/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Fast til v. og flex til h.
Fra : Mette_Dyhr
Vist : 459 gange
200 point
Dato : 15-12-06 11:45

Vil lave et site i bredformat, hvor menuen i venstre side ikke ændrer størrelse mens resten, dvs. top- og bundbjælken samt indholdsvinduet skal kunne følge browservinduets størrelse.

Har været ved at forsøge mig med tabeller - men kan ikke indsætte en flexibel celle efter menu cellen og ved ikke hvodden jeg ellers gør den første (menu cellen) fast, men lader den næste (indholdscellen) være flexibel.

Desuden har jeg haft problemer med at sætte % højde, (iforhold til brugerens skærm) på top og bund bjælken.

Har fået opfattelsen af at det IKKE er formularer jeg skal gå igang med.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 11:55

Prøv at kigge på denne, som gør det du vil. http://www.hirsenet.dk/hirsebakken/
Den er bygget i rammer og tabeller.
Hvis du oppe mellem minimer og luk klikker på "gendan" så kan du hive og flå og se hvad der sker.

Siden overholder desværre ikke W3C normerne.