/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
brændgelè
Fra : hovsada
Vist : 1470 gange
50 point
Dato : 13-12-06 00:31

kan ikke rigtig finde nogle oplysninger om det- pris/brændetid/håndtering/anvendelse

har set det bruges til pejse uden skorsten og i åbne beholdere !

er der nogen der ved noget ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-12-06 05:54

Du KUNNE jo starte med at lukke de 15 spørgsmål du allerede HAR stillet OG fået svar på!!!!
Måske var der så nogle der GAD svare på dette?????

BrændGELE er NAPALM. Farligt krigsmiddel. Ulovligt at fremstille og sælge i DK.!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-12-06 06:11

Der har været noget i handelen som ikke er napalm, men beregnet på at være i åbne skåle uden væger. Kan også hældes ud på fliser eller vand, hvor det ikke spreder sig mere ud, end det stadigt kan antændes. Det lugter som lampeolie, som jeg formoder at man har kommet fortykkelsesmiddel i.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-12-06 06:48

Jeg vil give arne jakobsen medhold i, at du bør lukke alle de tråde hvor du allerede har fået adskillige kommentarer og svar
Det må da være den mindste respekt du bør udvise for dem som bruger sin viden og tid på at afhjælpe med kommentarer på dine spørgsmål og problemstillinger (og ALLE andre KANDU'er, for den sags skyld).

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 13-12-06 09:50

Brændegelé koster 19.95 pr. liter i Jem & Fix... Vil nu ikke anbefale det i brændeovne, da det ikke kommer op på ret høje temperaturer, så det er ikke egnet til optænding. Men du ka som tidligere nævnt bruge det som lampeolie uden væge.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 13-12-06 10:17

har set annonceret at det bruges i ny slags "brændeovn/pejs" som kan bruges uden skorsten- går ud fra at det er rent dekoration/hygge og ikke udvikler særlig varme !

det ser ud somom flammen bevæger sig lystigt , men ret ukontrolabelt !
---og jeg spekullerer lidt på at det ikke kan være ufarligt under åbne forhold !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 13-12-06 10:19

se http://www.pejsestemning.dk/

har prøvet at kontakte firmaet, men der svares ikke !

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-12-06 14:40

rolig nu arne man kan altså lovligt købe brændgele i dk til beholdere, grill, pejse mm.