/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Oplevelser med "Tragedien DSB"
Fra : ram2
Vist : 742 gange
250 point
Dato : 06-01-03 11:02

Fortæl om en eller flere groteske oplevelser du har haft med "Tragedien DSB".

Du må ikke "lyve" eller hitte på!! Det skulle ikke være nødvendigt.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-01-03 16:13

- ved godt det ikke er det du efterlyser, men da jeg jo ikke må hitte på eller lyve - har jeg kun een kommentar om DSB der er selvoplevet - deres kaffe er dyre end spidsen på en jetjager, smager ad helvedes til og derudover er deres skinner i frygtelig dårlig stand på en rute jeg benyttede dagligt .... ellers er de såmænd fede nok i DSB - ja de ligefrem styrer for vildt !!

håber du får flere kommentarer ( noget siger mig der er nok at tage af )

Fnollerdims

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 250 point
Dato : 06-01-03 16:49

Har I også oplevet, at når toget - af en eller anden grund - stopper imellem to stationer, og togføreren i højttalerne skal give en forklaring på årsagen til, at toget holder stille, så lyder det næsten altid som den pågældende står med en kniv i ryggen, for det er sjældent til at blive klog af, det der bliver sagt ... jeg troede ellers at de greb mikrofonen fordi de havde et budskab:

'Toget holder i øjeblikket stille (!), og ..... vi ...... ved ikke .... hvad årsagen er ... men håber på at kunne gi' .... jer ... besked ... så snart vi hører nyt.'

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 06-01-03 19:50

Jeg vil stadig hellere lægge vægt på det positive her i det nye år...

Al magt til dukken Harry

Henrik

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-01-03 20:36

Ram2

Jeg burde blive romanfortatter med det tema som overskrift, men gider IKKE. Jeg har pendlet i ca. 8 års tid med DSB fra sydshavsøerne til hovedstaden, og der har i perioder været mere skrammel end godt er. Men de formår når det fungerer at have en service, som afgår nogenlunde på minuttet uden de store forsinkelser.

Al kommunikation på perroner og lignende, er IKKE, skriver ikke DSB's. Det overtog banestyrelsen, da de dumpapper til politikere i folketinget IGEN blandede sig i noget, som de desværre ikke ved en meter om.

Problemet er bare, at når du som kunde henvender dig på en station, for at forhøre dig, om hvornår dit tog kører og du får den besked, fra personalet på billetkontoret (DSB), at det kan de ikke oplyse, da det ikke er dem som har det ansvar, men banestyrelsen og man skal henvende sig der, jamen så får folk et negativt indtryk af DSB og banestyrelsen.

Selve konstruktionen med manglende oplysninger, er og bliver banestyrelsens ansvar, og ja deres ejere trafikministeriet.

En mulighed for at stoppe dette makvært, er en hjemmeside, hvor man dokumenterer, hvem, hvad, hvor og hvorfor med kolde facts og så samtidig får medierne til at rette opmærksomheden den vej. Kan man det, hvilket der er flere beviser på, herunder flere bilforhandlere, som er kommet i gabestokken, jamen så har man fat i den lange ende og kan få det til at fungere.

Jeg vil godt hjælpe til her... det tager ikke mange minutter at sætte et phpBB2 board op. Og med det kan man få afsæt i et diskussionsforum, som kan levere stof til en hjemmeside.

Var det en ide ?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-01-03 20:41

Det vender jeg lige tilbage til - Jeg skal lige se en film færdig med Harrison Ford.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-01-03 23:03

Hej igen.

Jeg har selvfølgelig læst hvad du skriver. Det er nu sådan for mig, og jeg tror mange andre, at DSB = DSB. Alle deres finurligheder med at splitte det hele op i små enheder gir' jeg ikke meget for. Som kunde i forretningen bedømmer jeg den samlet og splitter ikke forretningen op i Baneforstyrrelsen - Rengøringsstyrelsen - Togkioskstyrelsen - Afgangsstyrelsen - Perronstyrelsen osv osv.
For mig begynder en rejse med at købe en billet, og alt hvad der derefter følger er DSB - en helhedsoplevelse.

Tænk eksemplet, at jeg går til en pølsevogn og bestiller 1 ristet - 2 brød og en cola.
Pølsen er sejg - brødene er tørre, og der er ikke brus i colaen. Jeg brokker mig til pølsemanden, og han siger med et flinkeskolesmil; Jamen hør nu her, jeg har bare vognen. Hvis der er noget galt med pølserne skal du kontakte Tulip. Hvad brødene angår, så er det Påskebrød du skal tale med og colaen det er Dadeko. Jeg forhandler bare tingene, men har ellers ikke noget med det at gøre.
Jeg ville da aldrig sætte mine ben i den forretning mere. Når det så er DSB, og alle styrelserne vi taler om, har jeg et problem. Der er jo ikke andre DSB'er jeg kan gå til. Jeg er nødt til at prøve at få den eksisterende forretning til at fungere.

Jeg har ikke en døjt forstand på det med et board / hjemmeside, men kan du finde ud af noget, er jeg da med på næsten den værste. Lad mig høre et forslag.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 12:41

jeg har flere ideer. Kig her på nogle eksempler :

http://yttepigen.dk/phpBB2/index.php

http://yff.dk/hsboard/

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-01-03 12:49

lærerseminariet ? Læser du til lærer Zonker

hvor - skal du være lærer i så tilfælde *LOL* ??

Har du lavet det til seminariet - ja det satser jeg på, hvad har du tjent på det ?!?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 15:13

fnolle...

Det er fjernet, da det ikke bliver brugt længere.

Nope, ren interesse, så dem jeg læste sammen med kunne få bedre indsigt i IT.

Det formåede man ikke på seminariet og da jeg kender en del til IT og undervisning (Niels Brock), var det nærliggende at hjælpe dem på vej.

Jeg har istedet endevend boardet og lagt et nyt forum op på samme adresse, da det jo handler om DSB nu....*G*

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 15:15

så det er ikke uden grund jeg er eksperten herinde *PRAL* *rotflmao*

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-01-03 15:19

Jeg har kigget på de angivne sider, og synes nedenstående er utrolig flot sat op.

http://yttepigen.dk/phpBB2/index.php

Hvordan skal det så fungere? Kan det laves så al tekst er på dansk? Det må ikke være svært at bruge. Nogle der har vældig indsigt i noget (dig) har af og til svært ved at forstå, at andre ikke kan det samme.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-01-03 15:26

Så er jeg rolig igen *LOL*

ja du er en værre pralr.. men det ligner flot arbejde og ser meget nemt og anvendeligt ud, så jeg kan sagtens rumme dit praleri - meeeeen eksperten, Zonker er det ikke lidt vel store ord.

Så er det måske dig jeg skal have til at lave nogle ting for mig, nu du er den der ved så meget - håber så du ikke tager ekspert betaling *LOL*

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 20:35

Ram2

Nej det har jeg faktisk ikke, selv om det måske virker sådan.

Jeg har undervist i IT i 5 år som levevej, og nogle af de kursister jeg havde kom ind fra gaden og havde aldrig set en computer før og vidste ingengang hvordan en mus skulle betjenes.

Det med det danske kommer an, om der findes en dansk sprogfil, gør der ikke det er det jo bare at komme igang med oversættelse fra engelsk. Det tager nogle dage, men som regel slipper man da heldigt fra det.

Denne her guestbook server, altså man kan hoste gæstebøger, hjalp jeg programmøren med oversættelse til dansk. Delvis fra engelsk/tysk :

http://yff.dk/cgi-bin/host/host.cgi

Jeg roder lige videre med phpBB2, det første og ser hvor langt jeg kan komme med at finde en dansk oversættelse, er den der ikke må jeg jo lave den. Men så tager det nogle ekstra dage.

Fnolle, det var jo for at dupere dig, længere er den såmænd ikke *G*. Du er velkommen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-01-03 20:39

Zonker - det er meget længe siden du duperede mig - ingen tvivl om det *S*

ja, men vær forvisset om jeg har dig i mine "designer-tanker" *S*

så en eller anden dag - lige straks kalder jeg på dig

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-01-03 22:52

Hva' så - Kommer der flere "Gyserhistorier" vedr. DSB, Banestyrelsen, ISS-Rengøring, mv. Der må være mange der har oplevet noget, som var ved at drive dem til vanvid.

Ram2

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-01-03 21:16

Kom nu - Lad os nu få en DSB-gyser, så sp. kan blive lukket.

Ram2

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 22-01-03 06:07

Tak for svaret Vestjyden.

Tjae - det var jo lidt tyndt, men der var faktisk kun 2, der referede om gyser oplevelser hos DSB - Vestjyden og Fnoller. Fnollers problem med DSB kan man jo klare ved at tage termokaffe med hjemme fra, men Vestjydens er det sværere at gøre noget ved selv. Man kan jo ikke tage info med hjemmefra, så Vestjyden vinder.

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 22-01-03 08:14

Tak for det ram2. Herovre i vestjylland har vi jo nu fået Arriva. Om de er bedre til at informere, ved jeg ikke, men det kan næppe blive værre end hos DSB, selvom der da findes DSB-medarbejdere, som kan gi' en go' service. Men der s.. langt imellem dem. Måske er der en chef i DSB, der følger med i svarene? Selvom der er det, er det jo ikke sikkert at han gør noget ved det ....