/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Sierra 2.0 GLX - Dæk
Fra : oleeliassen
Vist : 587 gange
200 point
Dato : 10-12-06 22:47

Kan jeg montere 195/65/15 på denne bil, eller er de for store til hjulkasserne?

-Ole

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 10-12-06 23:02

det køre jeg med på min sierra 2.3 v6

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-12-06 00:17

De kan sagtens være der, hvis fælgene har den rette indpresning.
Så bare klø på med de nye sutter

- Anden

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 200 point
Dato : 11-12-06 08:34

Det er helt ok at montere disse på denne model...dog mest som "sommerdæk".
Jeg går næsten udfra et det er montering af vinterdæk du har i tankerne!?
Med vinterdæk skal man dog helst vælge et "smalt" dæk, som har en bedre "evne" til at træde igennem sneen og "få fodfæste " i underlaget/vejen

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 11-12-06 16:40

Det er nu sommerdæk, Bridgestone som jeg har fået tilbudt billigt. Jeg er klar over at rullediameteren ikke passer, men vil det have betydning når bilen synes til sommer?

-Ole

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-12-06 18:52

Speedemeteret vil vise fejl.
alimak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-12-06 19:04

Du vil givetvis IKKE få nogle problemmer mht syn af bilen pga disse dæk/hjul...der kan så være andre ting på bilen som vil gøre sig gældende om bilen går gennem syn eller ej...men ikke omtalte dæk

Du skal dog være opmærksom på dækkenes alder såfremt de ikke er nye...(dæk)gummi mister nemlig i kvalitet som årene går...også selvom de er "nye/ubrugte".
Faktisk kan det ligefrem gå ud over køresikkerheden, hvis dækkene er "møre" pga alder

/Palle

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 11-12-06 19:29

Dækkene er 1 1/2 år gamle og skal sidde på orginale alufælge som jeg kører med idag, så der burde hverken være problemer med indpresning eller alder på hjulene. Så er der kun de småting der altid er med 14 år gamle biler...

-Ole

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 11-12-06 19:31

Tak for svaret pallenoc. Og tak til i andre også, i må ha nogle point en anden gang.

-Ole

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-12-06 19:45

Det glæder mig at du kunne bruge mine kommentarer

Jeg er overbevist om med dine sidste oplysninger i mende, at du vil få STOR glæde af omtalte dæk!

Og Ford'en skal du såmænd også nok få mange gode timer i selskab med....min kammarat´har en model 1,6 fra 86 og den kører stadig udmærket.

Glædelig jul

/Palle