/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Kan je undgå told?
Fra : mikk0077
Vist : 850 gange
25 point
Dato : 11-12-06 17:25

Hej

Jeg har tænkt mig at bestille en faldskærm i USA nu hvor dollaren er så billig. Den koster 6000 USD. Jeg går ud fra at hvis jeg bare bestiller den og får den tilsendt skal jeg betale told af den??? Kan det lade sig gøre at få den tilsendt som gave? Vil Told hoppe på den? Nogle der har erfaringer med noget lignende?

På forhånd tak

Mikkel

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-12-06 17:52

Hej Mikkel,

Du kommer både til at betale moms & told af den, og en gave af så høj værdi kan ikke indføres told- og momsfrit.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-12-06 18:41

Det er måske billigere at købe en billig bilet til usa og tage den med selv som bagage.Hvis du ikke kender nogen der skal dit som kan tage den med tilbage
alimak.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-12-06 19:08

nu ved jeg ikke så meget om fladskærme -priser mm men jeg var inde på en tysk side for at se lidt på priser mm http://www.canopy-rigging.com/shop/shop-secondhand.htm
Jeg læste i et forum om en som var ude efter en ny skærm (han havde 30 spring på bagen)
ham der styrede forumet anbefalte ham at købe en brugt skærm for ikke at komme i samme situation at den han havde ikke var det rigtige mere. Han mente at det var en bedre investering .
Men dette var bare et forslag ..

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 11-12-06 21:17

Hvad hvis man køber det brugt i USA? Skal der så stadig moms og told på?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-12-06 21:40

Jeg købte et brugt Rolex ur i usa,jeg måtte betale moms og told.
alimak

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-12-06 21:55

Ja......

Køber du en brugt bil i USA skal der også told, afgifter og moms på....

...så det skal du også hvis du importerer en brugt faldskærm.

Tarifferne kan du finde her.
http://vita.toldskat.dk/vita.htm

Lidt afhængig af myndighedernes klassificering vil en faldskærm pålægges 5,3% til 8% i told. Hertil kommer naturligvis dansk moms.

Husk også lige på omkostningerne til forsendelse samt evt. forsikring.....det er næsten altid en ret pebret affære at få sendt noget fra staterne til europa.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-12-06 21:57

PS: Hvid du importerer en brugt faldskærm - så vær lige sikker på at den ikke bliver videresolgt biligt på grund af funktionsfejl......

Bare en tanke

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-12-06 08:03

Hvis den alligevel er så billig, så kan det vel ikke gøre noget at overholde reglerne og betale det du skal for at indføre varer og dermed påvirke betalingsbalancen negativt.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 14-12-06 16:09

I øvrigt skal du betale selv om du selv rejser over at for at hente den, da du kun må indføre for 1350 kr. andre varer fra et ikke EU-land. Om de så opdager det er noget andet.
Det bedste og billigste er at finde en billig skærm inden for EU. Den kan du købe og skal ikke betale told og moms af den når den bliver tilsendt.
Du kan også tage chancen og satse på at SKAT ikke "opdager" din skærm. Det er sket for nogen, men det er selvfølgelig lidt risikabelt.
Men du kan IKKE slippe for at betale moms og afgift ved at indføre så dyr en ting fra land uden for EU's toldområde.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-12-06 16:33

Man slipper ikke for moms ved at købe den i et andet EU land. Man skal altid betale den lokal moms, medmindre man er momsregistreret.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-12-06 02:07

og for det ikke skal være løgn, bliver told og moms ikke kun lagt på varens pris - men faktisk også på pris for forsendelse.......

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-12-06 02:11

og for det ikke skal være løgn, bliver told og moms ikke kun lagt på varens pris - men faktisk også på pris for forsendelse.......

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-07 19:30

mikk0077 >> Fik du din faldskærm inkl. told og moms? Eller opgav du forehavendet?