/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
opsætning af ip
Fra : janik
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 13-12-06 22:35

Jeg ved godt at det ikke er den rigtige kategori men kunne ikke lige finde den.
Jeg har fået ip telefoni ved unifon adaptere er en nq-15000
den er sat til en d-link 524up.
Men der er meget støj og mange af ordene forsvinder.
Vi skulle have rigelig båndbrede til det.
Hvad kan jeg gøre ved det ,har riget til unifon men de kunne ikke
gøre så meget.
Er der andreder har samme problem??

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 13-12-06 22:51

Båndbredde er ikke det eneste der er vigtig for at IP telefoni virker, ping tider er mindst lige så vigtige.
Prøv at køre en trace (hvilket er et automatisk ping til alle de routere som dine datapakker sendes igennem) frem til din IP telefoni udbyder, måske der er forsinkelser på linien.

www.samspade.org har et fint gratis program som kan trace (dog er deres server nede lige nu, så du skal google "download samspade" for at finde et sted at downloade SamSpade programmet).

Selv om du kan downloade med stor hastighed, så siger det ikke noget om hvor lang tid det tager hver pakke at nå frem, blot at en stor mængde pakker når frem.

Har du mulighed for at vælge en anden codec (komprimering) af samtalen?

Har du forsøgt at benytte en anden telefon?
Kan du stille på lydniveauet på din telefon, eller din IP adapter?

Er din firmware helt up-to-date på både router og IP adapter?

Kan man prioritere data strømme på din d-link router? Så fx. Multimedie/VoIP prioriteres højt?

Håber at dette kan give lidt at undersøge/tænke over, så du måske kan finde en løsning.
mvh. Per F.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-12-06 23:11

Jeg havde samme problem hóg har det ind i mellem stadig. det drejede sig om at oploadhastigheden var sat til 10500 hvor den korrekte var 700. prøv at tjekke alle indstillinger på hjemmesiden - jeg har telsome så jeg kan ikke hjælpe

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-12-06 12:51

Per.Frederiksen
Tak for hjælpen men det hjælper ikke noget.
den er stadig meget ustabil og hakker meget.
Jeg har talt med unifon og de siger at det kan være
adapteren der ikke er god nok til at bruge det internet vi har her
i byen .