/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort til ca kr. 1.000,-
Fra : Tobster
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 16-12-06 11:52

Mit gamle nVidia GeForce4 Ti 4600SE er ved at være forældet, så derfor ønsker jeg et graffikkort med lidt mere gang i.

Jeg spiller ikke så pokkers meget, så der skal ikke være alt for dyrt. Maks 1.000,-. Men man vil jo altid gerne have det bedste for sine penge. Derfor spørger jeg her.

Har ikke ment at jeg have brug for et nyt graffikkort, indtil jeg skulle prøve en demo af "RACE - The WTCC Game". Det kunne mit nVidia GeForce4 Ti 4600SE ikke klare.

Mine krav er følgende:
Opløsning: (min. 1680x1050 - widescreen)
8xAGP
nVidia-baseret (nvidia er nu så let at gå til)
DVI
S-VHS (jeg skal jo kunne se mine film på tv'et)
Min 256 mb ram (ddr2 eller ddr3???)
Det skal helst ikke blive alt for varm og larme for meget

Så redigerer jeg noget video, men det har vel ikke noget med mit graffikkort at gøre....

Lidt om min PC:
CPU: Intel P4 Northwood 3,04 Ghz
Bundkort: MSI 865G Neo2-S
RAM: 2x512 MB PC3200 DDR

Jeg ved godt at min budget er lavt sat, men mine krav er heller ikke så høje...

Hvad er det bedste kort der kan anbefales til den pris og de krav?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-06 12:38

Til den pris får du nok ikke noget bedre end dette http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211505

Det opfylder da det meste du ønsker, bortset fra jeg ikke kender støjniveauet! Men støjer det kan man jo altid finde en anden blæserløsning!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-12-06 12:45

Jeg er netop blevet anbefalet: 7600gt med standardmonteret zalmankøler= meget støjsvag
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253478

Nogen der har erfarringer med denne?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-12-06 12:46

Hvad med PCI-express? Kan mit bundkort klare det? Eller skal jeg holde mig fra det når den kan køre 8xagp?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-12-06 12:50

Kan jeg få problemer med min strømforsyning?

Jeg har AIDA 32 til at tjekke mit setup. Hvor kan jeg se hvor meget min PSU er?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-06 13:19

Du roder rundt med begreberne Aida kan vist ikke se hvor stor din PSU er, prøv at læse på den mon ikke det står trykt på den, fra Proshop´s beskrivelse af dit bundkort:
Citat
Antal Expansion Åbninger Total (Fri) 1 Processor - LGA775 Socket ¦ 4 Hukommelse ( 1.8 V ) - DIMM 240-pin ¦ 1 PCI Express x16 ¦ 1 PCI Express x1 ¦ 4 PCI ( 3.3 V/ 5 V )
det ser ud som om der er en PCI express stik på dit bundkort, mit "nye" grafik kort kan du se her: http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=957 jeg fik jeg af min nevø, som skulle bruge mere fart til spil, den kan opfylde dine krav, er billig og lydløs sættes i et almindelig PCI stik, men vil du investere i fremtiden så skal du ikke vælge den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-06 13:42

Det som du linker til o.v.n er et meget gammelt kort eller chippen er og den er nok på vej på pension.

Hvis du kan finde et kort med PCI express vil det jo være at foretrække men hvis prisen skal holde er tedds og din egen link begge et godt valg.
Des hurtigere rammene er des bedre (som regel).

Men prøv at gå ind på http://www.hardware-test.dk/ og se om du kan finde en test af det kort du påtænker at købe.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-06 13:55

Vis dette er dette bundkort>

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=452

865G Neo2-S/ LS
Så har det ikke PCI Express
Her er et par rimlige kort (AGP) til prisen>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341423

MSI

Varenavn: NX7600GS-TD512Z, GeForce 7600GS, 512MB DDR2, DVI, TV-Out, HDTV, AGPx8, Passive Cooling, Retail <ingen larm(uden aktiv køler)<ingen larm

Model: NX7600GS-TD512Z

MSI

Varenavn: NX7600GS-TD256, GeForce 7600GS, 256MB DDR2, DVI, TV-Out, HDTV, AGPx8, Retail

Model: NX7600GS-TD256

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341354

341337

Producent: XFX

Varenavn: GeForce 6800XT, 256MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, AGP, Retail

Model: PV-T42K-VDE3

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-12-06 13:59
Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-12-06 14:18

Hmmm... Det er svært... Tror det bliver et Galaxy 7600. Enten GS eller GT.
Aner bare ikke hvilket af de 2 jeg skal vælge... GS fra Galaxy får jo meget ros i forhold til GT f.eks. her: http://www.tweakup.dk/article/912/dk/

Og det er jo ikke helt dårligt at Galaxy har sat GDDR3 RAM på...

Det kan overclockes, men det har jeg INGEN intentioner om...

Hvad skal så få mig til at vælge GT frem for GS? Eller omvendt?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-06 14:37
Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-12-06 15:13

Hmmm ikke megen info i det....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-12-06 15:32

Når jeg arbejder med digital video (hjemme optagelser mv) er 256 mb ram på grafikkortet så for lift?
Og er det også for lidt når jeg kører en opløsning på min skærm der hedder 1680x1050 (widescreen)?

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 15-02-07 11:25

Tak for svaret Manse9933.