/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Så er den her - juleønsker.dk
Fra : dannyboysen
Vist : 738 gange
150 point
Dato : 11-12-06 11:46

Hej - har siddet oppe til sent i nat for at gøre siden færdig http://www.juleønsker.dk - eller til dem der stadig trækkes med Internet explorer 6.0 er det http://www.juleoensker.dk

Her kan man skrive til julemanden og forklare hvorfor man har fortjent sin julegave - nå hvad syns I om ideen?

N.B Det er ikke et oplæg til design vurdering.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-12-06 11:58

Jeg synes det er en underlig ide.

Og så synes jeg du burde have oprettet det som et Tip og ikke et spørgsmål. Eller er det dette svar du leder efter?

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 12:03

Citat
Jeg synes det er en underlig ide.

Og så synes jeg du burde have oprettet det som et Tip og ikke et spørgsmål. Eller er det dette svar du leder efter?

Der er vist ikke så meget brugbart der - men vil da overveje et tip

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 12:11

Jeg ville måske syntes at det er godt.............hvad går det ud på.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-12-06 12:12

En noget sæson betonet idé, men hvem er det man skriver til??? Jeg har svært ved at se hvad det egentlig går ud på. Og det er ikke for at være kritisk.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-06 12:26

Det er et meget pænt layout.
Jeg syntes du skulle ændre lidt på det, f.eks. når man vælger et andet menupunkt så kommer det frem nedenunder velkomstsiden - det bør komme i stedet for velkomstsiden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 12:27

Ok så har jeg ikke formuleret min forside tekst godt nok -

Det går ud på at:
1. man kan skrive til julemanden via mail på samme måde som folk sender kort til julemanden på Grønland og få svar på sit største gaveønske.
2. Men man skal I årets løb have gjort noget godt for andre - med andre ord , man skal kunne argumentere for at det er velfortjent.
3. man skriver til panelet under "Skriv til os".

Er der en anden der kan formulere den forside tekst bedre ville jeg da gerne have nogle forslag / input ? Dennis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-06 13:20

Og hvad sker der med alle de privat emailadresser du herved modtager......

Skal de sælges til Viagra

Hvad skal emailerne bruges til

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-06 13:20

Du sidder på skødet af julemanden, og du går igang med den helt store ønskeseddel.

STOOP, siger julemanden - kan du ikke maile den til mig?!

Sådan!

Hvad sker der så derefter - når I har modtaget alle de mails???

Mostermangeønsker

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 14:03

Citat
Du sidder på skødet af julemanden, og du går igang med den helt store ønskeseddel.

STOOP, siger julemanden - kan du ikke maile den til mig?!

Sådan!

Hvad sker der så derefter - når I har modtaget alle de mails???

STOOP siger jeg og prøv at læs hvad den side indeholder ...

I behøver ikke starte noget mudderkastning - som sagt kan I læse at mails ikke videregives - Har I noget konstruktivt at skrive så sig endelig til.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-12-06 14:12

dannyboysen> Du må da kunne forstå at folk stille sig kritisk overfor siden, når den ikke forklare hvad den går ud på. Jo, at sende en mail til julemanden. Men nu er vi alle forhåbentlig voksne mennesker her og ved at julemanden ikke findes. Og i en tid hvor spam og junk og videresalg af mailadresser stadig findes i stor stil er det vel OK at være kritisk. Og iøvrigt spurgte du selv... Du må derfor også være klar til at forklare/forsvare siden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-06 14:36

Som jeg skrev tidligere så syntes jeg at det ikke er brugervenligt at skulle scrolle ned under velkomsten for at se det menupunkt man har valgt. Velkomsten burde erstattes med det menupunkt man har trykket på.

Desuden kan jeg ikke se formålet med brugernavn og login.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 14:42

Jeg har jo forklaret at det er som i andre sider hvor der er login - at mails ikke videregives. På samme måde som f.x kandu eller anden. ellers kan man jo ikke oprette sådan en side.

Altså at starte ud med mistro og mistillid kommer man ikke så langt med - der er som sagt login og det står i "politik om personlige oplysninger" at mails ikke videregives. Desuden har jeg gjort meget for at instruere medhjælpere som svarer at det er vigtigt at beskytte og det foregår via https webmail med kompleks password.

Hvorfor spørger I ikke når I melder jer ind på andre offentlige sider om det her problem ?
Som sagt kan jeg ikke bygge så meget på folks mistro . det burde være forståeligt - men jeg er som sagt opmærksom på det hele vejen igennem - Men det er som sagt ikke hvad mit spørgsmål handler om.

Så er den ikke længre .

Hvis nogen har nogle konstruktive forslag til præsentation ville de da være helt fint

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 14:45

Citat
Som jeg skrev tidligere så syntes jeg at det ikke er brugervenligt at skulle scrolle ned under velkomsten for at se det menupunkt man har valgt. Velkomsten burde erstattes med det menupunkt man har trykket på.

Desuden kan jeg ikke se formålet med brugernavn og login.

//bentjuul

Det vil jeg se på en anden dag så - takker

Det jeg er mere interesseret i er feedback på indholdet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-06 14:48

Jamen du tager jo ikke stilling til de konstruktive forslag - så er det jo svært at få en dialog om dit site.
Jeg fjerner flueben.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 15:02

Citat
amen du tager jo ikke stilling til de konstruktive forslag - så er det jo svært at få en dialog om dit site.
Jeg fjerner flueben.

//bentjuul [Glad]

Jeg havde jo netop svaret at jeg ville se på det når jeg får tid til design - ikk?

øhmm - hvilke andre konstruktive forslag end dem du har nævnt?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-12-06 15:04

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-06 15:06

ALLE sideskift viser den SAMME side med mindre man scroller ned - ulogisk....

Og du slipper ikke for at fortælle HVORFOR folk skal registreres.

Tænk lige på at det nok mest er "børn" der "logger" ind......

Og de tænker altså ikke så langt....

De kan meget hurtigt komme til at "lække" en masse private oplysninger

Og de læser med garanti IKKE "halvskjulte" link til betingelser.....

Ydermere er ordet "trediepart" nævnt i betingelserne (som danske børn ikke forstår et pluk af - på engelsk)..

Citat
Efforts will be made to prevent your data being made available to third parties unless

Det er ikke lige det du udøver i øjeblikket

Citat
Advertisements may display on this web site and, if so, may set and access cookies on your computer; such cookies are subject to the privacy policy of the parties providing the advertisement.

Med andre ord 3.partscookies

Det "lugter" lidt meget af noget der blot er kopieret fra en eller anden side.......

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 15:14

Citat
ALLE sideskift viser den SAMME side med mindre man scroller ned - ulogisk....

Og du slipper ikke for at fortælle HVORFOR folk skal registreres. [Rasende]

Tænk lige på at det nok mest er "børn" der "logger" ind......

Og de tænker altså ikke så langt....

De kan meget hurtigt komme til at "lække" en masse private oplysninger [Surmuler]

Og de læser med garanti IKKE "halvskjulte" link til betingelser.....

Ydermere er ordet "trediepart" nævnt i betingelserne (som danske børn ikke forstår et pluk af - på engelsk)..

Citat
Efforts will be made to prevent your data being made available to third parties unless

Det er ikke lige det du udøver i øjeblikket [Rasende]

fald lige ned på jorden igen

De registrerer sig på siden som medlem - på samme måde som andre steder - Det er en del af cmsén. Og det er en del af sikkerheden overfor angreb fra brugere der anvender gæstekontoen.

Der er f.x ikke adgang til gæstebog og andre moduler som anonym. det er for at sikre CMS.

Og hvis du selv skriver i en mailformuilar bruger du så ikke din mailadresse alligevel ?
Alstå uanset om de melder sig ind med brugernavn og email afslører de ikke mere end de ville gøre ved at svare på en mailformular.

Men hvis det gør siden mere brugervenlig kan brugere godt skrive uden at melde sig ind -æ er det det du mener ?

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 15:26

Jeg havde egentlig lavet den side fordi jeg troede at maneg ville synes det kunne vær sjovt at have den underholdning i hverdagen. Så det undrer mig at der er så meget skepsis , men det er måske på baggrund af andre mindre seriøse sider på nettet.
Men jeg kan godt se at det bliver et problem med tilliden for mange med alle de mysiske sider der kommer med tiden. '
Jeg vil prøve at se på de ting som er vigtige at folk føler det er ok at skrive til en mailformular.

Jeg fornemmer at jeres forslag er at der skal være f.x.
1. adgang til at skrive som anonym til panelet ?
2. for børn -->du skal være f.x. over 13 eller have tilladelse af forældre ?
3. En bedre beskrevet politik ved beskyttelse af mailadresse?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 15:29

Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det går ud på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-06 15:45

Se nu begynder du at se lidt af problemerne

EEN ting er designet, men det aller vigtigste er sikkerheden (hvorfor på engelsk)

Blot det at "nævne" mukige reklamer (der er jo ingen) gør at folk ikke ved HVAD der pludselig bliver ændret EFTER de har logget ind første gang - og så hænger de på den.....

Som siden er i øjeblikket kunne jeg ikke drømme om at registrere mig

Bare se hvad Kandu har på bedding i øjeblikket med bl.a. "ulovlige" 3.partscookies....

De er kommet til EFTER Kandu startede.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 15:50

Hvorfor må jeg ikke få at vide hvad det går ud på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-06 15:55

e.c

Du tror IKKE på Julemanden alligevel

Eller hvad

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 16:06

Citat
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det går ud på. [Nørd, i tvivl!] r

jeg vil gerne forklare hvad det går ud på.
Det er meningen at folk skal kunne skrive til "julemanden" (vores panel) og begrunde hvorfor de har gjort sig fortjent til deres største julegaveønske - ok?

1. Skriv til os pr. mail og hør om du har gjort dig fortjent til dit største julegaveønske? - ok?
2.Beskyttelse af mails. Som sagt beskriver vi at mails ikk videregives til 3.part foretagende - men det er muligt det skal forklares bedre på dansk også - ok?.
3. Det er muligt at indsende tegninger da der sikkert vil være en del børn imellem.
4.Login er til for at beskytte cms mod angreb udefra - Anonyme har ikke adgang til alt.
jeg har desuden tilføjet 13års alder eller tilladelse af forældre for at melde sig ind.- ok?

Mistro og mistillid. jeg forstår ikke hvorfor der er så meget skepsis mod den idé - Det er muligt at andre sider ikke fremstår særligt sikre - men som sagt er det ikke vores formål at drive plat - nok nærmere tværtimod.
Dette koncept er jo ikke anderledes end at svare på enhver anden mailformular ?

Jeg vil da gerne gøre noget for at folk skal føle sig mere tryg ved at skrive til os - nogle forslag - eller andre forslag til det der har med mit spørgsmål at gøre?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-06 16:24

Får man så den julegave til sidst?

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 16:34

Citat
EEN ting er designet, men det aller vigtigste er sikkerheden (hvorfor på engelsk) ?

Siden er bygget på PN CMS som jeg har brugt en del af min tid på at lære.
Der er desværre stadig enkelte dele som ikke er omformuleret til Dansk - herunder Privatlivspolitik , men jeg er ikke advokat - men vil da gerne forbedre på de grundlæggende budskaber heri så de fremstår klart på dansk.

Cookies
Alle sider med login har cookies og mange billedfiler vil generere cookies. Der er kendte sider osm endda anvender spycookies f.x "redsherif".
Som sagt vil der ikke være ondartede cookies på den side , men da den er dynamisk vil det altid væer et problem at en "ondsindet" bruger måske vil finde et hul og placere snavs på siden et sted. Det er en bagside ved cms.
Så jeg vil gerne garantere fra min side at der ikke anvendes spycookies - men kan nok ikke garanterer 100% mod at en hacker ikke vil kunne gøre det.

Du vil også selv kunne lægge et link herinde der peger mod noget snavs software? ->derfor kan man ikke garantere 100% at det ikke vil kunne ske.

Hvis du har et forslag til hvordan det skulle formuleres rent juridisk så sig endelig til?

Reklamer
Som sagt er det et seriøst site og der er ikke pt. en reklame mulighed for alle firmaer. Skulle nogen væer interesseret bliver det firmaer som vi kan stå inde for leverer noget sobert og har en form for etiske regler. Materiale vil bliver undersøgt for spycookies.

Som sagt tager jeg gerne mod alle råd der vil kunne formulere siden bedre eller gøre den mere sikker på trods af at den er dynamisk. Også gerne nogle råd til Beskyttelse af personlige oplysninger eller formulering af det .
Beskyttelse mod hacking og og angreb uderfra - her ser jeg løbende på sikkerheden ved tilladelser og filer samt tester hvad en anomym kan gøre på siden.
Som sagt har nogle ondt i r.... og gerne vil hacke siden ja så kan det bliver svært stadig at opretholde en rimelig adgang for alle dem der syns det er sjovt at anvende siden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-06 17:07

Det lyder allerede som om du godt kan se logikken i at vi er skeptiske

Ret lidt på tingene (særlig det med at skulle scrolle) så kigger jeg/vi da gerne videre.....

Ideen er god nok

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 17:15

Jo jeg tror på julemanden - jeg har bare ikke mødt ham siden jeg var 5 år gammel

Om man får sit højeste ønske opfyldt er svært at forudsige - men det skader ikke at håbe det bedste- vi er jo alle optimister *s

tak indtil vidre ..Dennis

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 19:07

Jeg kan så ikke helt forstå at I føler jer mere tryg ved andre sider som er dynamiske.

Der bliver ikke optaget nogle personlige oplysninger andet end mailadresse - brugernavn er valgfrit. Og den bliver som sagt ikke videregivet.

Cookies.
Jeg kan som sagt ikke tage ansvar for hvad en bruger har lagt på siden og så fjerne og lukke af de steder - hvis det bliver nødvendigt - så derfor vil der være nogle undtagelser i politikken der gør at man ikke bliver ansvarlig for brugernes indlæg.
Jeg kan godt tilføje at vi ikke selv placerer spycookies på siden. Vil det hjælpe nogen med den oplysning?

Jeg kan ikke se nogle ting som skulle virke afskrækkende i forhold til andre sites af samme type ? - bortset fra at det måske stadig er skrevet på engelsk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-06 19:19

Mit indlæg 11-12-06 13:20 var alså for at skære det ud i pap for de andre - ikke negativ kritik.

Når man er meget begejstret for en idé, bliver man tit fortørnet over, at andre kun har negativt at sige om den.

Det er jo ganske naturligt!

Og så kan det skrevne opfattes på flere måder end det talte ord....

Jeg kan godt se din idé - og den er god, set udfra Verdens udvikling, hvor alt sker digitalt. Så selvfølgelig skal julemanden "Blandes" ind i det

Men jeg synes, den den hører under børnesider og det skal naturligvis fremgå meget tydeligt.

Eller en side med julehistorier fra det virkelige liv...

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 21:15

Citat
Mit indlæg 11-12-06 13:20 var alså for at skære det ud i pap for de andre - ikke negativ kritik.

ja og det har jeg jo forklaret at det er sikret i "Politik om personlig data" (som muligvis skal fortolkes til dansk) - Siden er altså sikret på samme måder som andre steder med login og mailadresser.

Og det fremgår meget tydeligt at det IKKE er til salgsformål eller videregivelse - Hvorfor er det så svært at acceptere - Du har vel også email på din konto på Kandu og andre sites ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 150 point
Dato : 11-12-06 22:18

Hvor mange her i denne tråd, TROR PÅ JULEMANDEN

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 22:49

Citat
Hvor mange her i denne tråd, TROR PÅ JULEMANDEN [Glædelig Jul]

Det er der sikkert ikke så mange der gør - men man må jo prøve at tage tingene med et smil - ikk

tak for dit svar - synd der er så meget mistro fra andre når man starter side i en god mening.

Godkendelse af svar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-12-06 22:50

Tak for svaret severino.