/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
nemt fildelingsprogram?
Fra : jobestar
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 16-12-06 15:14

Hejsa!

min og min ven vil gerne sende filer til hinanden, men msn messenger virker ikke særlig godt.

Er der nogen der kender en nem og effektiv måde?

ftpserver er lidt for besværligt med routere, åbning af porte osv.

nok os der er lidt dovne, men hvis nu der var et mirakel program derude som bare sendte afsted uden af stille spørgsmål ville det altså være cool..

anybody?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 16-12-06 15:29

Tja hvis det ikke er alt for store filer så kan i bruge jeres e-mail.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 16-12-06 16:24

Hej
Her kan du sende op til 1 GB

http://www.pando.com/

IPM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-06 17:42

Hvis messenger er for langsom hjælper det ikke at bruge et andet program....

Det er jo jeres forbindelser der bestemmer hastigheden

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 16-12-06 18:46

messenger live 7.5...... Der kan i sætte den til at dele filer, og det kan helt sikkert ikke gå hurtigere.... Det funkere på den måde at hvis i begge er online, så kan din makker bare bruge af de filer du har givet lov til deling..... det samme omvendt.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-06 23:53

Du kan prøv det som jeg har liggende på: http://medlem.jubii.dk/severino/ og klikke nederst på siden.
Det består af to programmer og en vejledning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-06 00:04

Det var dog en sindsyg opbygning....

Er du ansat i reklamebrancen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-06 04:10

Brug skype.
Den har en funktion til at sende filer med.

Hastigheden øges meget hvis man afbryder samtale.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 17-12-06 14:58

Hey

tak for svar!

gode bud, men endte med at finde en løsning selv. Problemet med de fleste løsninger er at man ikke kan indstille en begrænsning på upload trafikken. Og når du bruger din upload kapacitet 100% så går din download næsten i stå - det vil sige at det er død og pine og surfe når du sender en filen
til en ven.

Men fandt ud af at bruge et torrent program. Så laver jeg bare min egen torrent og min kammerat kan hente via et torrent program. Det smarte er at man her kan indstille hvor meget af ens upload man vil tillade at der bliver brugt. så hvis man stiller den på 80% så kan man nemt surfe videre, imens man sender filen til ven..

jeg har ikke lige sat mig ind i om man også kan indstille upload begrænsning i messenger live.. lyder nu smart det med at man har en mappe med filer til deling..

jeg er bare ikke så vild med messenger live fordi der ikke er billede på de små ikoner. Er selvfølgelig ikke vigtigt, men synes nu det er lidt irreterende at de har fjernet den funktion..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-06 17:38

OKI DOKI !!!
Hvad med at smide et link til det program du så vil bruge, måske en eller anden kan have glæde af det!!!