/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Problemer med at se film på PC
Fra : TLCM
Vist : 1441 gange
60 point
Dato : 13-12-06 11:22

Hej, jeg har for nyligt reinstalleret Windows XP, men opdager nu, at jeg har problemer med at se DVD-film og filmklip fra nettet. Jeg havde ingen problemer inden jeg reinstallerede!

Filmen spiller, men billedet er grovkornet og farverne alt for lyse - muligvis vises nogle af farverne negativt.

Grafikkort: Geforce 5200
Skærm: Acer 77c

En bekendt har fortalt mig, at der vist nok har været stillet et lignende spørgsmål før, men jeg kan ikke finde det.

PS: Jeg kan kun PC på brugerniveau!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 12:20

Hvis du har reindstalleret fra en recovery Cd så er alle drivere lagt ind.

Er det fra en XP CD
min. servicepack 1 skal indstalleres
så skal din Utility CD også indstalleres hvis du sådan en
Og så den CD der hører til skærmkortet (hvis det ikke er en del af motherboard)
Den rigtige skærmdriver skal også lægges ind

XP vil gerne lægge en standarddriver ind men det er ikke godt nok.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 13-12-06 21:33

har du fået lagt dine "codec" ind igen.

Kommentar
Fra : TLCM

Dato : 14-12-06 16:06

Tak for indlæggene.

Jeg fik min PC færdig installeret for ca 1,5 år siden.
Jeg har ingen recoverydisk - faktisk ved jeg ikke hvad det er. (Men det lyder som noget man burde have)
Jeg har aldrig prøvet at reinstallerer Windows, jeg gjorde det fra den medfølgende cd.
Jeg har servicepack 2 installeret.
Jeg har installeret alle de CD'er, der fulgte med PC'eren.
Det er en "plug'n play" skærmdriver.
Min skærm er en gammel Acer 77c 17-tommer, og jeg kan ikke finde driverer til den.
Jeg ved ikke hvad en "codex" er, eller hvor man får dem fra.

Hilsen TLCM

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 14-12-06 16:43

Jeg mistænker også med det samme skærmkort driveren, så prøv at downlode denne
http://www.driverfiles.net/Video-Adapters/nVIDIA/GeForce-FX-5200/download/page,sh,23449,459,5,.html

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 14-12-06 19:39

I alle tilfælde ville jeg installere denne codec-pack:

http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2654&s=95

Denne codec-pack sørger for at du kan se alle de formater du måtte ønske... Jeg har i hvert fald endnu ikke stødt på noget jeg ikke har kunne se!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-06 19:57

http://www.skynet4ever.tk/ Sld Codec klarer alle problemer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : TLCM

Dato : 15-12-06 15:56

Tak skal I have.

Jeg vil prøve jeres gode råd i week-enden og vende tilbage med en tilbagemelding.

Hilsen TLCM

Kommentar
Fra : TLCM

Dato : 15-12-06 22:51

Jeg har uden held prøvet begge codex link efter tur. I begge tilfælde blev billedet bedre, men farverne var stadig het forkerte, meget gule og røde.

Linket til GEforce driveren kunne jeg ikke få til at fungere. Det så ud til at der var mange andre før mig der heller ikke havde fået det til at lykkedes.

Hilsen TLCM

PS Håber I har flere ideer!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-06 23:47

Har du hentet win opdateringer??Start/programmer/win opdate.
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-06 10:18

vid du har installeret dine bundkort drivere så skulle den sidste nye nVIDIA drivere understøtte dit kort>

Products Supported

http://www.nvidia.com/object/93.71_winxp_32_supported.html

Windows XP/2000 32-bit

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html
hent denne(dansk sproget)>>
International

Godkendelse af svar
Fra : TLCM

Dato : 16-12-06 19:27

Tak for svaret Manse9933.

Det løste problemet. Pyha! 1000 tak for hjælpen

Tlcm