/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
topcom
Fra : pylle12
Vist : 407 gange
127 point
Dato : 13-12-06 19:31

jeg har været inde i opsætning på topcom der er 4 nøgler med stjerner skal man bare indsætte tal eller bogstaver i stedet for og hvad gør man så

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 20:47

Oven over de fire nøgler kan du vælge WEP 64 bit hex ved kryptering
Wep 64 bit hex skal have 10 tegn i en kombination af disse tal abcdef1234567890
eks. abc1234def
Som du skriver i den øverste nøgle.
Du skal ikke skrive i de andre tre
Den nøgle skal brugerne skrive når de har fundet ruteren og vil tilslutte.

Søg med din adapter/indbyggede og find din routers navn............tilslut
Nu beder den om krypteringskoden eks. abc1234def.....tilslut

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 20:49

Og den trådløse comp. skal tilsluttes gennem LAN

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-06 21:09

Da din erfarring ikke er så stor med hensyn til sikkerheden og kryptering, så bør du nok nøjes med den ene, som e.c skriver.
Det er først senere du kan lege lidt mere med krypteringen.
De 4 nøgler er ment som en række af nøgler, som du kan skifte imellem, da du jo kun kan bruge en ad gangen.
Når du skal lave krypteringskoden til routeren (TopCom Skyr@ccer WBR 7001g) kan du forsøge dig her på min hjemmeside: http://home4.inet.tele.dk/slang/ascii-hex.html hvor du kan forsøge dig med forskellige koder.
Da denne kode skal være nem for dig, at huske, bør du starte med en ASCII kode. Skriv dit navn i ASCII og få den konverteret til HEX, som du så kan skrive ind i routeren.
Du kan også vælge at skrive navnet direkte i routeren og husk at gemme det. De fleste TopCom routere kan benytte begge dele, da den selv konvertere det til noget den kan bruge.
Ved at bruge et navn som du kender, er koden nem for dig at huske.
pylle i ascii bliver til %70%79%6c%6c%65 i HEX kode. Du skal dog undlade %-tegnene, så koden bliver 70796c6c65 - Det er så 64 bit versionen, men du bør nok bruge 128 bit.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 21:12

Det var for at starte nemt Severino...........

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 13-12-06 22:29

så er jeg på igen efter jeg hentede den fil gik der helt der møj i det nu har jeg geninstalleret det igen uden nøgle så nu tør jeg ikke røre nere ved det jeg bor i hus så der er ikke nogen i 30 mtr afstan hilsen pylle 12

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-06 10:35

Så kan du i det mindste skjule navnet, og så bare skrive navnet når du vil tilsluttes.
Navnet er det der står ved SSID
Længere nede på siden (hvor du har skrevet navnet) er der mulighed for vise/ikke vise navnet.
For hvis nogen med en repeeter (forstærker) finder dig ...........så er der fri adgang til din comp.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-06 22:50

e.c ! - Har du da en repeater, så du ved hvordan den fungere i forbindelse med en router ???
Jeg har ikke fornemmelsen af at det umiddelbart kan lade sig gøre. Jeg havde selv et begynderproblem, da jeg ville afprøve min repeater, routeren skulle lige omstilles til at acceptere denne udviddelse!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-06 23:00

Pylle12 - den fil som du har hentet, er vel en *.bin fil som skal overføres til din router via et netkabel. Det skal styres fra routeren, som skal hente den på din PC, og installere den i dens hukommelse.
Men lad os lige få en detaljeret rapport om hvor langt du er nået!!???

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 15-12-06 08:36

jeg er holdt med at klikke mens det virker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 08:45

Ok det har jeg ikke - men som jeg er orienteret så modtager repeeteren og sender videre.
Men vi taler jo om en åben router/accesspoint.

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 15-12-06 09:15

jeg har stoppet alt pc service mens det virker

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-01-07 17:43

Dette spørgsmål er 1 månede gammelt, og sidste svar er over en måned siden.
Sker der noget eller ikke?