/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton vs. AVG (eller andet)
Fra : pirt03
Vist : 1646 gange
300 point
Dato : 14-12-06 12:50

Mit Norton IS løber ud om et par uger.
Skal jeg nu betale flere hundrede kroner for en fornyelse - eller skal jeg skifte til fx AVG.
Hvis ikke jeg havde haft noget bøvl med Norton for et år siden (som kandu-panelet også blev inddraget i) , havde jeg nok ikke engang overvejet at skifte.
Det er ikke et spørgsmål om penge - men et spørgsmål om at få det bedste og mest sikre.
Links til tests og sammenligninger er velkomne.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 14-12-06 12:59
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-06 12:59

ps.. du behøver ikke at downloade toolbaren - den kan fravælges under download

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 14-12-06 13:25

Jeg kan anbefale Avast. Har brugt den i to år uden problemer. Der er dansk sprogfil og den opdaterer automatisk. I bladet computer har den fået topkarakter og så er den gratis. God fornøjelse.

http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

HILSEN FRA CHAUFRAT

Kommentar
Fra : KrillerK

Dato : 14-12-06 16:21

Hej.

Jeg har både haft Norton, Avast og Bullgard, men nu bruger jeg den gratis version af AVG.
Jeg har brugt AVG i snart et år nu og er meget tilfreds, synes faktisk det er mere brugervenligt end de andre programmer.

Kommentar
Fra : KrillerK

Dato : 14-12-06 16:41

Hej igen glemte link:

http://www.pcworld.dk/art/7947?page=7

Så kan du selv danne dig et overblik over gratis virusprogrammer heriblandt AVG.

VH

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-06 18:14

som miritdk har linket til så er det klart det bedste gratis program der findes. Jeg er gået over til at bruge det og har slettet både AVG og Avast. Jeg har endda haft AVG Professionel, men er altså ikke i tvivl.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-12-06 18:17

Hvis du ikke har noget imod at betale, så mener jeg at Aviras Security Suite er et supergodt tilbud i øjeblikket. Det har en rigtigt fornuftig pris, og kvaliteten er i top. Der får du faktisk en komplet sikkerhedspakke, til samme pris som et almindeligt antivirus ellers vil koste. Deres antivirus alene (som du selvfølgelig også kan købe i "løs vægt") vinder på de seriøse test sites http://www.av-comparatives.org/ (klik på "Online results). Du kan også hente antivirus gratis. Det har ikke beskyttelse imod adware, men er ellers fremragende. Jeg bruger det selv i øjeblikket http://www.avira.com/

Ellers er mit næste bud Kaspersky http://www.kaspersky.dk/

AOL`s gratis Kaspersky, som miritdk linker til, er også rigtigt godt .

Kommentar
Fra : iah

Dato : 15-12-06 00:16

Jeg kan også anbefale Avast.
Har brugt programmet uden problemer i længere tid.

SUPER program...

http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-12-06 15:57

Jeg har Norton, hvad sker der hvis man henter alle de gratis programmer?
Kolapser computeren så?
Bliver man bedre beskyttet?

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-06 16:08

ved du hvad BørnJ - mange gratis programmer er langt bedre end købeprogrammer

min personlige mening - langt hellere et gratisprogram end norton

ps.. lige i det her spørgsmål er stl_s god at lytte til btw

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-12-06 16:18

BjornJ -> Din maskine kollapser ikke, men husk endelig at du kun må have en firewall, og et antivirus installeret af gangen. Ellers kan det går helt galt.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-12-06 16:22

Til miritdk

Kan jeg bare klikke på de programmer sti_s har lavet link til?
Og så undlade at forny Norton næste gang?

btw" hvad er det for en forkortelse?

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-06 16:28

BjørnJ læg lige mærke til hvilke der er gratis - og sørg for aldrig at have to forskellige antivirusprogrammer samtidig - så får du vrøvl der vil noget

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

http://www.avira.com/

det to her her er gratis og værd at gemme linkene til .. de er begge superduper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-06 16:29

btw = by the way

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-12-06 16:31

Til sti_s

Hvor ser jeg hvad jeg har af antivirus og firewall programmer?
Er det under programmer, og hvordan kan man kende dem?

Bjørn

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-12-06 16:35

Btw = btw = By The Way = Iøvrigt .

Btw Norton skal afinstalleres inden du installerer noget andet. Når det bliver aktuelt, så opret lige et spørgsmål om det. Det kan være en pestillens at fjerne Norton.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-12-06 16:37

Nu sunder jeg mig lige lidt og ser hvad pirt03 gør, men foreløbig tak.
Det her er sider jeg skal skrive ud (liggende) og gemme!

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-06 16:41

BjørnJ - folk er forskellige og har derfor forskellige opfattelser af hvad de vil bruge - i dit tilfælde ville jeg nok oprette et spørgsmål for eks til stl_s og forhøre mig om hvad der kan blive aktuelt

undskyld pirt03 - tråden er ved at rende i smalsnak

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 16-12-06 19:15

Miritdk:
Det er ok for mig - lærer hele tiden noget.
Jeg har slet ikke set nogen FORSVARE Norton. ER den faktisk ikke særlig god og ER de gratis AV-programmer bedre end Norton.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-12-06 05:46

Nu kan miritdk godt svare for sig selv, men jeg vil godt lige kommentere på dit spørgsmål.

Mht til Norton, er der faktisk ikke særligt meget der taler for det. Retfærdigvis skal det siges, at Norton har en meget stor database, og scorer fint i test. De har også ansat nogle af verdens bedste viruseksperter. Hvorfor har folk så ofte problemer med Norton. Flere grunde:

1: Deres opdateringer kommer MEGET sent, i forhold til andre antivirus, og de udsender ikke opdateringer lige så ofte som andre firmaer.

2: Se her http://www.zdnet.com.au/news/security/soa/Eighty_percent_of_new_malware_defeats_antivirus/0,130061744,139263949,00.htm?ref=search

Her http://www.zdnet.com.au/news/security/soa/Antivirus_software_is_being_defeated_/0,130061744,139257227,00.htm

Og her http://www.zdnet.com.au/blogs/securifythis/soa/Why_popular_antivirus_apps_do_not_work_/0,139033343,139264249,00.htm

Som du kan se, så afprøver virusproducenterne deres skidt, så det ikke bliver detekteret af Norton (og et par andre firmaer), eller også bliver skidtet lavet til at deaktivere Norton. Du drømmer ikke om hvor mange gange jeg har set brugere med Norton, hvor det var deaktiveret, men alligevel så ud til at være aktivt, og virus var bare væltet ind på maskinen.

3. Jeg kunne også fortælle om deres næsten ikke eksisterende support, som i de fleste tilfælde tager uhyrlige summer for at hjælpe.

4. Jeg kunne også fortælle om hvor mange ressourcer det bruger, og hvor vanskeligt det er at fjerne.

Summasummarum, syntes jeg ikke der er ret meget der taler FOR Norton.

Personligt mener jeg at kombinationen af AOL/Kaspersky scanneren og Comodo firewallen, er KLASSER bedre end Norton, og stort set det meste andet på markedet. De er gratis, og de VIRKER. Begge har en fremragende egenbeskyttelse, så de ikke så nemt bliver deaktiveret af skidtet.

Når man kan få så god beskyttelse gratis, kan jeg slet ikke se nogen mening med at købe.

Det var lige min tiøre .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 11:05

og stl_s fandt tiøren

helt enig - jeg har brugt norton over nogle år og må sige jeg ikke var nær så beskyttet som nu - stl_s har forklaret grundigt hvorfor (dyre lærepenge æuw)

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-12-06 11:46

Citat
Norton skal afinstalleres inden du installerer noget andet. Når det bliver aktuelt, så opret lige et spørgsmål om det. Det kan være en pestilens at fjerne Norton.

Det kan dog lade sig gøre med dette program...

http://fromsej.dk/download/SymNRT.exe

iah

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 11:58

iah - da det var BjørnJ og ikke spørger der fik det lille hint fra stl_s - tror jeg at en step by step vejledning måske nok mere er på sin plads lige der. (ikke negativt ment)

Kommentar
Fra : Wocam

Dato : 08-02-07 14:38

Her er et skema over gratis anti-virus programmer:
http://www.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=8259

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-02-07 15:52

hvor dumt er det at tro på alt der er gratis er godt ???? Der skal ligge noget viden bag og bla stl_s ved hvad de ting drejer sig om (kig i hans profil)

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-02-07 20:31

Citat
hvor dumt er det at tro på alt der er gratis er godt ????

miritdk Hvor dumt er det at betale for noget man kan få ganske gratis og som virker upåklageligt?

(ikke negativt ment)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-02-07 21:42

Citat
Der skal ligge noget viden bag
var det næste i sætningen iah - skrev det fordi mange blot ser noget gratis og downloader i god tro - går selv ind for gratis og godt...
hvad du vist udemærket ved

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 12-02-07 14:03

Tak for svaret miritdk - også tak til I andre. Jeg kan desværre ikke dele pointene.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-07 15:20

velbekomme -