/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
kan man 'krympe' cowboybukser?
Fra : kibek
Vist : 8860 gange
20 point
Dato : 16-12-06 14:42

Hej herinde,

jeg er ny her. Jeg har et spørgsmål omkring nogle nyindkøbte cowboybukser som jeg fik med hjem fra en kort rejse til Spanien. Da jeg kom hjem synes jeg desværre at de var lidt for store, kun lidt heldigvis, både i længde og bredde. Problemet er at jeg ikke lige kan gå ned og bytte dem.., Så jeg vil spørge: kan man kogevaske dem og få en lille effekt ud af det, eller er det farligt for stoffet?

Mange hilsener, kibek

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 16-12-06 14:45

Kogevask dem kan stoffet sagtens holde til, hvis det er nogenlunde kvalitet. Jeg kogevasker selv nogle af mine cowboybukser.
Hvis de stadig er for store, kan du kogevaske dem en gang til og derefter i tørretumbler. Men start med kogevask UDEN tørretumbler. De skulle jo nødigt blive for små.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : kibek

Dato : 16-12-06 15:00

okay, det prøver jeg lige - tak! vender tilbage...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-06 16:06

Vask dem først separat ved max 60 grader og se hvordan resultatet bliver.

Er det nogenlunde, så kan du lægge dem i tørretumbleren, så kryber de lidt mere.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 16-12-06 17:48

De fleste cowboybukser er vaskede og dermed krympet når man køber dem.

De skrumper dog lidt i tørretumbleren, men det er kun så længe de er nyvaskede og man lige tager dem på....efter kort tid giver stoffet efter og strækker sig og bukserne bliver løsere.

Og når du nu mener de er for store bare ved at prøve dem, altså inden du har haft dem i brug, så vil de blive for store/endnu mere for store når du har haft dem på lidt.

De fleste cowboybukser/selve stoffet kan måske nok tåle kogevask, men det går kraftigt ud over farven som ikke er kogeægte.

mvh dova

Kommentar
Fra : kibek

Dato : 17-12-06 02:25

Du har ret dova, det var meget lidt de gav sig, på trods af at de var helt mørke og dermed så uvaskede ud... Men farven holdt sig uden problemer.

Kibek

Godkendelse af svar
Fra : kibek

Dato : 17-12-06 02:27

Tak for svaret dova.