/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
citroen bx diesel
Fra : KAAaC
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 13-12-06 20:40

Hej. er der nogle der kan hjælpe mig med tandremmen på bilen, det er en bosch pumpe, men jeg kan ikke huske de 3 punkter til knasthjulet, pumpehjulet, og krumtapakslen, er der en her der kan hjælpe mig. Venligst KAAaC

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-12-06 22:18

Ville hjælpe hvis man var klar over hvilken model det er.. 1,9 TD?? Årgang osv.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 22:19

Måske du skulle skaffe dig en Haynes rep manual.
Biblioteket / reservedelshandler / http://www.birgersbilligebilboeger.dk/

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 13-12-06 22:56

det er en 1,9 RD.
og Haynes har ikke lavet den til diesel, så birger har den heller ikke, kender ham godt. ellers mange tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-06 10:27

Ok - så kan jeg bedre forstå at den ikke stod bag i min Xantia haynesbog,

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-06 12:09

Jeg ved godt at der er forskel på benzin og diesel, men det kunne være at tandremmen sidder på samme sted i forhold til ventiler.
Jeg har scannet to billeder fra min haynesbog BX 1983-1989 ........1,3 1,6 1,9
Det kan måske hjælpe på din hukommelse.
http://www.hirsenet.dk/bx.htm

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 14-12-06 14:34

takker til e.c, men der er meget forskel, både pumpe og knast hjul låses med en bolt, og der et remstrammerhjul, og et medløberhjul, så der er meget forskel, problemet er krumtappen, for der er ikke til låsetap, som der er i nogle af benzin-modeller, har også selv bogen til BX-benzin, bliver nok nød til at tage turen ned til det værksted hvor jeg har arbejdet, og kigge i deres papir, men stadig alle råd er velkommen.
Venligst KAAaC.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-06 14:48

Ok - så smider jeg den ud igen.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 14-12-06 16:32

Hvad årgang? er det med Bosh pumpe?
Kan sende dig en udskrift far Autodata.

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 14-12-06 17:52

jeg takker alle der har forsøgt at hjælpe mig, har fået papirene fra mit gamle arbejde, så nu kan jeg se hvilke fejl jeg har lavet, men tak til alle.
Venligst KAAaC.

Annuller spørgsmålet
Fra : KAAaC

Dato : 14-12-06 17:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål Jeg siger tak til alle der har forsøgt at hjælpe mig, men har nu fået papir fra mit gamle arbejde, så jeg kan se hvilke fejl jeg har lavet, men tak til alle.