pup-up
Fra : PS.BMW
Vist : 671 gange
500 point
Dato : 12-12-06 08:37

Et tilbud om at installere "DriverCleaner" gratis på Deres computer? (Anbefalet)
kommer fra Microsoft Internet Explorer?
Det er vel endnu et forsøg på at komme ind med snavs?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 08:51

Alle selvstændige tilbud fra alle "officielle" firmaer/banker/og andet................bør betragtes som snavs.
Gå selv ind til Microsoft og kig efter opdateringer.................så får du det "rigtige"
Eyvind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 08:58

Selv mails fra en af dine venner skal du ikke altid stole på.

Eks. En af dine venner er blevet inficeret af et lille program som benytter vennens mailadresse,
til at sende videre og nu får du en mail om at åbne et eller andet. Du ser mailen og tror det er fra din ven..................men det er måske snavs via din vens mailadresse.

Mine venner sender altid en mail om at de sender materiale/filer/osv inden de sender filer.
Det er måske grunden til at der (7 9 13 ) ikke er snavs på min comp.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 12-12-06 09:39

Når du får det tilbud, så har du allerede fået noget "snavs" ind. Hvis du følger denne vejledning, så skal jeg prøve at hjælpe dig af med det:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Jeg kigger på loggen i eftermidag, og kommer med vejledningen bagefter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 10:02

sådan noget skidt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-12-06 10:04

Jeps, men det kan heldigvis fjernes .

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 10:28

PS.BMW - hold du trygt "stl_s " i hånden, og han hjælper dig.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 13-12-06 07:53

Til : stl_s
Har prøvet at rense med BullGuard og slået restore fra & til, her er så logfilen du bad om, håber du kan bruge den til noget.
Mvh.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Program Files\Sitecom\IFR_Share.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.inkie.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: (no name) - {013A653B-49A6-4f76-8B68-E4875EA6BA54} - C:\WINDOWS\system32\efnobqfs.dll (file missing)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RawExecAction Object - {18898424-E3AB-4BA9-8E8D-5434B1CECA75} - C:\WINDOWS\system32\cbaba.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - (no file)
O3 - Toolbar: &VSToolBar - {821F87FF-8245-4972-9E28-732E92EC2F51} - C:\Programmer\VSToolbar\VSToolBar.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD06] C:\Programmer\HP\{AAC4FC36-8F89-4587-8DD3-EBC57C83374D}\hphupd06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon06] C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [Click2Share] C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\digital imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\digital imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O15 - Trusted Zone: http://www.amaena.com
O15 - Trusted Zone: http://locator.cdn.imageservr.com
O15 - Trusted Zone: http://scanner.sysprotect.com
O15 - Trusted Zone: http://*.systemdoctor.com
O15 - Trusted Zone: http://www.winantivirus.com
O15 - Trusted Zone: http://www.winantiviruspro.com
O15 - Trusted Zone: http://download.cdn.winsoftware.com
O15 - Trusted IP range: http://202.67.220.225
O15 - Trusted IP range: http://59.148.220.121
O15 - Trusted IP range: http://62.4.84.53
O15 - Trusted IP range: http://82.98.235.58
O15 - Trusted IP range: http://85.12.25.90
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4367/mcfscan.cab
O20 - Winlogon Notify: cbaba - C:\WINDOWS\system32\cbaba.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: C2Share - Unknown owner - C:\Program Files\Sitecom\IFR_Share.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 13-12-06 07:58

Til : stl_s

Det er min hustrus PC. Kan hun sprede snavs ved at gå på nettet?
Vi kan undlade at bruge den eller er det lige meget ?
Mvh

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-06 12:34

Spyware "smitter" ikke, så i kan godt gå på nettet.

Der ligger noget sejlivet skidt, som skal have særbehandling:

----------------------------------------------------------
1. Download dette fix til rodbiblioteket på din computer (som regel c:\):
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4

2. Dobbeltklik på VundoFix.exe for at køre det. Sæt flueben ud for "Run VundoFix as a task". Du vil få en besked om at Vundofix vil lukke og genåbne indenfor ca. et minut. Klik på OK.

3. Når Vundofix genåbner, skal du klikke på "Scan for Vundo"-knappen.

3. Når den er færdig med at scanne, skal du klikke på "Remove Vundo"-knappen.

3. Du vil så blive spurgt om du er sikker på, at du vil fjerne filerne. Her skal du klikke på "Yes". Herefter bliver dit skrivebord blankt, og fixet vil forsøge at fjerne Vundo. Når den er færdig, vil værktøjet have lov til at lukke computeren ned. Det skal du acceptere.

---------------------------------------------------------------

Og derefter:

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

3. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Fixet genstarter muligvis computeren.

SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier den her ind, sammen med en frisk HijackThis log.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 14-12-06 07:11

Så kom jeg gennem opgaven.
SmitFraudFix gik ikke helt som ventet, cmd filen er der ikke så jeg brugte SmitFraudFix i stedet. Der var flere valg under vejs så jeg håber ikke jeg har ødelagt for meget?
Mvh.
Her er så de 2 log.

SmitFraudFix v2.130

Scan done at 6:16:34,69, 14-12-2006
Run from C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Program Files\Sitecom\IFR_Share.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: (no name) - {013A653B-49A6-4f76-8B68-E4875EA6BA54} - C:\WINDOWS\system32\efnobqfs.dll (file missing)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RawExecAction Object - {18898424-E3AB-4BA9-8E8D-5434B1CECA75} - C:\WINDOWS\system32\cbaba.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - (no file)
O3 - Toolbar: &VSToolBar - {821F87FF-8245-4972-9E28-732E92EC2F51} - C:\Programmer\VSToolbar\VSToolBar.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD06] C:\Programmer\HP\{AAC4FC36-8F89-4587-8DD3-EBC57C83374D}\hphupd06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon06] C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [Click2Share] C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\digital imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\digital imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4367/mcfscan.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: C2Share - Unknown owner - C:\Program Files\Sitecom\IFR_Share.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-12-06 10:18

Du har gjort det rigtigt og det ser fint ud.

Lad mig også lige se loggen fra Vundofix.

Prøv lige om dette fix kan fjerne nogle rester http://www.malwarebytes.org/rogueremover.php

Pak fixet ud, dobbeltklik Rogueremovere.exe og følg vejledningen på skærmen.

Jeg kigger på det sidste når jeg kommer hjem fra arbejde i eftermiddag.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 14-12-06 11:26

Til : stl_s

Loggen fra Vundofix ? er det noget jeg har været igang med ?
En totalscan med BullGuard siger 0 infectet files.
Her er log fra malwarebytes:
Mvh.
RogueRemover v1.03
Malwarebytes ©2006/©2007 http://www.malwarebytes.org
1480 total fingerprints loaded.

Loading database ...
Expanding environmental variables ...
Ready, beginning scan ...

Scanning files ... [ 100% ].
Scanning folders ... [ 100% ].
Scanning registry keys ... [ 100% ].
Scanning registry values ... [ 100% ].

RogueRemover has detected rogue antispyware components! Results below...

Type: File
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\WINDOWS\system32\stera.job

Type: File
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\Programmer\WinAntiVirus Pro 2006\history.db

Type: File
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\Programmer\Fælles filer\WinAntiVirus Pro 2006\WapCHK.dll

Type: Folder
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\Programmer\WinAntiVirus Pro 2006

Type: Folder
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\Programmer\Fælles filer\WinAntiVirus Pro 2006

Type: Folder
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\WinAntiVirus Pro 2006

Type: Folder
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\WinAntiVirus Pro 2006\Logs

Type: Folder
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\WinAntiVirus Pro 2006

Type: Registry Key
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: HKEY_CURRENT_USER\Software\WinAntiVirus Pro 2006

Type: Registry Key
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: HKEY_CLASSES_ROOT\WAP6.PCheck

Type: Registry Key
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: HKEY_CLASSES_ROOT\WAP6.PCheck.1

Type: Registry Key
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{B2A3156E-3332-4b47-AF5A-5B121503514F}

Type: Registry Key
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{1234890A-5E6E-4867-8136-CA6F1456B235}

Type: Registry Key
Vendor: WinAntiVirus 2006
Location: HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{E18B69D0-7E9E-4C6E-BDD8-879A1FFF7123}

Rogue Remover has finished removing the above objects.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 14-12-06 17:13

Har fundet Vundofix. der kommer en log.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 14-12-06 17:22

Vundofix. fandt ingen inficeret filer.
Mvh

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-12-06 17:52

Fint nok, jeg kan også at Vundo filerne er væk. Kom lige med en frisk HijackThis, og så rydder vi lige op i resterne.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 14-12-06 18:21

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Program Files\Sitecom\IFR_Share.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.inkie.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: (no name) - {013A653B-49A6-4f76-8B68-E4875EA6BA54} - C:\WINDOWS\system32\efnobqfs.dll (file missing)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RawExecAction Object - {18898424-E3AB-4BA9-8E8D-5434B1CECA75} - C:\WINDOWS\system32\cbaba.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - (no file)
O3 - Toolbar: &VSToolBar - {821F87FF-8245-4972-9E28-732E92EC2F51} - C:\Programmer\VSToolbar\VSToolBar.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD06] C:\Programmer\HP\{AAC4FC36-8F89-4587-8DD3-EBC57C83374D}\hphupd06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon06] C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [Click2Share] C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\digital imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\digital imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4367/mcfscan.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: C2Share - Unknown owner - C:\Program Files\Sitecom\IFR_Share.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-12-06 18:41

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer. Luk alle vinduer, sæt flueben ud for disse filer, og klik fix checked.

Det er disse linier der skal fixes. Dobbelttjek så det hele kommer med:

O2 - BHO: (no name) - {013A653B-49A6-4f76-8B68-E4875EA6BA54} - C:\WINDOWS\system32\efnobqfs.dll (file missing)
O2 - BHO: RawExecAction Object - {18898424-E3AB-4BA9-8E8D-5434B1CECA75} - C:\WINDOWS\system32\cbaba.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - (no file)
O3 - Toolbar: &VSToolBar - {821F87FF-8245-4972-9E28-732E92EC2F51} - C:\Programmer\VSToolbar\VSToolBar.dll (file missing)

To anbefalinger:

1. To antivirus vil konflikte, og derfor ikke beskytte optimalt, så jeg foreslår at du fjerne det ene. Hvis du vælger at fjerne Norton (min anbefaling), vil jeg foreslå at du går her ind og fjerner det http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

2. Opdater dit java. Vundo infektionen du havde, udnytter en svaghed i de gamle javaprogrammer. Nyeste version kan du hente her http://java.com/en/download/index.jsp Det er vigtigt at du fjerner det gamle java, idet sårbarheden ellers fortsat kan udnyttes af skidtet.

Lad mig lige afslutningsvis se en frisk hijackthis log.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 14-12-06 21:05

Fix checked ok
Norton removal tool siger jeg skal stoppe live opdate som kører.
Jeg har prøvet at stoppe /fjerne Norton live opdate 3,0 i kontrolpanel "tilføj/fjern" programmet,
det får pcen til at fryse.
Pcen er lang tid om opstart det kan jo skyldes at Norton og BullGuard konflikter.
Har du løsning til aflivning af Norton

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-12-06 21:22

Ja, den lange opstartstid skyldes højst sandsynligt de to konfliktende antivirus. Luk helt ned for begge antivirus (ved uret) inden du kører afinstalleringen.
Hvis det stadigvæk driller, så tast ctrl+alt+del(ete), og i fanebladet processer, afslutter du denne fil LuComServer.exe (LUCOMS~1.EXE).

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 15-12-06 06:34

God morgen
Det var noget af en opgave at aflive Norton. Removal tool nægter da et program kører.
Det var så msconfig/tjenester/Live opdate der skulle slås fra.
Fix checked: ok
Opdater Java: ok
Opstart går meget hurtigere, jeg skal nok stille et nyt spørgsmål om hvad der er nødvendigt i start og tjenester, der er jo mange ting jeg aner noget om.
Her er så frisk hijackthis log:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BgNewsUI.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jucheck.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.inkie.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb11.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon06] C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [Click2Share] C:\Program Files\Sitecom\C2SLoad.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4367/mcfscan.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-12-06 09:50

Ja, Norton kan virkeligt være besværlig at slippe af med nogle gange. Godt du fandt ud af det.

Det eneste overflødige jeg kan se der starter op, er den gamle Windows Messenger. Den kan du slippe af med, med dette script http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm Messenger skal lukkes inden du kører det.

Hvis du lige slutter af med dette, så skulle det være helt perfekt:

Efter et virus/spyware angreb, er det altid en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Hent ATF Cleaner her fra http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Start ATF Cleaner. Sæt flueben i "Select all" (du kan undlade cookies, hvis du vil). Klik "Empty selected".

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 15-12-06 11:00

Tak for hjælpen.
Fin forståelig vejledning.
Håber ikke jeg var for tung at danse med.
Mvh.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-12-06 18:58

Nej, du var ikke for tung at danse med, men en af mine vejledninger skal måske justeres lidt.

Men godt du slap af med skidtet .