/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook-US-ASCII
Fra : liljo
Vist : 498 gange
60 point
Dato : 06-01-03 15:46

Når jeg modtager nogle mails fra andre står der f.eks. almindelig tekst-US-ASCII og æøå er ikke korrekt i mailen. Hvor ligger problemet, når jeg sender er der ingen problem.Skal jeg stille på noget i min outlook

Kommentar
Fra : nguyen

Dato : 06-01-03 15:53

Du skriver ikke om problemet gælder for alle indkomne emails.
Hvis det kun er hos nogle bestemte afsender, ligger problemet ligger ikke hos dig, men i opsætningen hos dem.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 06-01-03 16:56

Ellers skal du lige checke i din Outlook: Funktioner>Indstillinger>Postformat>Internationale indstillinger ,at begge kodninger står til Vesteuropæisk(ISO).

Mvh

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 07-01-03 08:05

Hej kanjegik
Tak for dit svar. Mit postformat er sat til Vesteuropæisk(ISO)?? En afsender siger det er hos mig. En anden med samme problem = http://www.gratissiden.dk "Kaere laeser"
MH
Liljo

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 07-01-03 08:14

Hej nguyen

Tak for dit svar. Det er kun fra nogle afsendere problemet opstår. Jeg har haft kontakt til en af dem, som påstår det er hos mig problemet er.
MH
Liljo

Kommentar
Fra : dorit

Dato : 07-01-03 08:43

Jeg har haft det samme problem for nogle år siden da jeg brugte Windows NT, men det var når jeg sendte en mail. Jeg fandt ud af hvordan det hang sammen, men jeg kan nok ikke helt huske det. Hvis jeg vedhæftede en fil var der ingen problem, men så skulle jeg huske at sætte formatet til "Almindelig tekst", ellers kom filen ikke med. Når jeg ikke vedhæftede en fil skulle formatet stå til "RTF", så kom bogstaverne rigtigt igennem. Eller også var det omvendt. Da vi skiftede til Windows 2000 forsvandt problemet. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er i hvert fald et vanskeligt problem at få løst.
Mvh Dorit

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 07-01-03 09:09

Hej Dorit
Tak for din mail. Jeg mener ikke det er der problemet er. Jeg kører windows-xp og outlook2000.
MH
Liljo