/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
manglende driver
Fra : Frederiksen
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 15-12-06 18:52

ka nogen hjælpe mig med at finde en driver til lydkort? Det er en hjemmebryg-pc med Intel Celeron indeni,hvor jeg har opgraderet fra 98 til XP pro. Har fundet alle drivere undtagen en til lyden, i det gamle Windows 98 fandt jeg en fra SoundMax der duede, men ligegyldigt hvad for en jeg prøver at installere nu,får jeg en advarsel om at den ik er kompitabel og den ene gang jeg har overhørt advarslen og fortsat installationen fik jeg den blå killerskærm og måtte geninstallere XP.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-06 19:13

Nu er det da meget svært at angive en driver til dit lydkort, når du ikke skriver hvad det er for et.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 19:47

Frederiksen du må gøre lige som jeg...................................købe et nyt lydkort.
Jeg har smidt alle mine gamle lydkort væk, for der var ingen drivere som passede til XP sp2.
Nogle få passede til XP uden SP men så er der så meget andet som ikke duer.

Der er ikke noget at gøre - du må til lommerne.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 15-12-06 19:58

ved ik hvad det er for et lydkort, men som skrevet passede SoundMax-driver dertil med forrige Windows. E.C. ; mener du den er for gammel til at finde en driver der passer?Havde mere håbet på et link som vupti downloader en driver der passer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 20:08

95/98/ME som er af samme familie kunne de fleste drivere passe.
NT4 / NT5 (Win 2000)/ NT5a (XP) har det lidt svære med drivere som skal passe til.
Fabrikanterne skal købe sig til at kunne køre på en Windows platform og det vil de ikke med de gamle lydkort.
Jeg sidder med et ALS 100 ........................som heller ikke vil køre XP.

Glæd dig til Vista...................det kommer til at koste nyt grej og drivere.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 15-12-06 20:30

Det tyder på at jeg ska gi op Har installeret et "drivertoolkit" som fortæller at multimedielydkortet hedder AC`97 Audiocontroller. Har prøvet at installere utallige driver med det navn men de blir ikk accepteret af Windows, så det er altså bare et for nyt Windows jeg har installeret på en for gammel pc ?

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 15-12-06 20:31

ps ka ik være med mere idag, men tak for interessen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 20:56

Min nyeste comp. har indbygget AC 97 lydkort - og det virker endda til min prøveversion af Vista.
Ac 97 er lydsystemet ikke selve kortet.
Men vi snakkes videre om det når du syntes.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-06 23:52

Måske du ka' finde noget her http://www.dll-files.com/
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 16-12-06 07:53

Får ikk nogen meddelse om at jeg mangler dll-filer,mener du at jeg mangler nogle og i givet fald hvilke?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-06 09:20

er det indbygget lydkort på bundkortet for så skal vi da bare lige vide hvad bundkortet hedder.

Prøv at installere det lille gratis program Everest det kan fortælle dig et eller andet.

kan hentes her http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 16-12-06 17:45

jo, motherboard; Intel Rexburg D845GRG med integreret audio/video og lige det nummer på motherboardet er ikk at finde på Intel`s downloadside men alle de andre bruger AC`97 og som før nævnt har jeg prøvet utallige drivere til netop det navn og ingen blir accepteret.( Under "PCI/PnP audio" står der også AC`97 controller)

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 16-12-06 18:38

Fik installeret SoundMAX audiocontroller på trods af advarsel om den ikke er kompitabel og spørgsmålstegnet under enhedsstyring blev erstattet af SoundMAX men alligevel har jeg stadig ingen lydenhed i kontrolpanelet,det forstår jeg ik noget af? Lar lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu men ellers vil jeg følge e.c. `s råd og købe et nyt lydkort

Annuller spørgsmålet
Fra : Frederiksen

Dato : 16-12-06 18:56

beholder points,det VAR AC`97 driver der manglede,den som i første omgang slog pc ned prøvede jeg igen og nu er lyden der