/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem får pointene?
Fra : Rfou
Vist : 450 gange
10 point
Dato : 06-01-03 13:00

Jeg er lige blevet opmærksom et forhold jeg ikke havde tænkt på. Jeg havde stillet spørgsmål, som jeg ville kaste bredt ud, og derfor markerede i rubrikken: "send til nyhedsbruger"
Hvis nu det er en nyhedsbruger der ikke også er bruger på Kandu, der giver et accepteret svar, hvad så med pointene? Kan vedkommende overhovedet bruge dem til noget.
Et Tillægsspørgsmål. Der er megen snak om at være på top ti listen her på Kandu; men sig mig lige: hvad kan disse superpoint bruges til, udover at deltage i lodtrækningen?. Vise hvor dygtig man er! - eller hvor god tid man har til at undersøge alle kroge hvor der kan findes point. Og hvorfor tager man disse point så højtideligt?.
I nysgerrighed
Rudolf Foustad

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-01-03 13:17

Hej Rudolf - tja det var et godt spørgsmål, det har jeg osse selv tænkt på ( Hvor bliver pointene af når det er uden for Kandu ? ) svaret på det må være - de bliver ikke brugt, de tæller vel formentlig kun her på Kandu....

Ja, hvad er de point til - som sagt afspejler listen IKKE dygtighed, flid og evner - det gør den indimellem, men lige så tit er det andre årsager der gør man er på listen ( det famøse "formodet svar" f. eks )

Måske svaret ligger lidt i dit spørgsmål tilsidst der lyder "- hvorfor tager man disse point så højtideligt?" - lav det om til HVEM tager dit point så højtideligt - deri ligger måske meget mere forklaring.

Hilsner fra Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 20 point
Dato : 06-01-03 13:39

Hej Rfou

Giver man point til en nyhedsbruger, så forsvinder pointene fra Kandus system. Man kan f.eks. vælge at give sine point til en nyhedsbruger, hvis man ikke har fået besvaret sit spørgsmål, men alligevel gerne vil lukke det.
Den megen snak om at være på topti, kommer som regel ikke fra de folk der er på top ti, men fra brugere der mener der mener "andre er meget glade for at være på top ti". Et faktum er det dog, at når der er et pointsystem vil der også være 10 personer på top ti, med eller uden deres vilje. Det er (syntes jeg) en forkert opfattelse, at de brugere der er på top ti bevist leder efter point i krogene. Langt størstedelen af brugerne på top ti besvarer altid spørgsmål kompetent og høfligt. De svarer næsten altid med kommentarer, så brugeren selv kan vælge og vrage. Det er derfor suverænt op til spørgsmålstilleren, hvem han/hun vil give point til. Det er derfor ikke helt uden grund, at netop disse personer befinder sig på top ti. Desværre er et stærkt stigende antal af disse hjælpsomme personer ved at flygte, netop fordi de bliver beskyldt for at være pointjægere. Det mærkelige er som du selv har observeret, at pointene ikke er noget værd. Så hvis man ikke kan beskylde folk for andet, så kan man altid kalde dem pointjægere.
Hvem tager point højtideligt ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-01-03 13:53

håber ikke det forvirrer for meget jeg skriver : Måske svaret ligger lidt i dit spørgsmål tilsidst der lyder "- hvorfor tager man disse point så højtideligt?" - lav det om til HVEM tager dit point så højtideligt - deri ligger måske meget mere forklaring.

mener naturligvis : lav det om til HVEM tager DE point så højtideligt - deri ligger måske meget mere forklaring.
oopps

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 06-01-03 13:55

Ja man må undres; men for mig må de gerne glædes over deres point. Det er alt det fnidder fnadder og mudderkastning de åbenbart giver anledning til, der generer mig.
Jeg har kun været med siden november, og har aldrig manglet point til at købe et spørgsmål/svar for.
mvh Rudolf

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 06-01-03 14:12

Jeg er helt ny her, m. h. t. nyhedsbruger aner jeg intet (endnu), det andet har du egentligt selv "besvaret" det er jo en konkurence - og det er helt OK!
Mon ikke rigtig mange STARTER med at vil samle points, det er dog et konkurence moment "man" som oftest har, mere eller mindre :)
For de fleste forsvinder den "jagt" hurtigt, men heldigvis fortsætter de seriøst med komentarer der gennerelt er væsentlig bedre og mere uddybende end formodet svar, et udtryk jeg omgående fik aversioner mod, til jeg dog blev klar over en kommentar kan accepteres som svar, ikke for points skyld, men Dooooh nogle "formodede svar" der kunne ses, hvis kun det kom frem ved evt. køb af svar var sitet da helt ude i hampen!
Jeg har prøvet at få en kassekredit hævet grundet 20000 points et andet site, men banken ville ikke

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 06-01-03 14:34

Jeg kom ind på Kandu gennem Dis-Danmark, da jeg har et konkret spørgsmål ang. mine Oldeforældre. Det har jeg delvist fået besvaret så meget at jeg har noget at arbejde videre med.
Men der skete så det at jeg blev fanget af debatten her. Meget var positivt; men der var sandelig også meget negativt, som jeg fandt det rimeligt at opponere imod. Nu er jeg blevet bidt af det, og er ligefrem ved at føle, at jeg har venner herinde. Der er sikkert også nogen der finder mig r--irriterende. Det må de lære at leve med. Jeg syntes også, at jeg kan bemærke at tonen har bedret sig betydeligt på det seneste.
f.eks. stillede jeg et spørgsmål om ældres forhold til sex, og blev mødt med en fuldstændig sober og seriøs debat.
Nu ved jeg hvordan det hænger sammen med pointene, men lader spørgsmålet stå åben indtil der ikke kommer flere kommentarer
mvh.
Rudolf

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 06-01-03 18:51

Jeg er også forholdvis ny og har stadig ikke fundet ud af hvorfor visse folk har en så "pine i udgangshullet"
Jeg har lagt min personlig holdning her - http://www.kandu.dk/dk/tip/2570

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 08-01-03 01:48

Tak for svaret srhansen. Og tak til de andre som også hjalp med at belyse spørgsmålet. Det var kun 10 point der kunne scores her, hvilket beviser for mig, at seriøse ikke ser på pointene; men hvis et spørgsmål ser interessant ud så følger man det op. På den anden side slap vi for de evindelige dueller, om hvem der nu gør dit eller dat forkert eller uartigt. Måske fordi der ikke så ud til at være mange point i spørgsmålet.
Så jeg tror ikke at sætte mange point på spil, sikrer en bedre besvarelse. Desuden mener jeg at mange af de tip der bliver givet, måske burde formuleres som et spørgsmål, så folk kan få lejlighed til at kommenterer dem direkte, og ikke har nødvendigt at oprette nye spørgsmål af denne slags:

Hvad mener I om dette tip? Ham må vi have slettet, kølhalet eller noget værre.

Nu lukker jeg dette spørgsmål, det koster trods alt kun eet point at få lov til at se svaret.
Men tak for at jeg igen (og andre med mig) lærte noget som man ikke umiddelbart er blevet oplyst om da jeg startede her. Det kommer lidt efter lidt
Godnat og drøm behageligt.
hilsen Rudolf