/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
findes der ikke dvd-walkman?
Fra : jobestar
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 15-12-06 13:22

Hejsa!

Jeg ved godt at Ipod etc. er det de fleste vil have når man snakker om en bærbar musikafspiller.

Men jeg vil hellere have en dvd-walkman (uden skærm) - i ved ligesom de gamle cd-walkman, men bare i dvd og som kan afspille mp3.

Det ville jo være MEGET billigere end at skulle give 2000kr for 4-6 gb ipod etc.

du vil jo kunne brænde dine egne skiver og så ellers bare tage en med hvor der kan ligger 4,5gb mp3 filer på..

nogen der har set sådan en?

Jeg kan kun finde bærbare dvd-afspillere med skærm når jeg søger på google..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-12-06 13:36
Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 15-12-06 13:40

men den er jo med skærm...

jeg leder efter en uden skærm - som svarer til de gamle bærbare cd-walkmans, men bare i dvd.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-12-06 14:03

Tror du kommer til at lede rimelig længe efter sådan én.

Der er jo ikke nogen ide i det du leder efter, som du selv siger kan man købe en Ipod med 10Gb.
Problemet med en DVD afspiller er at den skal drive DVDskiven rundt, hvilket kræver en del strøm og derfor skal der mange batterier til eller en kort leve tid.

Den vil jo så også fylde det samme som en gammel diskmann, så det virker noget "klodset" i forhold til en MP3 afspiller som ikke er større end en kuglepen med måske 10Gb og et lille batteri som holder 10 timer, versus en klodses plastic kasse med 4 batterier, som holder 2 timer naaaaaa,

Men du kan da få nogle her:

http://yuenshing.en.alibaba.com/product/0/51363290/Mini_Portalbe_DVD.html

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-06 14:05
Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-12-06 14:07

I Januar 2003 lancerede Sony en DVDman

http://www.afterdawn.com/news/archive/3691.cfm

Jeg kan finde nogle producenter i Kina af DVDman men jeg kan ikke finde nogen som vil sælge dem, jeg tror RAM teknologien er rendt fra dig.

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 15-12-06 14:30

Tak for svaret thulin.

he jeg kan godt se at du har nogle gode argumenter for at droppe dvd-man. Jeg havde vist ikke lige tænkt det helt igennem..

og inden længe kan man vel få ram-baserede mp3 afspillere med 50-100gb plads..

for har hørt fra en ven der er uddanet datagut at Ipod osv. kører på en lille skiveharddisk og at de hurtigt(1-2 år) bliver slidt på grund af at skiveharddisks ikke har det godt med at blive rystet osv.

men tak for svaret!.. jeg venter vist til at man kan få ram baserede mp3 afspillere med 20gb+..

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-12-06 16:18

Jeg kan under mig lidt (måske findes det allerede ??) men det ville være smart med en MP3 afspiller, hvor man bare kan smide en ny memory stick i.

2 GB USB ram stick koster omkring 300,- så kunne man have alle de stick man ville med forskelligt musik på.