/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler "alle" drivere m.m.
Fra : jkrjk2
Vist : 1404 gange
400 point
Dato : 15-12-06 15:29

Hej!
Jeg har købt en Asus A3H bærbar, som er formateret. Den kan vise film, men der er ingen lyd. Den kan heller ikke "finde" det trådløse netværk.

Når jeg nu ikke kan komme på nettet med den, hvordan gør jeg så? Kan jeg downlode alle drivere på min stationære og så overføre dem via mobil lagerenhed? Jeg har fundet alle drivere m.m. på:
http://support.asus.com/download/download_item.aspx?model=A3H&product=3&type=Map&SLanguage=en-dk

Nogle bud på, hvad skal jeg downlode derfra?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 15:48
Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-12-06 16:00

peet49 eller andre:

Jeg fatter ikke rigtigt HVAD jeg skal gøre. Det ser til, at "autoopgraderingen" skal ske direkte på pc´en - og den er jo ikke nettet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 16:04

Jeg har ingen problemer med, at downloade driverne.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 16:05

Du skal finde din maskine, trykke på lokalitet, hvor du vil downloade fra, derefter trykke på download.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-12-06 16:32

Prøv at genstarte Routeren til dit trådløse netværk, og se så om du kan komme på!

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-06 16:42

factory recovery ligger vel på maskinen så den kan køres klar ????

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-12-06 18:54

Måske et dumt spørgsmål, men hvad er factory recovery ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-06 18:58

sorry - men på de fleste bærbare ligger recovery/restore kald det hvad du vil - på maskinen klar til at brænde ud og klar til at bruge

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 20:31

Har du diskettedrev på den bærbare og den du sidde ved nu.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 20:42

Jeg går ud fra at du har LAN adgang til nettet (kabel hen til router eller modem)
Så når du er her:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
skal du starte med at hente LAN driveren son styrer dit indbyggede netkort.
Men jeg ser den er størrer end et diskettedrev så du må prøve et andet medie.
Men du kan altid købe en memorystick som er ret billig
Et camera hukommelseskort kan også bruges.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-06 14:06

Måske er det mig, men det du spørger om er det ikke om du kan hente alle driverne på din stationære og gemme dem der og derefter overføre dem til den anden.
Jo, det kan du sagtens hvis du enten brænder dem over på en cd eller kopierer dem over på en
usbstick og så installere dem der fra på din laptop

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-12-06 15:09

Har den bærbare overhovedet "lydenhed" ? Med det mener jeg indbyggede højtalere.

Enhedshåndteringen viser:
Sound video and game controllers
Audio codecs
legacy audio drivers
legacy video capture devices
media control devices
video codecs

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-12-06 16:33

Prøv dette her program

Driver Magician er et ret smart program der kan lette meget arbejde når man skal lave back-up af sine driver og den undersøger også om der er nye driver til din computer på nettet og kan faktisk og download dem direkte fra programet.

Og som jeg skriver så henter den driver direkte fra programet,så er du også sikker på at få de nyeste

http://www.yousendit.com/download/NsjbBttCbWw%3D

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 26-12-06 17:47

Kan du gå på internettet med lan indgangen???

(Undskyld hvis det er besvaret, men så har jeg desværre ikke set det)

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-12-06 20:05

Hej jangchr!
Når jeg går ind på dit link, lukker ie ned.

Jeg er på nettet på LAN, men faktisk fandt jg ved en tilfældighed på windows update, at jeg manglede noget "hardware" efter at have downloaded den, kom jeg på trådløst (indtil jeg genstartede, så virkede det ikke, men det skal jeg nok få løst)

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-12-06 20:12

Citat
Hej jangchr!
Når jeg går ind på dit link, lukker ie ned.

Jeg er på nettet på LAN, men faktisk fandt jg ved en tilfældighed på windows update, at jeg manglede noget "hardware" efter at have downloaded den, kom jeg på trådløst (indtil jeg genstartede, så virkede det ikke, men det skal jeg nok få løst)

Det kan jeg ikke rigtig forstå,men jeg bruger heller ikke IE ret meget,men nu vil jeg lige prøvet med IE og så der står This file has expired.Men jeg oploader den lige igen til dig,jeg skriver lige når den ligger klar

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 26-12-06 20:14

Kender du programmet everest??

og prøv at downloade programmet (Driver Magician) Det kan tage backup af drivere og du kan se hvad hardware du har.

Men download også everest, der kan du se alt om din computer.
I everest kan du også finde hjemmesider hvor du kan downloade driveren

Og så kan vi måske hjælpe dig med at finde nogle downloads, hvis everest ikke kan.

Den her side har mange bærbar dowloads, men jeg er ikke sikker på hvad for en der er din, men prøv det her (hvis du kan for nogle gange gider den ikke download uanset hvad)

Gå ind i download service \ Mærke = Asus \ og vælg så bærbaren.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-12-06 20:22
Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-12-06 20:50

hej jangchr!
IE lukker ned HVER GANG jeg følger linket.

fejlmeddelelse:
AppName: iexplore.exe    AppVer: 6.0.2600.0    ModName: kernel32.dll
ModVer: 5.1.2600.0    Offset: 0000d756

Men det bunder vel dybest set i, at jeg ikke kan opdatere windows (det er en registrerbar udgave).

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-12-06 20:53

Citat
hej jangchr!
IE lukker ned HVER GANG jeg følger linket.

fejlmeddelelse:
AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2600.0 ModName: kernel32.dll
ModVer: 5.1.2600.0 Offset: 0000d756

Men det bunder vel dybest set i, at jeg ikke kan opdatere windows (det er en registrerbar udgave)

Det forstår jeg ikke,men har du en e-mail adresse,så kan jeg sende den til dig,den fylder kun 3,24 mb

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-12-06 21:30

Nu har jeg oploadet den til et nyt sted,så kan du prøve om du ikke kan få den ned derfra

http://www.savefile.com/files/367362

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-12-06 23:54

Ja NU lykkedes det at få filen og pakket den ud, men jeg kan ikke installere programmet.
Jeg får at vide at jeg ikke kan erstatte filen:
C: Windows/system32/itss.dll.

Jeg må ud og købe en ny windows imorgen og starte helt forfra (jeg bli´r sgu mere og mere interesseret i afprøve linux).

Nå men programmet kan køre og jeg kan se hvilke drivere jeg mangler (jeg må dog finde dem manuelt, for opdatering kræver en registreret version).
Der er ingen meldinger om lydkort, "kun" om mus, netværkskort, "Intel chipset software.........." og "Intel 830M/MG 845 G/GL......." (hvad de to sidste er ved jeg endnu ikke, men jeg kan vel google - imorgen)

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 400 point
Dato : 26-12-06 23:59

Citat
Nå men programmet kan køre og jeg kan se hvilke drivere jeg mangler (jeg må dog finde dem manuelt, for opdatering kræver en registreret version).
Der er ingen meldinger om lydkort, "kun" om mus, netværkskort, "Intel chipset software.........." og "Intel 830M/MG 845 G/GL......." (hvad de to sidste er ved jeg endnu ikke, men jeg kan vel google - imorgen)

Hvis det er Driver Magician du hentyder til med registreret version,så får du da lige et seriel nummer her,men seriel-nummert og også med i den rar-fil du tog ned

Name: George Chatzigiannidis
Code: DBP-L&BE39B3

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-12-06 00:09

Hej Jangchr!

Det er da helt kanon program, tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-12-06 00:21

Tak for svaret jangchr.

Jeg troede at 500 var maks point, men jeg kan ikke forhøje.

Du må så nøjes med de 400.

Endnu en gang tak.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-06 07:18

Selv tak,jeg håber at du får det hele til at virke og ja det er et kanon-program,det er dejligt at man selv er fri for at holde øje med nye driver hele tiden