/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pude til at sidde længe på?
Fra : jobestar
Vist : 2053 gange
50 point
Dato : 14-12-06 15:19

Hejsa!

Jeg har været så uheldig at overstrække et ledbånd i knæet og må derfor sidde ned 90% af mine vågne timer.

Dette medfører at rent ud sagt for ret ondt i røven!

Er der nogen som kender nogle særlige puder der hjælper på det?

det er lidt et skud i tågen da jeg allerede bruger en almindelig pude på stolen og efter et par timer gør det sku ondt alligevel..

men hvis der skulle være nogen der har et bud er i meget velkommen!

Mvh Oscar

Kommentar
Fra : Brunders

Dato : 14-12-06 15:30

Hej

Prøv med en badering. Sådan en kan i andre tilfælde lette trykket på det omtalte sted, f.eks hvis man har hæmorider. Håber at det vil hjælpe dig.

Mvh
Brunders

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 60 point
Dato : 14-12-06 15:33

Ellers kan du købe en skråpude som er beregnet til at give bedre siddestilling. Den hjælper også på problemet med ondt bag i (synes jeg i hvert fald).
Den kan købes i de fleste møbelbutikker og nogle hobbyforretninger har dem også.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-12-06 15:43

Prøv at ringe til kommunens ergoterapi og spørge, om du må låne en æggebakkepude. Det skulle være noget af det bedste, men de koster en bondegård, så de er ikke så meget for at låne dem ud til almindelige dødelige. Det er mest gamle mennesker, der kan få dem. Men måske er du heldig og kan låne en. Ellers må du selv købe en. De skulle være virkelig gode.

http://www.scan-co.dk/siddepuder.htm
Hvis du trykker på nr. 2 link: Siddepuder bl.a. helsepuder, ringpude, siddekile og Sidomea puder
er der en æggebakkepude.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 14-12-06 16:04

Hej
Som kørestolsbruger har jeg selv en Tempur pude. Den kan varmt anbefales men er lidt dyr. Man bliver bare lidt afhængig af den. Gå ind på www.sahva.dk og de vil nok henvise dig til deres rygcenter. De har telefon 4588 4500 og ligger i Lyngby. Held og lykke.
Torben

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-12-06 16:21

Snak med en bandagist med egen forretning. Flere af slagsen vil ud over at tjene penge gerne hjælpe deres kunder.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 14-12-06 16:33

pbp
Sahva er et non profit foretagende. I gamle dag hed det vanføres hjælpemidler. Af deres overskud går en stor del til Dansk Handicap Forbund. Så hvis man skal handle og støtte en god sag er det der.
Torben

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 14-12-06 16:42

Tak for svaret MacMadsen.

Jeg siger mange tak til alle som har svaret! Masser af gode og fornuftige bud, men jeg vil helst ikke bruge for mange penge så jeg vil prøve at kigge efter sådan en skråpude som MacMadsen foreslog.

Mvh Oscar