/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Standardforfatter i Office
Fra : Brassovitski
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 16-12-06 08:51

Hej
Hvordan ændrer man forfattren i MS Office 2002 Win XP? Jeg har købt en brugt maskine med en Officepakke på, nu står forfatter som standard til den tidligere bruger. Hvordan retter jeg dette, så mit eget navn står som standarad når jeg åbner et nyt dokument?

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-06 10:35

Hvis du går ind i Funktioner og ned under Indstillinger i værktøjslinien i Word, derinde kan du under Brugeroplysninger rette navnet...

God weekend
IAH

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-06 10:46

Office 2000 > hjælp > skriv forfatter
Resultat:
Ændre forfatternavnet for et nyt dokument
Forfatternavnet bruges til funktioner som filegenskaber, registrerede ændringer og kommentarer.
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Brugeroplysninger.
Skriv et navn i boksen Navn.
Det navn, du skriver, vises i boksen Forfatter under fanen Dokumentinfo (kommandoen Egenskaber i menuen Filer), hver gang, du opretter en ny fil.
Tip! Du kan ændre forfatternavnet for den aktive fil alene ved at klikke på Egenskaber i menuen Filer, klikke på fanen Dokumentinfo og derefter skrive et nyt navn i boksen Forfatter.

Luk og åbn Word og du vil se at navnet du ændrede til er der endnu.

Der findes et program som kan udskifte ejernavnet alle steder.
Så også (h-klik på denne comp.> egenskaber) viser det nye navn.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-06 10:47

iah - nogen er hurtigere end andre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-06 11:11

Her er et lille program jeg har brugt et par gange, for nogle år siden.
Det er et trialprogram - men du skal jo kun bruge det een gang på den comp.
http://www.topshareware.com/Registry-Crawler-download-2590.htm
Rul ned i bunden og vælg en trial-udgave.
Du kan på samme side se et screenshot af programmet.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-06 13:56

Tak for svaret iah.
OK, det var da næsten for nemt, når man lige ved det.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-12-06 23:18

Velbekomme Brassovitski

Sådan er det jo nogle gange, hvor man bare fuldstændig har glemt de mest elementære ting - så er det jo godt vi har Kandu...,

iah