/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til CPI Oliver City 45
Fra : Steinarr
Vist : 4057 gange
100 point
Dato : 11-12-06 10:10

Jeg har en ny CPI Oliver City45 og fik at vide at hvis man fjernede den famouse "ring", ville den køre hurtigere. Det har jeg så gjort, men det hjælper stort set ikke (måske 5 km hurtigere). Er det ikke nok at fjerne ringen, eller kan den bare virkelig ikke mere???

Er der nogen med erfaring på området? Alle gode råd velkomne

Den skuffede

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-06 16:31

Peugeot scootere og mange andre har et "blindrør" svejset fast på forrøret, midt mellem cylinder og dæmper. Ved at fjerne dette rør, og lukke hullet, tager motoren flere omdrejninger = højere topfart. Hvis man er lidt smart, svejser man røret pænt på igen, og maler udstødningen, så der ingen ændringer er at se.
Andre vælger at købe en anden ubegrænst udstødning (Tun udstødning)
Men det bliver ikke nogen racermaskine uden tuncylinder og karburator og udstødning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 13-12-06 10:52

Det passer det han siger Palle Hansen.
Men så skal du bagefter sætte lettere ruller i.!

Mvh Martin

Accepteret svar
Fra : nybegynder1

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-06 16:25

Jeg har også den samme scooter som dig CPI oliver City, jeg har købt en 30 er model, men har så skiftet over til 45 mm forrør i stedet for 30mm, min kører ca, 70 km/t nu jeg har prøvet at have skiven af men de hjælper slet ikke jeg ved ikke hvorfor, jeg har haft tun udstødning på der kørte den 90 km/t og skiven var ikke på, så satte jeg skiven på fordi dne skulle til syn hos thansen, men den kørte det samme elvom skiven var sat på, nu har jeg kun 45mm forrør på den orginale udstødning, og skiven sidder i, den kører stadigvæk 70 km/t det gjortede den også uden skive,

hvis du vil have din cpi skal køre stærk skal du måske skifte cylinder, men det er ikke en god scooter jeg har fortrud at jeg har købt den, cylinderen er vændt på den så alle udstødninger passer ikke til den, kun thansen s egne udstødninger, du skal enten svejse en udstødning på eller, skal du købe en cylinder som ikke er vendt, hvis du vil montere tun udstødning, jeg håber du kan bruge svaret til noget.

Godkendelse af svar
Fra : Steinarr

Dato : 16-12-06 21:08

Tak for svaret nybegynder1. Da jeg købte den sagde T.hansen at den eneste begrænsning var skiven i vario. Det må jeg så konstatere at ikke passer. Om de så også har en begrænsning i luftfilteret eller noget andet må jeg så prøve at finde ud af. Og til andre CPI Oliver ejere; vær opmærksom på at forrøret på de nye CPI Oliver er anderledes end på de ældre (så man kan ikke købe de billige forrør uden begrænsning, de passer ikke).

Kommentar
Fra : tbt

Dato : 24-12-06 15:14

Jeg har også en ny oliver city, og har købt rt kortere forrør hos speed-up.dk med dyse og ruller. kaldes et kitsæt. Men det er korrekt at forrøret ikke passer helt. Pottem kan ikke umiddelbart skrues på igen, da beslaget på der er svejset på ikke passer igen. Det er den trekantede flange der ikke passer. Spørgsmål er der nogen der ved om man kan få et forrør der passer rigtigt til den nye oliver city med euro 2 motor eller har en ide hvad man kan gøre få at få det til at passe med en evt tilretning af forrøret eller potten på en eller anden måde