/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
IP spørgsmål
Fra : nybegynder1
Vist : 579 gange
20 point
Dato : 15-12-06 15:14

Dav jeg ved ikke om mit spørgsmål hører til i denne her kategori, men jeg vil spørge om IP,

den IP jeg bruger har fået karantæne i 6 mdr hos en hjemmeside.

så jeg vil gerne spørge om jeg kan få ændret min IP, så jeg kan benytte siden igen.

jeg ved intet om hvordan man kan ændre sin IP, så jeg bliver glad hvis der er en af jer som vil forklare det lidt detaljeret.

jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig.

ps: god jul og godt nyt år til alle.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 15:20

Ingen kommentar.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 15:20

Du kan få en anden IP hos din udbyder hvis du har fast IP (statisk IP)
Hvis du har Løs IP (dynamisk) så vil du sikkert få en ny IP hvis din opkobling er slukket et par dage.
Hvis du har dynamisk IP og skifter til Statisk IP vil du sansynlivis fåe en anden IP

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 15:22

Jeg tror at "peet49" mener at du bør tage din straf med oprejst pande.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 15:28

Jep-man får ikke karantæne uden grund.

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:28

e.c > tak for svarene, men jeg har fast IP, jeg har spurgt min internet udbyder men jeg fik af vide at det ikke var muligt at få skiftet IP hos dem. men en af mine venner fortalte mig at man selv kunne ændre sin IP men han vidste ikke hvordan man gjordte det, hvordan kan jeg vide om jeg har dynamisk eller statisk IP, jeg har fået af vide at det hedder fast IP, kan du prøve at forklare mig hvad jeg skal gøre for at ændre IP en når det hedder fast IP, eller er det ikke muligt at ændre fast IP. men tak for svaret indtil nu.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 15:31

Selv om du ændrer IP, har du stadig samme macadresse.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 15:33

Fast IP = Statisk IP.
Hvis du har fast IP adresse, kan du ikke ændre den. Den er jo netop fast for at man kan kende personen udfra IP-adressen. Du kan selvfølgelig opsige dit abonnement, og derefter tegne et nyt hos en anden udbyder. Så burde du få en ny IP-adresse.
Jeg tror ikke du kan opsige abonnement og derefter oprette nyt abonnement hos samme udbyder. Så tror jeg at du vil få samme IP for at folk ikke bare skal skifte IP adresse som de lyster.

Men hvorfor blev du i første omgang spærret fra hjemmesiden?
Du kan jo tage kontakt til dem for at ophæve din spærring... med mindre den selvfølgelig er berettiget???

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 15:34

Fast IP = statisk IP = den samme IP altid.
Løs IP = dynamisk IP = den samme IP næsten altid, men den kan skifte - især efter afbrydelse.
Jeg ved ikke hvordan man selv skifter sin IP hvis man kan ..............jeg har ikke haft behov for det.

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:34

peet49, ok hvad er macadresse for noget, har det noget med IP at gøre, jeg vil kun ændre IP, hvordan kan jeg få ændret min IP ?? er der slet ingen metoder til at at ændre IP på?.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 15:35

Peet49: Jep.. hvis man er "heldig" spærrer de kun IP-adressen og ikke MAC-adressen...
Og spærrer de MAC-adressen så skal man jo "bare" købe nyt netkort... Så rådet må vel egentlig være -> lad være med at blive spærret *GG*
Men der skal alligevel noget til før man bliver spærret... såååå måske det er godt nok at der kom en spærring

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 15:36

Macadressen er data på dit netkort/modem det sendes sammen med Ipadressen.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 15:37

MAC-adresen er en "adresse" på hvert enkelt netkort. Så hvis de spærrer for den også, så skal du have nyt netkort.
Og du kan ikke selv ændre din IP. Din kammerat har sikkert haft en router, og der kan du ændre IP adresse på TIL routeren FRA pc. Men IP-adressen der kommer fra udbyderen kan du IKKE selv ændre.

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:38

ok tak for svarene alle sammen. jeg håber oplysningerne kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-06 15:40

Det hjælper heller ikke at skifte navn - hvis man er taget for tyveri

Tag din straf.......

Så lærer du det til næste gang - forhåbentlig

Såååå vigtig kan den spille/chat side vel heller ikke være

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 15:43

refi: nemlig ja.

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:43

MacMadsen, jeg har også en Router, hvordan kan IPen til Routeren ændres ? skal man slukke og tænde for den ? er den så ændret, eller skal man gøre noget andet ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-06 15:44

Så må du i mellemtiden finde en anden side, at hoppe på.

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:48

refi ja du har også ret, men jeg havde en dynamisk IP før altså en som kunne skifte, men jeg jeg skiftet selskab så nu har jeg fået fast IP, jeg downloader film fra en side, men der kan man kun downloade 1 film pr IP, dengang jeg havde det andet selsskab ændret min IP sig så jeg kunne downloade så meget jeg ville, det er derfor at det er lidt træls, men jeg kan godt leve med det hvis man ikke kan ændre siden IP, så vigtigt er det heller ikke.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 15:48

Det hjælper ikke noget at ændre på routerens IP.
Du vil stadig have den samme IP fra routeren og "ud på Internettet".
At ændre routerens IP har kun betydning hvis flere routere skal snakke sammen, så kan de ikke have samme IP. Den ændres vha. routerens administrationværktæj, som er leveret sammen med routeren.
Men som sagt, så hjælper det ikke på dit problem.

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:50

men hvordan kan man ændre siden router IP ? hvad er forskellen på normal IP og router IP ?

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 30 point
Dato : 15-12-06 15:53

Routerens IP adresse er den IP adresse som de computere du sætter til kommunikere med.
Routeren kommunikere så ud til Internettet via udbyderens IP adresse.
Du har fået nogle programmer med din router. Der kan du ændre din IP.
Du kan sikkert også skrive "192.168.1.1" i internet explorer, og få adgang til routeren på den måde (192.168.1.1 er standard IP i langt de fleste routere.)

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:54

ok tak for svarene, hvad skal jeg nnne her nu gøre med denne her debat jeg har åbnet, skal jeg lukke debatten eller skal jeg lade den være som den er, jeg er lige blevet medlem her i dag, jeg ved ikke hvordan det foregår her inde, jeg behøver ikke flere svar, tak for alle svarene. alle sammen.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 15:56

Ved den der har givet det bedste svar, trykker du på godkend. Så skal du vurdere hvor god besvarelsen er ved hjælp af 1 -5 stjerner. Og det er så det.
Det er en god ide at lukke tråden. Det kan vi bedst lide her på kandu.dk

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 15:58

hvad så hvis jeg syntes der var flere der gav et godt svar ?? kan man kun vælge en person.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-06 16:03

Ja

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 16:04

Kun en kan få pointene. Så du må vælge...
Man kan ikke dele... desværre.

Godkendelse af svar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 16:04

Tak for svaret MacMadsen. du har kommet med nogen gode svar, menjeg har stadig ikke fået løst mit problem med at få ændret min IP, men meget tak for de gode svar du kom med.

Kommentar
Fra : nybegynder1

Dato : 15-12-06 16:08

jeg har uddelt point, hvorfor er debatten ikke afsluttet endu, hvordan afslutter jeg debatten ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-06 16:36

Den er afsluttet og spørgsmålet lukket