/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst netværk/kryptering
Fra : 4602
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 11-12-06 14:58

Hej alle.
Jeg sidder på mit arbejde, med min private bærbar PC og prøver at komme på det trådløse netværk. Det har en kryptering kode og jeg har koden ( feks. asdfg123), men den bliver ikke godkendt og der kommer en fejl som siger: Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCii-tegn eller 10 eller 26 hexidecimal tegn.
Hvad gør en klog...?
På forhånd tak - 4602

Kommentar
Fra : smik

Dato : 11-12-06 15:09

Det er din kryptering kode som skal være feks. asdfg15263 med 5 ciffer, så du skal ind i din routet og lave en kode.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 15:39

Denne abcdef12345 er en WEP 64 bit hex kode
så du vælger WEP kryptering og 64 bit og hex som skal indeholde 10 tegn.
Og navnet på det accesspoint du kontakter skal enten skrives eller søges.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-06 19:51

http://home1.stofanet.dk/flemse/wireless-2.pdf

Her er en rimelig fin forklaring

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 21:05

Jeg tror altså bare at "4602" skal koble sig på et eksisterende trådløst netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-06 21:47

Citat
( feks. asdfg123)

Du kan som du selv er inde på, enten angive den i ASCII eller HEX. - Den kode du angav er kun på 8 tegn, som nok er vist som et eksempel.
ASCII kode:
Her kan du bruge alle karakterer på tasteturet, enten med 5 eller 13 karakterer.
HEX kode:
Her skal du angive 10 eller 26 karakterer, som skal være sammensat af de 16 karakterer her:
0123456789ABCDEF som parvis danner det samme som i ASCII, idet der går to HEX tegn til et ASCII tegn.
Jeg smider lige et link om lidt, hvor du har mulighed for at lege lidt med omsætningen, så du evt. kan finde ud af, hvad der egentligt står, når du har HEX-koden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-06 22:02

Prøv at klik ind på dette link http://home4.inet.tele.dk/slang/ascii-hex.html hvor du kan forsøge dig med at konvertere mellem ASCII og HEX