/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus Program til Win 2003
Fra : Sind_Syggo
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 10-12-06 16:45

Hej

Jeg skal installerer et Antivirus program på en Windows 2003 server 64 bit for en kunde.

Dette har skabt mig en del problemer da alle Antivirus udbydere tilbyder deres programmer til servere i udgaver hvor man skal købe licenser til f.eks. 1 server og 5, 10 eller 25 klienter.

Jeg har kun behov for 1 server licens og ikke licenser til nogen klienter.

Dette har været umuligt at at finde. Er der nogen af jer der kender et sådan program?

Grunden til at kunden skal have et Antivirus program på serveren er fordi at kunden arbejder direkte på sin server via Remote Desktop. Og derfor benytter Outlook og surfer på nettet osv.

Jeg håber i kan hjælpe mig derude.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 10-12-06 16:51

panda antivirus www.panda.dk eller avg www.grisoft.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 16:51

http://www.kaspersky.com/ tag dig et kig her - kaspersky kommer man ikke lige udenom

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 16:54

på snak om kaspersky så er den her powered by kaspersky labs og ualmindelig god (og gratis)

http://www.download.com/Active-Security-Monitor/3000-2092-10545561.html?part=dl-AOLActiveSec&subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 17:10

Jeg er blevet anbefalet denne:
http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

Jeg har også brugt Norton som er rigtig god................
men AVS er gartis og med opdateringer, så den bruger jeg nu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 17:13

nå ja e.c to forskellige link til samme produkt kan måske fremme forståelsen

og ja active virus shield er også freeware

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 17:20

Det er ikke helt samme link og programtype...........men gode begge to.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 17:28

hmmmm e.c - det er ski da avs uanset hvad - hvor ser du forskellen ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 17:32

ok ok - men nu ser jeg lige at det er på en server og det ikke er sikkert AVS kan bruges der.
Trækker mit forslag tilbage.

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 10-12-06 22:09

Mange tak for de mange svar.

Men mange af jeres forslag kan kun køre på 32 bit klienter.

Kaspersky har f.eks. løsninger der kører på 64bit servere, men deres licenser er altid til 1 server og måske 5 klienter. Men jeg har kun behov for 1 server licens.

Kender i til en sådan løsning?

På forhånd tak.