor langt strikker du hælen og hvor mange samler du op langs det stykke du strikker til hælen

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 17-12-06 20:17

strikker da gerne strømper i den størrelse

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 17-12-06 20:31

Jeg kan se, at jeg har strikket ca 16 pinde til hælkappen og samlet ca 12 - 14 op

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 17-12-06 20:31

Men normalt strikker jeg boomerang hæle til babysokker .. synes, det virker lidt bedre.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-06 07:51

http://www.bendixgarn.dk/product.asp?product=150&sub=23&page=1

her er en hel opskrift i sin fulde længde

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 19-12-06 15:37

jeg har opskrift til 1-4 mdr,4-9 mdr og 9-12 mdr. de er strikket på 4 pinde, pinde nr 2,5.
bare sig til, hvis jeg skal maile dem til dig. hilsen tpjevser

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 19-12-06 15:47

hejsa tpjevser

det må du gerne
min mail er bangbarslev@mail.tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-06 15:51

Der er altså rigtig mange opskrifter fra dropsdesign, men det vil gøre det endnu nemmere at finde en strikkeopskrift til dig, hvis du fortalte en strikkefasthed (garntykkelse)

Godkendelse af svar
Fra : barslev

Dato : 26-12-06 08:37

Tak for svaret aasenissum.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-12-06 10:09

det glæder mig, at jeg kunne hjælpe dig.
er du i gang med pindene?