/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forret m. kinarejer/tigerrejer
Fra : MSS
Vist : 11209 gange
100 point
Dato : 13-12-06 12:19

Hej

Jeg søger en nem og lækker forret med kinarejer - gerne en afprøvet og ikke "blot" et link til en hjemmeside.

mvh
MSS

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 110 point
Dato : 13-12-06 12:29

Gambas con ajo y jerez (rejer med hvidløg og sherry)

En go' slat olivenolie (og den skal være go) i en pande
finthakket hvidløg (ikke knust) efter smag
steg et øjeblik (ikke mer, ellers svides hvidløgen)
rejerne i
et stor håndfuld persille (optøet frossen kan godt bruges i en snæver vending)
et skvæt sherry
steger et par minutter, ikke længere, da rejerne ellers bliver "træge"

Serveres med det samme med en masse go' brød, da væden er så god, at hver eneste dråbe skal tørres op med brødet

Min spanske svigermors rejer vækker altid jubel og er lavet på få minutter.

Go' appetit

frieda

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 13-12-06 17:14

Hej
Denne er gennem prøvet opskrift ,den er kanon -hvis man er til ost!!!

400 gram pillede store rejer
150 gram gorgonzola
Olivenolie
Salt og peber
brød til croutoner

Hæld lidt olivenolie på panden og steg rejerne et par minutter,kom dem op i et ildfast fad ,skær gorgonzolaen i terninger og fordel dem over rejerne .

Varm det hele i ovnen på 180 grader i et par minutter til osten er smeltet ,

Server på varme tallerkner og drys finthakket persille over og server varme croutoner de er stegt i lidt olie og 1 fed hvidløg.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-12-06 18:43

Når det "bare" er til en forret KAN DU spidde dem på spyd og grille/stege dem med hvidløg, servere med salat og lækkert brød. Det er en hitter.

Hvis der er som rigtig hovedret KAN DU stege dem med krydderier efter ønske og når det er gjort hælder du madlavningsfløde over og serverer med ovennævnte tilbehør og jasminris. Du kan selvfølgelig gøre det samme bare med mindre mængder og servere det som forret.

Begge forslag tager ganske kort tid, under ½ time. Også som hovedret, der er det faktisk risen der tager længst tid.

God appetit.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-12-06 18:43

Når det "bare" er til en forret KAN DU spidde dem på spyd og grille/stege dem med hvidløg, servere med salat og lækkert brød. Det er en hitter.

Hvis der er som rigtig hovedret KAN DU stege dem med krydderier efter ønske og når det er gjort hælder du madlavningsfløde over og serverer med ovennævnte tilbehør og jasminris. Du kan selvfølgelig gøre det samme bare med mindre mængder og servere det som forret og uden ris.

Begge forslag tager ganske kort tid, under ½ time. Også som hovedret, der er det faktisk risen der tager længst tid.

God appetit.

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 15-12-06 14:05

Tak for svaret frieda.

God weekend
MSS