/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
win xp vil ikke med fladskærm
Fra : fredag
Vist : 504 gange
200 point
Dato : 11-12-06 10:50

Hej jeg har lige formateret min pc og har her hele tiden brugt en gammel 14' skærm. Ikke problemer med det. Men når jeg så sætte min fladskærm til og starter vises win xp logoet og derefter går den i sort. Troede så at det var fladskærmen der varnoget glat med og prøvede med en helt ny fladskærm, men ak det gav samme resultat. Win xp logoet vises og derefter går den i sort. Sætter jeg derimod min gamle 14' skærm til er der ingen problemer.........
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-12-06 11:10

du må tjekke din skærmopløsninger. Højre klik på skrivebord..egenskaber...installinger og tjekke . det skal være 1024 gange 768 pixel.
ellers du skal installere din skærm på computer med software cd.
held og lykke

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 11-12-06 11:41

Har jeg altsammen prøvet, men kan det tænkes at der er gået noget galt med selve win XP installationen.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 11-12-06 12:22

Efter Xp indstallationen skal du lægge drivere ind.
Til motherboard / lydkort / skærmkort har du nok en utility CD
Og så skal skærmdriveren lægges ind.
Fladskærmen skal have en anden opløsning end din 14"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-06 19:18

Prøv lige at kigge efter opdateringshastigheden på skærmen. Den må i de fleste tilfælde ikke være højere end 60Hz når vi snakker fladskærm

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 12-12-06 08:48

Tak for svaret e.c., det var lige det der skulle til.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 09:15

Ok - men hold lige øje med at du får sat den rigtige opdateringshastighed, som Fijala påpeger.