/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Klejner
Fra : Vonna
Vist : 1756 gange
100 point
Dato : 12-12-06 22:08

Hej allesannen .er der nogen her på kandu som kender opskriften på Bestemors Tuts klejner .opskriften stod i Hjemmet eller Famielje Journal for cirka 44år siden og vores avdøde Kong Fredrik fik dem serveret til Kaffen efter Gudstjenesten Juleaften .VH vonna

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-06 22:31

http://www.egmont-magasiner.dk/index.php?mod=main&parent=88&id=11 prøv at ringe eller skrive til forlaget om de vil hjælpe dig med opskriften - de bevarer jo altid og en kopi er jo super til dig

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 12-12-06 22:50

Hej miritdk Tusin tak , nu har jeg sent en email og venter spent på svaret jeg vender tilbage når jeg får svar VH vonna

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 22:52

jeg sad lige og tænkte på at på www.hjemmet.dk er der en mulighed for at indsende opskrifter - du kunne jo også prøve den vej - de der klummeskrivere har godt af at komme på arbejde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 22:56

http://www.familiejournalen.dk/Brevkasser.aspx under spørg om mad kunne den jo også trækkes ud - ret god her op til jul

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 12-12-06 23:06

miritdk .Alt skal prøves .Hvert eneste år op til Jul spørger min Mand efter Bestemors Tuts Klejner ,opskriften blev væk i forbindelse med en flytning ,så nu krydser jeg fingre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 23:08

krydser med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 23:11

har du/I overvejet at prøve at få nogen der samler på bladene til at hjælpe via dba osv ???

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 12-12-06 23:25

Nej miritdk . Jeg har kun søgt på Google

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 13-12-06 16:24

Det ser ikke ud til atv vi får bestemors Tuts Klejner til denne jul ,så nu går jeg igang med Klejner uden Tuts .Tak til miritdk for din hjelp .med ønske om en rigtig God Jul

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 13-12-06 16:24

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 19:04

ajiiiiiiiii - synd - har du fået svar overhovedet fra nogen på bladene ?????

men for hulan mors klejner er da også gode ikke ??

rigtig god jul til dig - jer - også

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 13-12-06 20:54

Fik svar fra http://www.egmont-magasiner.dk/index.php?mod=main&parent=88&id=11 . de mener ikke at opskriften er fra Hjemmet ,jeg helder også mere til Famielje Journal .men nu har jeg kogt 1kilo klejner som smager ummm.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 22:02

åhhh hvor skønt - jeg orker ikke bage klejner i år heller - men kan da godt lige dufte det

husk nu at skrive til familie journalen så - næste år kommer hurtigt - og hvad med nytårsklejner eller føsdas klejner til farmand