/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad åbner .TIF format?
Fra : dansk.no
Vist : 1045 gange
50 point
Dato : 12-12-06 20:37

hvad for et program kan åbne .TIF format???

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-12-06 20:41

Acdsee, Paint (følger med win XP) og ellers alle andre gennerelle billedbehandlingsprogrammer

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-12-06 20:45

det gør næsten alle grafik-/billedbehandlingsprogrammer

Kommentar
Fra : dansk.no

Dato : 12-12-06 21:22

jeg har ikke acdsee og jeg kan ikke åbne med paint da den siger formatet ikke understøttes????

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-12-06 21:25

så prøv at omdøbe filen til *.tiff

Kommentar
Fra : dansk.no

Dato : 12-12-06 21:44

kan jeg ikke kun omdøbe den i paint?? men det kræver jo at jeg kan åbne filen først??
ellers ved jeg ikke hvordan man omdøber

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-12-06 21:48

højreklik på filen og omdøb den

Kommentar
Fra : dansk.no

Dato : 12-12-06 22:12

det virker da slet ikke....når jeg skriver .tiff siger den "du skal skrive et filnavn"?????????????????????????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-12-06 23:53

du kan f.eks skrive minfil.tiff

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 13-12-06 00:20

en * foran .tiff betyder er hvilket som helst navn
f.eks. billede.tiff eller som transor skrev.
hvis du stadig ikke kan åbne det, kan du prøve at sende det til mig og så vil jeg se hvad jeg kan gøre.
mail: hcma@hcma.dk

Kommentar
Fra : dansk.no

Dato : 13-12-06 04:18

hcma.
Der er tale om et dokument med oplysninger om mit firma i Norge.Den slags er kun forbeholdt direktionen.desværre!!

men der må sku da vare en måde???

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-12-06 07:04

Der er nok en fejl i filen, så er der ingen programmer som vil genkende den, uanset hvad du renamer den til.

Få filen sendt igen, fra hvor den nu kommer fra.
Når det er så vigtig en fil at det kun er for direktionen, kan du sikkert få en anden udgave af filen.
Ellers må du få fra direktionen, til at kopierer filen ind i word, så du kan se det den vej

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-12-06 07:54

Er du sikker på at det er en "Tagged Image Format File" - se http://filext.com/detaillist.php?extdetail=TIF
o Prøv at åbne med hex-editor for at se om de første tegn er som de skal være
o Prøv at åbne med Irfan view (freeware-findes på ovenstående link) - den er god til at tjekke formatet og tilbyder osse at omdøbe hvis den har et fornuftigt forslag.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 14:07

Jeg har set en del dokumenter...................men aldrig som en tiff / tif fil.
tiff er jo en billedfil - altså et fotografi af et dokument.

Men det kunne også være en helt anden filtype som bare er omdøbt for at kunne sendes.
I det tilfælde skal den omdøbes til den filtype som var den oprindelige.

Da det er dit firma, så kan du vel også få at vide i hvilket program filen er lavet.

Prøv at:
Højreklik > åbn med > vælg notesblok > og se hvad den viser.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-06 16:37

Citat
Hvad åbner .TIF format?

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=tiff

Rul lidt ned og du vil se at mange programmer kan behandle/åbne dette format

</MOLOKYLE>