/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
cykel skivebremser indstille
Fra : snaptil
Vist : 1520 gange
200 point
Dato : 10-12-06 16:08

min kæreste har en mountain bike med skivebremser.
kan det passe hjulet bremser næsten selv automatisk hvis jeg løfter forhjulet og drejer rundt? eller er det noget der kan indstilles.. ved opstart skal man jo næsten kæmpe imod bremsen for at komme igang.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-12-06 16:12

jeg ville skrive bremser, hver gang jeg løfter forhjulet og drejer rundt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 16:38

På biler er det "skiven" som smider klodserne væk ved kørsel. Men ikke længerevæk end at de straks kan bremse, og så tæt at der ikke kommer generende fremmedlegemer i klemme mellem klods og skive. Din skivebremse bør bevæge sig væk fra skiven efter et par omgange.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-06 23:33

De skal sikkert have noget wd 40 eller lignende når du bremser med håndtaget skal du kunne se armen der bliver aktiveret og trykker på bremseklodserne bevæge sig det skal de også gører tilbage igen hvis ikke er det enten kablet eller andre bevægelige dele der skal smøres hjælper det ikke er du nødt til at adskille og smører.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-12-06 21:00

det føles ikke som om den gør og selv om jeg giver hjulet et ordentlig ryk rundt stopper det ret hurtigt maks 2 omgange

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-12-06 21:01

sune det er en skivebremse, hvad jeg kan forstå er olie bandlyst, eller har jeg misforstået noget?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-12-06 21:03

hvis jeg kunne løsne så den ikke bremsede så hårdt, jeg skal næsten heller ikke rører ved grebet uden at den bremser

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-12-06 21:17
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-12-06 21:24

slemt nu bremser den slet ikke

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-12-06 21:29

bremsen hedder promax dc800 twin piston