/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
skovtur nær københavn
Fra : prinsessenFlip
Vist : 3354 gange
25 point
Dato : 11-12-06 18:47

Jeg skal 1. juledag lave en friskluft tur for min kæreste sammen med en madkurv.

Da jeg ikke ønsker at tage ham med i dyrehaven, tænkte jeg der kunne være nogen altarnativer....

Det må gerne være et sted hvor det er rimelig nemt at spise sin medbragte mad, det er lidt koldt bare at sidde på jorden.

Vi bor i københavn, så det må gerne være tæt derved.

Gode billige indput til madkurven ville være dejligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-06 19:08

hareskoven - der er små pladser med bænke og borde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-06 19:10

makurven kan jo bestå af rester fra jul eller lignende - det er da superhaps husk noget varmt at drikke.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-12-06 19:13

Frederiksberg Have

Botanisk Have

Landbo Højskole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-06 19:14

sad lige og tænkte ZOO - der er alle faciliteter til spisning og direkte udgang til parkerne omkring - var det noget ????

læææææææænge siden jeg har brugt den tur - øv

Kommentar
Fra : prinsessenFlip

Dato : 11-12-06 19:37

hehe turen er lidt bare for at være sammen os to og jeg er meget tit i zoologisk have sammen med min datter, så den dur ikke.

Parkerne i københavn er godt besøgt, det måtte gerne være noget helt særligt.

Harreskoven kender jeg ikke, men det lyder som et godt bud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-06 19:42

hareskoven er jo nem at komme til for jer - og der er pladser med bænke og borde - plus visse steder med både grill og toiletter - og alligevel er man i skoven - jeg tror i vil kunne lide det - det er for mig en rigtig skov - faciliteterne er lidt skjult men alle veje fører dertil - og i kan køre med bus hele vejen derud. Der er også legepladser ud over selve det skoven byder på - af en eller anden grund altid et hit hos børn

hmm nu ville jeg næsten ønske der ville være lidt julesne - så er turen jo perfekt på den tid

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 35 point
Dato : 11-12-06 19:45

sletten havn og skoven bag er også et rimelig godt sted og ikke overrendt

Kommentar
Fra : prinsessenFlip

Dato : 11-12-06 19:53

det er en masse gode ideer du har der miritdk

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-12-06 22:19

Eremitagen!

- smukt område - direkte kig til det flotte slot - rigeligt med små hyggekroge hvor man kan nyde den medbragte...og hinanden.

Vi har været det MEGET og faktisk gik vores aller første 'skovtur' til Eremitagen.

Madkurven? Jamen det er jo koldt, så hvorfor da ikke få fat i en termopose og putte nogle varme æbleskiver i den? Syltetøj og floursukker i et par bokse, et par gafler at spise med så fingrene ikke bliver smattede. Til skiverne har i selvfølgelig gløgg med....på en termoflaske

Uuuuuh - muligt det lyder som en mærkelig madkurv men jeg kan nu godt forestille mig det

Rigtig god fornøjelse og God Jul.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-12-06 08:46

Skodsborg Dam er et godt bud (synes jeg selv). Ta et tæppe med til bænken...

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 12-12-06 10:17

du kan købe et billigt liggeunderlag i JYSK eller lignende, de koster ca 20 kr og isolerer bedre end et tæppe hvis der er lidt fugtigt. og til den pris kan du jo skære det ud til siddeunderlag.
Til de lune deller eller hvad du nu putter i kurven, kan du bruge termotasken der holder øllerne kolde på stranden om sommeren, og så self. undlade fryse elementerne eller du kan købe en termopose beregnet til frostvarer i dit supermarked. Pølsehorn elelr pizzasnegle er nemme at lave på forhånd og billige. så kan du lune dem i ovnen inden i tager afsted eller du kan måske være heldig at finde en engangsgrill og tage med. (husk at slukke den ordentligt og sikre at ingen kan komme til at jokke på den)

Godkendelse af svar
Fra : prinsessenFlip

Dato : 12-12-06 17:28

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 22:24

velbekommer (rimelig ordret ment ) - håber i kommer til at nyde turen