/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Lydfiler fra OLYMPUS Digianswe
Fra : XeraX
Vist : 527 gange
32 point
Dato : 12-12-06 08:39

Her i firmaet har vi en Diganswer og den fungere fint.
Vi ønsker at overfører de lydfiler der findes på disketten til vores computer og afspille dem der.
Desværre kan vores computer ikke genkende det format.
Er der nogle der har en løsning på vores problem?

Vi ønsker at ændre dem til wav filer.

Venligst Dennis Andersen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 09:11

Den nemme løsning:
Afspille telefonsvarer over til PC via lydkort.

Kommentar
Fra : XeraX

Dato : 12-12-06 09:16

Har prøvet.
Computeren kender ikke filformatet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 09:27

Kan i se hvad de filer hedder til efternavn ........( .xxx )

Kommentar
Fra : XeraX

Dato : 12-12-06 09:50

Ja. (Skulle nok have skrevet det)

Disketten er opdelt i nogle filer der ligger løst samt nogle der ligger i en mappe.

Løst ligger bl.a.

DTAMICM.101
DTAMICM.102
DTAMICM.103

I den mappe (DTAMFIX) der ligger på disketten ligger blandt andet.
DTAMFIX.1A0
DTAMFIX.1A1
DTAMFIX.1A2
DTAMFIX.1A3
DTAMFIX.1D3
DTAMFIX.1E4
DTAMFIX.1E8
DTAMFIX.139
Der ligger 199 filer i mappen.

Hårber at det hjælper.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 14:37

Jeg har ledt rundt omkring, og må nok kaste håndklædet i ringen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-06 21:02

De fleste af de filer som ligger på disketten, er lydfiler der indholder enkeltord, der sammensættes af digianswer, når den bl.a. skal fortælle om de forskellige funktioner og til nummerloggeren o.s.v.

Jeg har endnu ikke forsøgt med min, at ændre navnet på filernes efternavn, og forsøgt at afspille dem i et program for lydfiler.
Men det er næsten sikkert, at de er indentiske med et af de gældende lydformater.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 21:31

Severino - kan man ikke trække lyden ud fra digianswer og ind i lydkortets line in.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-06 21:41

Muligvis, men på undersiden af min er der kun to modulstik, et for linie og et som jeg bruger til forbindelse men min PC, via COM porten. Den bruges bl.a. til at sende FAX direkte fra PC, og direkte over i HCC, som sker i forbindelse med det windowsprogram der medfølger.

Kommentar
Fra : XeraX

Dato : 13-12-06 07:40

Hejsa igen og tak for alle svarerne.

Vi valgte at løse problemet således.

Mikrofon i computeren og afspille gennem den til computeren. Der var meget stille i lokalet mens det skete

Mindede mig lidt om da min bror skulle inspille ABBA musik da jeg var lille og jeg skulle være helt stille i lokalet.

Kommentar
Fra : e.c