/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
reguler skriften i word
Fra : klemme2006
Vist : 777 gange
99 point
Dato : 13-12-06 12:04

Hej

Kan man i word (mac) hæve sænke enkelte bogstaver en halv linje i forhold til de øvrige? Altså så de stadig er samme størrelse - ikke som når man ophæver til en potens eller skriver kemiske formler.

Jeg syntes engang jeg kunne gå ind et sted og "trinløst" regulere bogstavstørrelse, bogstavmellemrum, ordmellemrum og linjeafstand, mens jeg så et eksempel på hvordan teksten så ud. Men det var måske i et andet teksbehandlingsprogram?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 12:10

Formater > skriftstype > der kan du gøre det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 12:12

Og det andet > formater > afsnit

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-12-06 12:23

Tak for hjælpen. Format > paragraph (> formater > afsnit) virker helt fint, men er du sikker på det første tip? Når jeg sætter flueben i "superscipt" eller "subscript", skifter skriftstørrelsen til fodnotestørrelse.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 109 point
Dato : 13-12-06 12:32

du skal i > formater > skrifttype > afstand og placering > placering > vælge hævet > med pkt. (til højre)

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 13-12-06 13:09

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c