/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word-fil via Access
Fra : tjantzen
Vist : 633 gange
200 point
Dato : 11-12-06 21:07

Hej!
Kan man få Access til at lave et word-dokument på baggrund af en forespøgelse?
Jeg har en database med kunde oplysninger.
Jeg kunne godt tænke mig at have en knap i Access, som generer et word dokument, hvor kundeoplysningerne fra Access databasen bliver kopieret over i.
DVS at kundes data bliver kopieret over i word-filen, så den kan gemmes som faktura e.l. og sener retters i MS word

kan der lade sig gøre og hvordan?

på forhand tak
mvh
Tjantzen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 21:18

Du skal bruge flettefunktionen i word og så hente fra access.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 11-12-06 21:29

Tak for det hurtige svar e.c

Men jeg vil helst ikke gøre det fra word.

Jeg laver en forespørgelse på en person i access.
Access finder så den person, som jeg søger. Og så vil jeg gerne have en knap, som så genere et word dokument ud fra forespørgelsen.
Altså det samme som at lave en rapport ud fra en forespørgelse men altså bare i word form istedet for

mvh
tjantzen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 21:37

Ja den var lidt svær. Men der er jo en wordknap oppe på værktøjslinien, som ser ud til at kunne gøre det.......................og så lave en makroknap til at styre oprettelse af det dokument.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 210 point
Dato : 11-12-06 22:04

Ja - det kan godt lade sig gøre.

Men du skal gøre det vua VBA.

Du skal så i Visual Basic editoren indlæse reference til "Microsoft Word xx.x Object library" (xx.x afhænger af din Word version)

Herefter bygger du en makro der starter word, opretter et dokument, skriver det der skal skrives, gemmer og lukker dokumentet. Alt sammen med kendte Word-makro-kald

Denne makro kalder du så fra en knap på din formular i Access.

Godkendelse af svar
Fra : tjantzen

Dato : 13-12-06 12:30

Tak for svaret berpox.

Det var noget i den retning at jeg frygtede
Min VBA er en anelse rusten....
Har du et kode eksempel, som jeg kan arbejde ud fra?

Ellers må jeg jo prøve mig frem

mvh
Tjantzen