/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gearkasse problemer. Puch
Fra : Puch1
Vist : 483 gange
500 point
Dato : 12-12-06 21:04

Hej. Jeg har en gammel Puch Grand Prix, og der har været en del problmer på det sidste. Den begyndte for et par måneder siden, "at hoppe ud af 3 gear" når man så tog gassen af i 3 så den kom ned på ca 20 km/t fik den lidt fat igen og trak en smule igen og begyndte så at skære tænder for så til sidst at tage top omdr. som om den stod i frigaer. Vi havde den så skilt ad 2-3 gange, imellem hver gang blev den så sat på igen og den gjorde det så igen. Men det mærkelige er at den først gør det når den er blevet varm. Efter 15 min. ca. Så den ene gang den var skilt ad satte jeg en anden gearskifter i, og var så ude og køre en tur. Pludselig var 3 helt væk, ikke noget med at den skat tænder eller noget, væk. Men i 2 hakkede den i og gjorde ved. Den blev så igen skilt ad, for så at vise sig at 3 gear var helt fint, der manglede ingen tænder, mén anden gearet var der adskilige tænder der lå i bunden. Jeg fik så sat nogle andre gearhjul som jeg havde liggende, for så at samle den, og min ville så tjekke om vi skulle prøve at starte den ved at sætte den i 3 og skubbe den baglæns, den begyndte at fedte og kamme over (koblingen var stram). Det eneste vi så mener kan være galt nu er. Skal den arm som sidder på gearskifteren ( den med hul) side lige ud for tænderne på gearskifteren.

Håber på gode svar da dette har drillet mig meget længe, og jeg holder sådan af den gamle Puch.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-12-06 12:27

Der findes en Puch klub i danmark, har du spurgt dem???
Du kan finde masser af oplysninger, via goggle.
Her er en tegning over en 3 gears motor: http://home.concepts.nl/~vroegop/matspuch/puchmotor.jpg

God fornøjelse

MVH

Annuller spørgsmålet
Fra : Puch1

Dato : 18-12-06 15:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål