/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Køb af nisser t nisselandskab
Fra : Lfelby
Vist : 4101 gange
50 point
Dato : 13-12-06 18:19

Ved du, hvor i verden jeg kan købe de små nisser, nisser på kælk, nisser på ski osv.
På forhånd tak.
Lone

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 18:22

lige pt overalt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 18:24

farvehandlerre - supermarkeder - alle steder hvor der er plads til nips

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-06 19:03

Jeg kunne forestille mig, at de kan findes i papirforretninger, som også har julepynt i det hele taget.

Dem, jeg tænker på, er ret skrøbelige.

Skal det være helt ned i piberenser str.? Eller lige før?

Moster

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-06 22:58

Her er også nogle nisser, men desværre kan jeg ikke se nogle på kælk, men det kan da godt være de har dem i forretninge, alt er jo ikke med på nettet

http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-12-06 00:05

Jeg har på fornemmelsen, at der er de nisser, jeg/vi havde da, jeg var barn. Små spinkle kælke og ski. Nissen var lavet af en rød piberenser med lidt hvidt skæg på.

Ellers får man jo også meget hurtigt fyldt landskabet op.

Mon ikke (hvis det ér de nisser) man kan købe det hele i løsdele?

Kommentar
Fra : Lfelby

Dato : 14-12-06 00:37

Ja, det er præcis de små nisser lavet af røde piberensere med skæg, som vi havde som børn i nisselandskaberne - jeg har kigget i supermarkeder og på nettet (også Ebay), men jeg er ikke faldet over dem.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-12-06 10:48

En sjælden gang kan man render over dem i en rodekasse (det er sq da retro).

Tiger og søstrene Grene og på julemarkeder, i brugskunstbutikker, hvor de har alt mellem Himmel og Jord i småt diller og daller, især til jul .

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-06 20:14

Hvis du bor i Århus området, har de nisserne (uden tilbehør) i Pariserhuset.

Pudsigt nok, fortalte epspeditricen, at der havde været en mand inde for lang tid siden og spurgt efter de samme, men de skulle være med kælk. Det samme sagde jeg til hende.

Det ku' evt. være dig?

I Hoffmanns Hobby i Herman Sallings Stræde (tidl. Schandorffstræde) har de en masse småt nisse tilbehør.

Hvis alt andet glipper:
Prøv evt. at lave kælken og skiene i runde tandstikkere.

Kommentar
Fra : Lfelby

Dato : 15-12-06 00:31

Desværre har Panduro hobby udsolgt af alle de seje små ting, man kunne bruge til nisselandskab - jeg er ret imponeret over alle forslagene fra Camillasmoster - og det skal nok lykkes (bor i København, og er ikke hidtil blevet forvekslet med en mand , men jeg ringer og spørger Pariserhuset.

Godkendelse af svar
Fra : Lfelby

Dato : 15-12-06 00:32

Tak for svaret Camillasmoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-12-06 04:54

Jammen, jeg bliver stædig, når noget er "umuligt". Så kommer alle idéerne væltende.

Velbekomme

Der findes en masse hobby-websider - også en mulighed...

Håber, du finder dem!

ps! tror sq, jeg vil prøve at lave nogen..... hi hi hi øhhh ho ho ho

Hanne