/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tilbehør til okse-medailloner
Fra : MSS
Vist : 1602 gange
100 point
Dato : 12-12-06 08:19

Hej

Jeg skal servere oksemedailloner med bacon omkring. Savner gode ideer til tilbehør, sovs etc.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-12-06 08:31
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-12-06 08:32

Madeirasauce - Rødløgskompot - Timianristede små kartofler - Bønner - ½ stegte krydrede tomater

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-12-06 08:41

Citat:

Jeg serverede grillede oksemedailloner med texaspeber, dertil kartoffelflan med ost og pikant pebersauce. Der gives bønner til. Af andet tilbehør var stegte løg og ristede østershatte. UHM!

-----------------------------

Lyder godt

Kommentar
Fra : KrisH

Dato : 12-12-06 09:17

Vi fik de lækreste okse-medallioner den anden dag med bacon til. Hertil blev der serveret kartofler der var skåret meget fint og bagt i en bradepande lagt lag på lag og skåret ud i firkanter inden servering. Videre blev der serveret bagte rodfrugter (gulerod og pastinak) og det blev serveret med en estragon sovs - MUMS hvor var det lækkert!!!

Tror det ville være godt med tyttebær til!!!

Bliver helt lækkersulten!

Men bon appetit herfra!

KrisH

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-06 11:40

Harricotes vertes stegt med lidt hvidløg og alm løg i godt med smør og olie på panden.

Så tager du champignon og hvidløg ( skæres i bittesmå) og svitser i en gryde, der i kommer du lidt vand og en kvart liter fløde, evt lidt kalvefond, vubti har du en fantastisk god sauce.
Smag til med peber og salt.

Du køber nogle babykartofler, koger dem 5 min. halverer dem og lægger dem i bradepande.
Herover drysser du de krydderurter som du godt kan lide og presser et hvidløg, pøser lidt olie over og blander det hele godt, med fingrene.
Ind i ovnen i 20 min på 180 grader.

Det er guf

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 12-12-06 11:46

Uhmm, alle er gode forslag, men jeg må jo vælge een...

Tak til alle...

mvh
MSS

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 12-12-06 11:46

Tak for svaret mangorossa.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-12-06 19:51

selv tak..håber du får en super middag