/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overclocking
Fra : alfa
Vist : 485 gange
150 point
Dato : 06-01-03 16:02

Hej. Har lige et spørgsmål om overclocking. Hvis man nu har købt en brugt computer, og gerne vil finde ud af om CPU'en er blevet overclocket, kan man se det nogle steder, og i så fald hvordan???

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 150 point
Dato : 06-01-03 18:43

hej !
nye cpu er låst fast af produkseten,så de kun kan køre med en hvis mhz og kun clocket lidt (få %)
for at få dem til at køre meget hurtiger skal man Unlocking den,og det kan SES.Her har du en guide
til hvordan man gør,men helt pricit hvornår det gælder for cpu ved jeg ikke !
se (hvor du kan læse en hel del om at overclocke sin computer ):
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=944

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-01-03 18:53

hej igen !
jeg har fundet en hel del til hvordan man Unlocking bl.a pentium III (HÅBER DU FINDER DEN CPU DU SKAL KØBE DERI)
http://www.overclocking.dk/soeg.asp?q=cpu++Unlocking&type=1&forum=ON&nyheder=ON&artikler=ON&brugere=ON&tests=ON&download=ON&guider=ON

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 08-01-03 17:06

Til Xou
Skal man unlocke CPU'en for at overclocke den, kan man ikke bare flytte jumperne på motherbordet (eller ændre i opsætningen i bios) for multiplieren og bus-hastigheden, eller er det sådan at nogle CPU'er først skal unlockes før de kan bliver overclocket???
Og lige en ting mere, hvad er egentligt det med processorne at man kan tegne en blyantsstreg på den, så det virker som en modstand af en slags(?), er det også en form for overclocking??

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 16-04-03 10:39

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-04-03 11:53

hej !
jeg havde ikke set det du sporte om.
Man kan overclokke cpu en lille smule (har hørt 10-15 % uden garati bortfalder)men skal det være mere skal der unlukes(gælder kun nyrer firkantet-flade cpu`er ikke pII CPU)
men overclokke er en sport da det næppe giver ret meget på cpu,dvs at få mere pc for pengene.
mm
...
tak for point , men hvilken pc har du købt og hvorfor er den ikke som den skal være...!!!!